حمایتِ سرمایه‌گذاران از پژوهش‌های دانشگاهی بیشتر از صنعت است

عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان درباره نحوه ایجاد ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با صنعت در رویداد «عصر امید» گفت: نهادهای سرمایه‌گذار بیشتر از صنعت در این رویداد حاضر بوده و از شرکت‌های دانش بنیان استقبال کردند.

محمد حسین داورپور، عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و بنیان‌گذار شرکت دانش بنیان هوشمند آرمان هماره دستاوردهای متعدد همچون نوتوپیا، جلوا و ... را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت هر یک از دستاوردها گفت: نوتوپیا نوع جدید از نوشت ابزار هوشمند است. برای مثال در نوشت ابزارهای کنونی فرد از طریق ورق زدن به صفحه دلخواه دسترسی دارد. هرچند در این فناوری سعی کرده نوشت ابزار هوشمند را راه اندازی و به این ترتیب ساعت، تاریخ، گزارشات، تصاویر، فیلم و ... هم در همان صفحه گنجاند.

داورپور افزود: برای نوشت ابزار نوین فقط از کاغذ استفاده نمی‌شود، بلکه نرم افزار بر روی نوشت ابزار نصب شده است. برای مثال در این دفترچه اطلاعاتی همچون روز، ماه و تاریخ ثبت اطلاعات را مشخص کرده و  نرم افزار کد داشته و می‌تواند اطلاعات را ثبت کند. نرم‌افزار بر روی نوشت ابزار اطلاعات را ذخیره کرده و می‌توان اطلاعات را بسته‌بندی و منتشر کرد.

وی درباره دیگر قابلیت‌های این نوشت ابزار هوشمند دارای پیوست صدا و تصویر افزود: محصول دوم با عنوان «جلوا» قابل ادغام با نوتوپیتا است. «جلوا» از واقعیت افزوده استفاده و قابلیت تصویر در هر نمایشگاه و چاپ عکس را فراهم کرده و کتاب هوشمند از ظرفیت‌های متعدد برخوردار است.

فعالیت تابلوی سخنگو به شکل آنلاین و آفلاین

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این محصول داده‌ها همچون کاتالوگ و بروشور را ارائه کرده و می‌تواند ارتباطات را آغاز کند. درضمن این فناوری به محصول دیگری با عنوان «نمارو» با قابلیت تابلوهای سخنگو تبدیل شده است، چون محتوا فقط مشاهده تصاویر نیست، بلکه این نرم افزار اختصاصی و به شکل آنلاین و آفلاین فعالیت کرده و می‌توان محتوا را تغییر و نمایش دهد. برای مثال این نرم افزار امکان ارائه گویش‌های محلی متعدد و تکرار در گویش را فراهم کرده است. جعبه‌ بستار دستارود با موضوعات متعدد همچون کاربرد برای بیماران، هدایا با موضوعات متعدد قابلیت‌ دارد.

عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان اینکه اولین متاورس ایران( نمایش تصاویر سه بعدی) است، ادامه داد: محیط‌های گردشگری، دستگاه گردش خون، تهران دهه ۵۰، تور سفر به مریخ و مشتری در این متاورس ایجاد شده و امکان استفاده از قابلیت‌ها در هر مکان و زمان وجود دارد.

متاورس در شبکه‌های اجتماعی کاربر اخذ کند

داورپور افزود: ایده نوتوپیا به این دلیل که روش نوشتن تکراری شده و به دنبال ایجاد کسب و کار در فیزیک و نرم افزار ایجاد شده و  نوتوپیتا در مرحله تولید انبوه است. آزمایشگاه‌ها و پروژه‌ها سفارشی شده و به مرحله تولید رسیده است و البته نرم افزار متاورس در شبکه‌های اجتماعی باید رشد کرده و کاربر اخذ کند.

نهادهای سرمایه‌گذار فعال در رویداد عصر امید

وی درباره نحوه ایجاد ارتباط با صنعت در رویداد «عصر امید» گفت: صنعت به این رویداد نمی‌آید. برای مثال انتظار می‌رود در نمایشگاه پتروشیمی، چرم، مبل  ... صنعت حضور داشته و حمایت شود. هرچند در این نمایشگاه صنعت آنطور که باید حاضر نمی‌شود و اغلب غرفه‌داران منتظر بازدید کننده بودند و در نتیجه ارتباط مناسب صنعت در این رویداد ایجاد نشده است. نهادهای سرمایه‌گذار بیشتر از صنعت در این رویداد حاضر بودند.

داورپور درباره اقدامات برای ورود خلاقیت به حوزه دانشگاه و تعلیم و تربیت تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و سراسری به تازگی نمایشگاه برگزار کرده و سیستم ارتقای اساتید همچنان پژوهش محور است و فناوری محور امتیازات به سمت کارهای پژوهشی و مقالات تئوری است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه چارت‌های تحصیلی نیازمند تغییر و تحولات هستند، افزود: برای مثال هم‌اکنون دانشجویان و دانش‌آموزان مهارت نه گفتن و مدیریت زمان را بلد نیستند. در حالی که دانش آموزان و دانشجویان بسیاری از واحدهای کم کاربرد یا غیرکاربردی را می‌گذرانند باید برای تغییر و تحول در واحدهای درسی اندیشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143332

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =