پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

بازار بورس امروز با روند متعادلی همراه شد. البته در ابتدا شاهد بازگشایی بازار با عرضه نسبی بودیم و شاخص ۹۸۴ واحد افت کرد. اما رفته رفته شرایط بهتر شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار بورس با روند متعادلی همراه شد و معاملات نماد «حکشتی» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «شپنا»، «فارس»، «شتران»، «شپدیس»، «کگل» و «نوری» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همانطور که مستحضر هستید امروز هم دو فاکتور بسیار مهم (حجم معاملات و ارزش معاملات) بسیار کاهش یافته اند و می توان گفت که به پایین ترین حد ممکن در ۶ ماهه اخیر رسیدند.

بیشتر بخوانید:

بورس سبزپوش شد / رشد ۱۰۷۳ واحدی شاخص کل

پیام الیاس کردی؛ کارشناس بازار سرمایه در خصوص این دو فاکتور مهم می گوید : بازار بورس ایران یکطرفه بود و با گران شدن سهم ها؛ همه سود خواهند کرد اما در صورتیکه ارزش معاملات کاهش یافته باشد یعنی سوخت کافی برای رشد شاخص وجود ندارد و همین موضوع باعث افول شاخص کل می شود.

و اما وضعیت بازار بورس فردا چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ چه خواهد شد؟ با توجه به اینکه ورق از نیمه دوم معاملات امروز بازگشت می توان به متعادل و مثبت بودن بازار بورس فردا خوش بین بود.

برزو حق شناس؛ کارشناس بازار سرمایه دلیل روند نزولی اخیر بازار بورس را اصلاح شاخص دانست و گفت: همه گروه‌های بازار رشدی را تجربه کرده بودند و اکنون روند بورس اصلاحی شده است.

وی با اشاره به دلایل اصلاح بورس توضیح می‌دهد: برخی از افراد پس از رشد اخیر بازار تصمیم به ذخیره سود گرفتند و از سوی دیگر عواملی نظیر ابهامات برجام و قطعی برق در منفی شدن بازار سرمایه دخیل می باشند. همچنین بازار های موازی نظیر طلا و سکه روند صعودی داشته دارند و سرمایه گذاران را به سمت خود کشانده!

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با این حال بسیاری از سهم های بازار ارزنده بوده و پتانسیل رشد را دارند. به نظر می رسد که بازار بورس در تابستان سال جاری رشد خوبی را به دلیل انتظارات تورمی تجربه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      بزک نمیر ...