خروج قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل بر اثر برخورد با بیل مکانیکی / ۲۱ نفر کشته و ۸۶ نفر ‌زخمی شدند / دستور بازداشت ۶ نفر + عکس و فیلم

ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۸۵ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۸۵طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

علی‌اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس در این ارتباط با بیان اینکه ‌تاکنون فوت ۱۷ نفر در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور طبس - یزد توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه گزارش شده است، اظهار داشت: بامداد امروز چهار واگن این قطار از ریل خارج شد و تمامی یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و راه آهن اکنون در محل حضور دارند.

وی با بیان اینکه ‌آماری که اورژانس به ما داده است ۱۲ مصدوم نیاز به اعزام داشتند ولی امکان افزایش این آمار با توجه به شدت حادثه وجود دارد، افزود: نیروهای امدادی هنوز در حال بررسی واگن‌ها و شناسایی مجروحان یا فوتی‌های احتمالی هستند.

اسامی مصدومان

فهرست کامل اسامی مصدومان حادثه را اینجا دریافت کنید

 خروج قطار

فرماندار طبس با اشاره به اعزام ۱۲ آمبولانس به محل حادثه تصریح کرد: بالگرد نیز از یزد و قطار از طبس در حال اعزام است تا مجروحان به طبس منتقل کنند و سپس به یزد انتقال داده شوند.

وی درباره علت خروج قطار از ریل خاطرنشان کرد:  قطار با دستگاه زیرکوبی که در ریل وجود داشته برخورد کرده است و باید برای علت دقیق این حادثه بررسی های بیشتری صورت گیرد.

محمدرضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از اعزام ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه خبر داد و گفت: ‌ یک تیم از پایگاه مسجد شکر، ۲ تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته‌اند.

 خروج قطار

وی تصریح کرد: ۴ تیم امدادی از هلال احمر (یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک و دو تیم پشتیبان از شعبه طبس) به محل حادثه اعزام شد.به گفته فرماندار طبس احتمال افزایش فوتی های این حادثه وجود دارد. آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای امداد به محل حادثه اعزام شده است.

مجتبی خالدی درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: در حال حاضر تیم هایی از اورژانس کشور و همچنین هلال احمر به منطقه اعزام شدند  و همچنین سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

وی گفت: از ۷ واگن ۳ واگن از ریل خارج شد که متاسفانه در این حادثه  ۵ نفر فوت کردند و حال ۱۵ نفر نیز وخیم است و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

 خروج قطار

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز  قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

 خروج قطار

روایت حادثه قطار مشهد _ یزد از زبان یکی از مصدومان

اطلاعیه راه آهن درباره برخورد قطار مسافری مشهد- یزد با بیل مکانیکی

در این اطلاعیه آمده است:

سه واگن از قطار مسافری مشهد- یزد در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

در این سانحه، چند نفر مصدوم شدند و اعضای کمیسیون سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

گفتنی است قطار مسافری مشهد- یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی، در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

خبرهایی درباره تعداد مصدومان یا فوتی منتشر شده است که روابط عمومی راه آهن، پس از بررسی‌های لازم و دریافت اطلاعات دقیق، آمار درست را در خبرهای بعدی اعلام خواهد کرد.

همچنین دقایقی پیش راه آهن در اطلاعیه شماره۳ از حضور قطار مسافری فوق العاده در محل سانحه برای انتقال مسافران به طبس خبر داد.

تصاویر هوایی از محل حادثه قطار مشهد-یزد

 تعداد فوتی‌ها به ۲۱ نفر رسید / خروج تمام مصدومان و متوفیان از قطار

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: همه عوامل امدادی از دستگاه‌های مختلف در صحنه حضور دارند، میدان حادثه از  مسافران، مجروحان و فوت‌شدگان تخلیه شده است.

اورژانس استان یزد عنوان کرد: تا این لحظه تعداد فوتی‌های حادثه ۲۱ نفر است.

دستور بازداشت ۶ نفر درپی واژگونی قطار

رئیس دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستور بازداشت ۶ نفر که در حادثه واژگونی قطار دخیل بوده‌اند، صادر شده است.

پرداخت خسارت به اولیای دم و مصدومان در اسرع وقت و بدون رسیدگی قضایی انجام می‌شود.

کد خبر: 1143406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =