بورس هفته را صعودی تمام کرد / افزایش ۴۹۱۴ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴ هزار و ۹۱۴ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز چهارشنبه (۱۸ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳۸۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و  ۵۱۵ هزار و ۷۶۹  واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

صف خرید و فروش سهام در ۱۸ خرداد

در ساعت ۹:۴۵ دقیقه شاخص کل بورس با رشد یک هزار و ۹۳ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۰۳ واحد قرار گرفت.

امروز چهارشنبه (۱۸ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳۸۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و  ۵۱۵ هزار و ۷۶۹  واحد قرار گرفت.

در ساعت ۹:۴۵ دقیقه شاخص کل بورس با رشد یک هزار و ۹۳ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۰۳ واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد یک هزار و ۷۸۹ واحد در ارتفاع ۴۲۰ هزار و ۸۵۵ واحدی قرار گرفت. سه نماد شبندر، شپنا و خودرو بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته اند.

شستا، خودرو و خگستر پرتراکنش‌ترین نماد در این دقایق بوده اند و شاخص کل فرابورس هم با رشد ۹۳ واحد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۹۳۱ واحد قرار دارد. بپاس، زاگرس و آریا بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس دارند و ددانا، کایزد و قچار پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق فرابورس هستند.

 افزایش ۴۹۱۴ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴ هزار و ۹۱۴ واحد همراه شد.

 بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۴ هزار و ۹۱۴ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۰۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۲ هزار و ۳۴۸ واحد به رقم ۴۲۱ هزار و ۴۱۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۳۲صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۵۶صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۲۹ صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۲۵ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۴۱ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای کشتیرانی، شستا، ملی مس، جم‌پیلن و مبین انرژی، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران بیشترین اثر افزایش در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش ۱۰۸ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۷۹ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به ۳۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲.۲ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب، ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز به بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، داروسازی دانا، ذغال‌سنگ پرورده طبس، بیمه اتکایی ایرانیان و پویازرکان آقدره بیشترین اثر افزایش در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

کد خبر: 1143422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =