نظر دانشجویان درخصوص طرح صیانت، به نمایندگان مجلس منتقل می‌شود

مسول محور اجتماعی در کرسی آزاد اندیشی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موضوعات همچون طرح صیانت، مهاجرت نخبگان، اشتغال زنان و ... از موضوعات مطرح در این نشست است؛ گفت: در پی ارایه نظرات دانشجویان درباره طرح صیانت به مجلس هستیم.

سید حسین پیشگر، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و مسول محور اجتماعی در کرسی آزاد اندیشی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو خبرنگاره گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف برگزاری کرسی آزاد اندیشی گفت: در این دوره از کرسی ها داوری ها به انتخاب فرد برتر  توجه داشته است.

وی افزود: اغلب موضوعات روز همچون طرح صیانت مطرح شده تا دانشجویان به نقد و بررسی پرداختند تا بتوانیم به جمع بندی برسیم. در تلاش هستیم تا ایده ها و نظرات دانشجویان را به گوش نمایندگان مجلس برسانیم.

مسول محور اجتماعی در کرسی آزاد اندیشی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دغدغه شهروندان را در حوزه های مختلف در این کرسی ارایه شد و  البته داورها با انتخاب های هدفمند و گزینشی از روند داوری حذف شدند.

این استاد دانشگاه بیان اینکه در کنار طرح صیانت مهاجرت نخبگان از دیگر مسایل مورد توجه در کرسی های آزاد اندیشی است ادامه داد: اغلب افراد تحصیل کرده در کشور تمایل به مهاجرت دارند و این موارد مورد توجه قرار گرفت. همچنین از دیگر مسایل مورد توجه اشتغال زنان و عدالت اجتماعی محور قرار گرفت.

پیشگر درباره روند ارجای مسایل مطرح به سازمان های مربوطه اظهار کرد: مقوله اصلی در این مرحله نهادینه کردن گفت و گو دانشجویان با عنوان موافق و منتقد است. البته در این کرسی آزاد اندیشی مقطع تحصیلی خاص درج نشده است بلکه استدلال افراد از اهمیت برخوردار است. محور اصلی باید بتوان صحبت دانشجویان با یکدیگر را نهادینه کرد.همچنین هدایت این افراد به نهادهای مربوطه از اهمیت برخوردار است. نکته دیگر ایده پردازی در مباحث مختلف در این کرسی ها مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته وی افراد مختلف در نهادهای مختلف به این کرسی ها دعوت شده و هدف هدایت ایده و بکارگیری مناسب آنها در فعالیت های کلان کشوری و هدفمندسازی نیازهای مردم، دولت و جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سال گذشته مقام معظم رهبری به کرسی های آزاد اندیشی اشاره کردند گفت : در دو سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی کرسی آزاد اندیشی از طریق حمایت ها برگزار و در نتیجه در دوره های بعدی این کرسی ها پر رونق تر برگزار می شود.
انتهای پیام /

کد خبر: 1143548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =