اخبار سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری / رئیسی: دشمنان باید این مسئله را جدی بگیرند که پاسخ محکمی به آن‌ها داده خواهد شد

رئیس‌جمهور گفت: دوران بزن‌دررو تمام شده است، یونان یک کشتی توقیف کرد اما به جای آن دو کشتی توقیف شد، دشمنان باید این مسئله را جدی بگیرند که پاسخ محکمی به آن‌ها داده خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در  ادامه سفرهای استانی خود از طریق فرودگاه شهرکرد، وارد استان چهارمحال و بختیاری شد.

بازدید از مناطق مختلف استان، نشست خبری، نشست با اقشار مختلف مردم و شرکت در شورای اداری از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

بیشتر بخوانید

 رئیسی: به تعهدات‌مان عمل کرده‌ایم و الان زمان تصمیم‌گیری آمریکاست

 رئیسی در بدو ورود به استان چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از سفرهای استانی به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه تمام است

رئیسی افزود: در این استان نیز مانند استانهای دیگر شاهد پروژه های نیمه تمام هستیم که باعث رنجش مردم است.

وی گفت: اعتبارات صورت گرفته و مصوبات در بخش پایانی سفر به مردم و اصحاب رسانه اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ارزشمند این استان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای توسعه‌یافتگی استان چهارمحال و بختیاری، نگاه به این ظرفیت‌ها می‌تواند مشکلات استان را حل کند، زیبنده این استان و مردم بسیار عزیز و غیور این استان نیست که شاهد بیکاری و محرومیت و فقر در این استان باشیم.

رئیسی عنوان کرد: بنای ما نیز این است یک نگاه جدی به پروژه‌های نیمه‌تمام داشته باشیم، در این استان نیز مانند استان‌های دیگر کشور ما شاهد پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم که مردم را رنج می‌دهد، پروژه‌ای سال‌ها پیش شروع شده و همچنان مانده است و مردم انتظار دارند پروژه‌ها و طرح‌ها به یک سامان و نتیجه‌ای برسد.

رئیس جمهور ادامه داد: به‌عنوان مثال طرح‌های آبرسانی که در این استان داریم، برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال جاری به یک نتیجه قطعی برسد و مردم در جریان قرار گیرند، همچنین موارد دیگری که در این استان وجود دارد، این‌ها برنامه‌ریزی شده است و اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

 سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کرامت یک جایگاه است که اگر انسان از آن بهره‌مند شود جز برای خدا کار نخواهد کرد، اظهار کرد: شهدا قبل از اینکه به مقام شامخ شهادت نایل شوند به مقام کرامت رسیدند.

وی افزود: کرامت به انسان‌ها آبرو می‌بخشد و وجود آمار بالای شهدا، ایثارگران و جانبازان در چهارمحال و بختیاری گویای این موضوع است که مردم این استان به ارزش‌های نظام اسلامی پایبند هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلابند، ادامه داد: امروز این سخن حکیمانه در جامعه نمود عینی دارد.

وی تاکید کرد: در کارنامه درخشان عشایر، ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که نشان از صداقت و درستی این قشر در دفاع از وطن و ناموس دارد.

رئیسی افزود: امروز برخی از مادران، همسران و فرزندان جانبازان زندگی سختی دارند زیرا در حال پرستاری از این سرمایه‌های ارزشمند هستند، این مردم در طول تاریخ با بصیرت راه را شناختند و خطرها را به جان خریدند و پایبندی آنان به انقلاب و ولایت زبانزد است، مردم چهارمحال و بختیاری برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند و اجازه ندادند در دل معاندین و بدخواهان جمهوری اسلامی امید ایجاد شود، معاندین و بدخواهان با پول‌های حرام صهیونیستی دایه‌دار طرفداری از مردم هستند اما مردم این ترفندها را می‌شناسند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دغدغه حل مشکلات مردم را دارند، گفت: دلسوزان این نظام و انقلاب مردمی هستند که سختی‌ها را تحمل می‌کنند و با تولید در حوزه‌های مختلف اعم از دامپروری، کشاورزی و صنعت دشمن را ناامید می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد این کشور پیشرفت کند، تصریح کرد: کشور ایران به صنعت هسته‌ای و صنایع پیشرفته نظامی دست یافته است اما دشمن نمی‌خواهد از دانش برتر برخوردار باشیم، در جنگ اراده‌ها به دنبال پیشرفت کشور هستیم و این جنگ تا ابد ادامه دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه فرهنگ پیروز در کشور فرهنگ ما می‌توانیم است، بیان کرد: این فرهنگ، فرهنگ حاج قاسم سلیمانی است، در طول این چهار دهه به موففیت‌های بسیاری دست پیدا کردیم و در راستای خودکفایی و استقلال گام برداشتیم.

وی ادامه داد: دوران بزن‌دررو تمام شده است، یونان یک کشتی توقیف کرد اما به جای آن دو کشتی توقیف شد، دشمنان باید این مسئله را جدی بگیرند که پاسخ محکمی به آن‌ها داده خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر می‌کند، توضیح داد: اما یک قدم از موضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد این شورا چندین بار علیه مردم مظلوم فلسطین قطعنامه صادر کرده است اما موثر واقع نشد و ابتکار عمل در دست فلسطینیان است، با اعمال تحریم، کشور ایران در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... متوقف نمی‌شود، لبخند و اخم دشمنان را به اقتصاد و معیشت مردم گره نمی‌زنیم.

وی با تاکید بر اینکه بنای ما در برداشتن گام‌های اقتصادی اجرای عدالت است گفت: تصمیم دولت قطع کردن دست مفسدان، مافیا و رانت‌خوران از جای جای کشور است، از ثروت و قدرت مافیا نمی‌ترسیم و دست این جریان‌ها را در بخش‌های اداری قطع می‌کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: این جریان در تلاش است تا خود را ذیحق جلوه دهد، بنده در هر ساعت دغدغه معیشت مردم را دارم و تمام برنامه‌‎ریزی‌ها در این جهت است که از مشکلات مردم بکاهیم.

وی در ادامه گفت: روزی در این کشور ۷۰۰ خانواده بر اثر بیماری کرونا داغدار می‌شدند اما امروز این عدد به کمترین میزان خود رسیده است.

رئیسی با بیان اینکه عده‌ای معتقد بودند صادرات ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت، ایران را به جایگاه ممتاز می‎ رساند، گفت: امروز بدون اینکه پای قراردادی را امضا کنیم به این جایگاه ممتاز رسیده‌ایم و تراز تجاری کشور نشان از این موفقیت دارد، وعده رشد اقتصادی ۵ درصد را داده‌ایم و تمام شاخص‌ها نشان از آینده روشن کشور دارد.

وی اظهار کرد: در جنگ اراده‌ها با دست توانای جوانان به جلو حرکت خواهیم کرد، برنامه دولت سیزدهم استفاده از مدیران حزب‌اللهی، انقلابی و مردمی است، مدیران ناکارمد باید به حاشیه رانده شوند، با هیچکس عهد اخوت نبسته‌ایم اگر کسی ناکارآمدی نشان دهد حق ادامه فعالیت ندارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تاکید بنده به استانداران استفاده از نیروهای مستعد و کارآمد بومی است، این افراد در اداره امور اولویت دارند، امام خمینی (ره) به مسئولان جوان اعتماد کردند و جوانان را باید باور کرد و گره‌ها به دست جوانان باز می‌شود، در خدمت به مردم کوتاهی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =