شاهرخی: نگران آینده تیم ملی هستیم

پیشکسوت فوتبال ایران بر این باور است ناکامی تیم ملی امید به کادر فنی این تیم برنمی گردد و سهم بی سر و سامانی فوتبال ما در حذف امیدها بیشتر از مشکلات دیگر بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، همایون شاهرخی با اشاره به نتایج ضعیفی که ملی پوشان امید ایران در جام ملت های اخیر کسب کردند، اظهار داشت: من با شناختی که از مهدی مهدوی کیا دارم، بر این باور هستم او مربی لایقی است و با توجه به دوره ها و تجربیات خوبی که در اروپا به دست آورده است، می تواند مربی موفقی برای فوتبال ما باشد. در مورد نتایج اخیر تیم ملی هم باید به این مسئله تاکید کنم که همه مشکلات ما ناشی از هرج و مرجی است که در مدیریت فوتبال وجود دارد. با این تفاسیر در شرایط فعلی نباید مهدوی کیا را سیبل قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

رضا عنایتی سرمربی استقلال می‌شود؟

وی در خصوص روند آماده سازی تیم های ملی به خصوص تیم امید تصریح کرد: متاسفانه این مسئله برای تیم های مختلف ملی ما وجود دارد که تا قبل از نزدیک شدن به زمان بازی ها برنامه مدونی نداریم و همین که یکی دو هفته به بازی های رسمی می شود، یادمان می افتد که باید به اردو برویم. در مورد برگزاری بازی های دوستانه و تدارکاتی هم مدتی است وضعیت خوبی نداریم. اگر تیم بزرگسالان ما 5 بازی تدارکاتی نیاز دارد، در رده ای مثل رده امید که تجربه بین المللی و فوتبالی بازیکنانش کمتر است این بازی های دوستانه باید دو سه برابر شود تا تیم با شرایط بهتر و هماهنگ تر در بازی های رسمی به میدان برود اما متاسفانه تیم مهدوی کیا با کمترین بازی و شرایط اردویی ایده آل راهی مسابقات شد و در نهایت برخی بدشانسی ها نیز گریبان این تیم را گرفت تا از رسیدن به مراحل بالاتر در جام ملت ها باز بماند. با این شرایط هیچ کس نمی توانست از مهدوی کیا انتظار معجزه داشته باشد.

شاهرخی در خصوص این موضوع که مهدوی کیا تیمش را در شرایط سنی پایین تری راهی این مسابقات کرد به خبرنگار برنا گفت: من اگر قرار بود در این زمینه تصمیم گیری می کردم یا به مهدوی کیا مشاوره دادم، حتما او را از این تصمیم منصرف می کردم. کار مهدوی کیا کار اشتباهی نبود و با این تصمیم قصد آینده نگری برای فوتبال ما در رده سنی پایین را داشت اما در شرایط فعلی که همه در فوتبال حال را در می بینند، آینده نگری درست نبود.

وی در ادامه با اشاره به تبعات حذف دیگر برای فوتبال ملی ما تصریح کرد: در این میان نه فدراسیون ضرر کرد و نه مدیران که دنبال گرفتن پست هستند، بلکه در این میان سه گروه متضرر شدند. اول کادر فنی و در راس آنها مهدی مهدوی کیا که اعتبارش را وسط گذاشت و الان منتقدانش این حذف را گردن او می اندازند. گروه بعدی بازیکنانی هستند که با این سن و سال دچار سرخوردگی ناشی از باخت و شکست شده اند و در نهایت مردم و هوادارانی که تمام دلخوشی شان این فوتبال است.

شاهرخی در خصوص شرایط تیم ملی بزرگسالان گفت: متاسفانه برخی مشکلات برای ایجاد شرایط اردویی و برگزاری بازی دوستانه برای تیم ملی نگران کننده شده و در یک کلام برخی هرج و مرج های مدیریتی در فوتبال برای این تیم هم شرایط ویژه ای را رقم زده است. در حالی که در این فصل گرمای زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد، من تعجب می کنم چرا تیم ملی در قطر اردو زده است. اردویی که الان در قطر داریم می شد در قشم، کیش و حتی تهران برگزار شود. برای برگزاری بازی های دوستانه هم مشکلات زیادی بر سر راه مان قرار دارد. ما اگر از این تیم انتظار نتیجه داریم باید امکانات لازم را در اختیار کادر فنی قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فوتبال دو رو دارد. روی اول واقعیت هایش است که شامل مدیریت، امکانات، برگزاری اردو، بازی های دوستانه و.... است و طرف دیگرش اتفاقات جریان هر بازی یا تورنمنت ها است. با این امکانات زیاد نمی توان به آینده خوشبینانه نگاه کرد مگر آن که اتفاقات فوتبال و انگیزه کادر فنی و بازیکنان بتواند شرایط مان را در جام جهانی تغیر دهد.

منبع: برنا

انتهای پیام// 

کد خبر: 1143606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =