سکونت‌گاه‌های غیررسمی معضل شهرهای بزرگ

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرهای بزرگ از معضلاتی است که سایر آسیب‌های اجتماعی در بستر اینها به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محمد عباسی با اشاره به جلسات مستمر کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع معضل سکونت‌گاه‌های غیررسمی، عنوان کرد: رفع نابرابری‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره به عنوان یکی از نکات راهبردی و برنامه‌های اصلی کشور به شمار می‌آید که البته پایش‌ها نشان می‌‎دهد ما در برخی از موارد با آسیب‌هایی مواجه هستیم که به عنوان «آسیب‌های اجتماعی» مطرح است.

عباسی افزود: شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرهای بزرگ یکی از معضلاتی است که باید برای آن برنامه داشت، چراکه سایر آسیب‌ها نیز در این بستر به وقوع می‌پیوندد. برای نمونه متأسفانه در مقطع کنونی افراد بی هویت بسیاری نیز در این مناطق سکونت دارند که باید به وضعیت آنان رسیدگی کرد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی میدان دار اصلی است، ادامه داد: به همین دلیل باید تمام ظرفیت‌های استانداری‌ها در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی فعال شوند.

وی ضمن تقدیر از مجلس و دولت به ویژه کمیسیون اجتماعی برای در نظر گرفتن امکانات اعتباری در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی به ویژه رفع سکونت‌گاه‌های غیررسمی، گفت: در مقطع کنونی باید با در نظر گرفتن شاخص‌های دقیق‌، سکونت‌گاه‌های غیررسمی را از مناطق کم برخوردار دار متمایز کرد چراکه اگر بخواهیم ملاک را کم برخورداری قرار دهیم، دایره سکونت‌‎های غیررسمی بسیار گسترده خواهد شد.

عباسی یادآور شد: از سوی دیگر وظایف حقیقی دستگاه‌ها مطابق اختیاراتی که دارند باید مشخص شود و متناسب با اختیارات از دستگاه‌ها مطالبه گری صورت گیرد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه هم افزایی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: همه دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به یک نظام هستند و باید در همه دستگاه‌ها در یک راستا قرار گیرند.

وی اضافه کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس در همین راستا می‌تواند ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها، میدان دار این فعالیت‌ها باشد تا هم افزایی خوبی دستگاه‌ها صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

کد خبر: 1143636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =