چاه‌های نفت روسیه به‌رغم تحریم تعطیل نمی‌شود

رئیس جمهور روسیه با تأکید بر اینکه غرب قادر نخواهد بود استفاده از منابع انرژی روسیه را طی چند سال آینده کاملاً متوقف کند، گفت شرکت‌های روسی چاه‌های نفت خود را تعطیل نمی‌کنند.

به‌گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز پنجشنبه اعلام کرد شرکت‌های روسی علی‌رغم تلاش‌های غرب برای کاهش وابستگی به عرضه انرژی مسکو، چاه‌های نفت خود را تعطیل نمی‌کنند.

آمریکا در ماه مارس و درست چند روز پس‌از آغاز حمله مسکو به اوکراین واردات نفت از روسیه را تحریم کرد. اتحادیه اروپا هم ماه گذشته برای کاهش تدریجی 90 درصد از واردات نفت خود از روسیه تا پایان سال جاری میلادی به توافق رسید.

پوتین گفت غرب قادر نخواهد بود استفاده از منابع انرژی روسیه را طی چند سال آینده کاملاً متوقف کند.

وی در یک دیدار تلویزیونی با برخی کارآفرینان جوان گفت:«درست است که غرب تلاش می‌کند منابع انرژی ما را کنار بگذارد، اما این کار طی چند سال آینده میسر نخواهد بود. مشخص نیست طی این سال‌ها چه اتفاقاتی می‌افتد، بنابراین چاه‌های نفت ما بسته نخواهند شد».

تولید نفت روسیه حدود 9 درصد در ماه آوریل کاهش داشت، اما از آن زمان علی‌رغم تحریم‌های غربی روبه‌افزایش بوده‌است. مسکو صادرات نفت خود را به سمت آسیا مخصوصاً هند و چین تغییر مسیر داده‌است.

افزایش قیمت جهانی نفت تاثیر تحریم‌های غربی برای محدود کردن فروش نفت روسیه را خنثی کرده و درآمد نفتی این کشور را نسبت‌به قبل از حمله به اوکراین بالا برده‌است.

پوتین گفت تحریم‌های غربی عرضه نفت روسیه به بازارهای جهانی را کاهش داده اما قیمت نفت افزایش‌یافته است.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1143646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =