پیش بینی بورس شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

بر اساس روند طی شده توسط شاخص کل و همچنین شاخص کل بورس در هفته گذشته می‌توان این پیش بینی را داشت که شاخص کل در مدار مثبت کار خود را آغاز کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه عواملی در روند بورس تاثیر دارد و انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم. شاخص کل بورس هفته گذشته افت ۱.۴۱ درصدی را پشت سر گذاشت و به سطح ۱.۵۲۰ میلیون واحدی رسید. با وجود افت شاخص کل در هفته گذشته، دو روز پایانی هفته پیش این نماگر بازار سهام رشدی بود. شاخص کل هم‌وزن هم عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل از خود نشان نداد و افت ۱.۹۲ درصدی را رقم زد که نشانگر آن است سهام بزرگ و کوچک به طور متوسط عملکرد نزدیک به هم را از خود نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

ثبات وضعیت بازار سهام / پیش‌بینی رشد شاخص بورس تا پایان امسال

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۳۳۷۹ میلیارد رسید که در چند ماه اخیر بی‌سابقه است. از این میان حدود ۲۶۵ میلیارد تومان توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات سهام خارج شده است که مستقلا سیگنال مثبتی برای رشد کلیت بازار محسوب نمی‌شود.

تاثیر افزایش قیمت دلار بر بازار سرمایه

نرخ دلار در بازار آزاد در معاملات پنج شنبه سقف تاریخی خود را شکست و در حال حاضر نرخ برابری ریال به دلار حوالی ۰.۰۰۰۰۰۳۱۰۵۵۹ است. یا به عبارتی هر دلار معادل ۳۲۲۴۰۰ ریال است. بررسی تکنیکالی نرخ دلار متاسفانه اعداد بالاتری نسبت به سطوح فعلی را نشان می‌دهد و امید است که به واسطه گشایش‌های اقتصادی و سیاسی پیش رو این مهم محقق نشود. اتفاق فوق‌الذکر پس از تصویب قطعنامه‌ای که بر علیه ایران بود رخ داد. در مجموع به واسطه اینکه نرخ دلار در بازار آزاد چاشنی فعال شدن انتظارات تورمی در جامعه است، می‌توان این پیش بینی را داشت که به همین واسطه فروشنده قدرتمندی در بازار فردا وجود نداشته باشد.

روند طی شده توسط شاخص کل و همچنین شاخص کل بورس نشانگر آن است که هردو شاخص مطرح بازار سهام با شیبی مثبت کار خود را به پایان رسانده‌اند. به موجب این اتفاق و براساس داده‌های گذشته‌نگر می‌توان این پیش بینی را داشت که شاخص کل در مدار مثبت کار خود را آغاز کند. البته لازم به ذکر است که شاخص کل از نظر تکنیکالی به محدوده مقاومت داینامیک کوتاه مدت خود هم رسیده است. بنابراین دور از انتظار نیست که در میانه‌های بازار فردا موجی از عرضه‌ها را هم در کلیت بازار مشاهده کنیم. اما به دلیل اتفاقات و تحولات بنیادین پیرامون بازار سرمایه می‌توان این انتظار را داشت که این عرضه‌ها در دل بازار سهام هضم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =