استقلال باید هرچه زودتر سرمربی را مشخص کند

علی لطیفی معتقد است هر چه سریع تر باید باشگاه استقلال سرمربی این تیم را مشخص کند. آوردن مربی خارجی زمان بر است؛ بنابراین بهتر است هیئت مدیره وارد نقل و انتقالات شوند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، استقلال تهران بعد از نه سال  توانست جام طلایی لیگ برتر را با رکوردهای مختلف به دست آورد؛ اما چند روز از خوشحالی هواداران این تیم نگذشته بود که سرمربی آبی پوشان خداحافظی کرد و پیدا کردن یک سرمربی مناسب برای آبی پوشان به کلاف درهم پیچیده ای تبدیل شده است که باعث ناراحتی هواداران و سردرگمی خبرنگاران حوزه ی این تیم شده است. در این رابطه با علی لطیفی از بازیکنان و پیشکسوتان استقلال گفت و گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

اوضاع فعلی استقلال را چطور می بینید؟

اولین کاری که باید انجام شود این است که بلافاصله سرمربی استقلال انتخاب شود. متاسفانه رفتن فرهاد مجیدی به طور ناگهانی برنامه‌هایی را به هم زد. در تمام دنیا مربیان می آیند و می‌روند. البته وقتی قرارداد سه ساله داری، باید زودتر اعلام بکنی که من خواهان جدایی هستم. فرهاد حق داشت برود. هر کس جای فرهاد بود، می‌خواست پیشرفت بکند، اما زمانش مهم است.

شنیده شده بود سه ساله در صورت توافق بوده. درست است؟

بله. کاش کمی صبر می‌کرد تا پشت پرده آجورلو دنبال سرمربی می‌گشتند و بازیکنان را جذب می‌کردند. فرهاد راهکاری پیدا می کرد تا استقلال ضرر نکند.

لطیفی افزود: من نمی‌گویم فرهاد اشتباه کرده. چون ما انسان ها تکامل گرا هستیم. این حق را به فرهاد هم می‌دهیم. اگر هم فرهاد به باشگاه گفته بوده باشگاه اشتباه کرده است.

وضعیت نقل و انقالات را چطور می‌بینید؟

استقلال عقب است. تیم‌های مدعی مثل پرسپولیس، گل گهر، سپاهان در حال بازیکن خریدن هستند. قطعا استقلال یک هافبک بازیساز، یک مهاجم نوک و بازیکن سمت چپ می خواهد. روی سعید صادقی هم می توانند مانور بدهند. البته ممکن است بازیکنی در لیگ برتر موفق باشد، اما مشخص نیست که در استقلال و پرسپولیس هم موفق خواهد بود یا خیر. رفتن فرهاد باعث شد که استقلال به نوعی نقل و انتقالات را از دست بدهد. باید هرچه سریع تر آجورلو سرمربی را مشخص کند.

در حال حاضر برای استقلال سرمربی خارجی بهتر است یا ایرانی؟

فقط سرمربی خارجی در شرایط فعلی می‌تواند به استقلال بیاید؛ چون تماشاگر مربی ایرانی را پس می‌زند. زمانی که مجیدی به استقلال آمد، به دلیل کرونا تماشاگر در ورزشگاه نبود. اگر تیمش زیبا بازی نمی‌کرد یا مساوی می کرد، تماشاچی نبود. اما الآن توقعات بالا رفته و در حال حاضر هیچ سرمربی در ایران وجود ندارد که این مسئولیت را به عهده بگیرد.

نقاط ضعف و قوت تیم استقلال در لیگ چه بود؟

  در زمان فرهاد هم ساختار دفاعی خوبی داشتیم، اما در فاز حمله موقعیت سازی کم داشتیم و امسال هم سپاهان و پرسپولیس در شرایط ایده آل نبودند. این شد که استقلال توانست با کمترین گل خورده و بدون باخت قهرمان شود. ما در خلق موقعیت مشکل داشتیم. سپاهان با وجود موقعیت زیاد، بازیکنانش نمی‌توانستند گل بزنند. استقلال ساختار دفاعی خوبی داشت؛ اما در فاز هجومی ضعیف بود. کارهای ترکیبی و دو نفره سه نفره به ندرت شاهد بودیم.فرهاد مجیدی کار بسیار سختی را انجام داد. قهرمان کردن تیمی که روحیه ی تیمی در آن از بین رفته بود. در این زمینه باید از فرهاد مجیدی تقدیر کرد.

با این شرایط تکرار قهرمانی ممکن است؟

قهرمانی سخت است؛ اما تکرار قهرمانی سخت‌تر است. مربی خارجی زمان می‌برد. نقل و انقالات انجام شود.

وی افزود: مربی خارجی زمان بر است. مثل تمام دنیا هیئت مدیره که فوتبالی هستند با توجه به نقاط ضعف و قوت استقلال باید بازیکن بگیرند تا مربی بعدی بیاید و کار را شروع کند. قهرمانی سخت است، اما تکرار قهرمانی سخت تر است. مدیرانی که در دوره‌های قبل برای استقلال می‌گذاشتند، اکثرا پرسپولیسی بودند و مربیان استقلالی مثل استراماچونی را فراری دادند.

یاسمن خمسه پور

کد خبر: 1143709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =