قرارهای عاطفی در کافه؛ سرگرمی برخی دختران خوابگاهی برای پر کردن اوقات فراغت

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی دختران خوابگاهی به دلیل دوری از خانواده از لحاظ روحی و روانی شرایط مساعدی ندارند؛ بنابراین می‌کوشند برای پر کردن اوقات فراغت خود سرگرمی‌هایی مانند قرار در کافه ایجاد کنند.

زهرا رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چالش‌ها یا فرصت‌های زندگی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی اظهار کرد: برخی از کارشناسان یا خانواده‌ها اعتقاد دارند که زندگی بدون نظارت و به دور از خانواده می‌تواند آسیب‌های بسیاری برای جوانان به همراه داشته باشد؛ اما من اعتقاد دارم که این موضوع کاملا فردی بوده و به نوع تربیت و پختگی افراد بستگی دارد. به عنوان مثال این نوع زندگی به جوانان فرصت استقلال را می‌دهد؛ اما برخی دیگر را درگیر آسیب‌های اخلاقی می‌کند.

دانشجوی مقطع تحصیلی کارشناسی واحد ارومیه با اشاره به آموزش مجازی و تعطیلی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد: این وقفه زمانی باعث شد تا بسیاری از دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها، به شهر خود برگردند و با بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها، تجربه جدایی از خانواده را باز هم تجربه کنند. این موضوع به آنها فرصت ترمیم مشکلات روحی را داده است تا از مشکلات اخلاقی که گرفتارش بودند، رهایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه قبح شکنی و رواج مسائل غیر اخلاقی در خوابگاه‌های دانشجویی به سرعت انتقال می‌یابند، گفت: با توجه به همزیستی افراد در اتاق‌های کوچک و دوری از خانواده و فامیل، دانشجویان بیشتر اوقات خود در روز را با یکدیگر می‌گذرانند. این موضوع باعث می‌شود تا احساس نزدیکی یا اعتماد کاذبی بین آنها ایجاد شود. در نتیجه ضمن تایید رفتارهای بد اخلاقی یا ناهنجاری‌های اجتماعی، با این افراد همراه خواهد شد. 

سوء استفاده برخی مردان از دختران خوابگاهی 

رضوی با ذکر مثالی تصریح کرد: در خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه دختران، همراه کردن هم اتاقی‌ها در مهمانی‌های شبانه یا ملاقات‌های عاطفی رواج بسیاری دارد. به عنوان مثال من بارها شاهد بودم که یکی از دانشجویان دختر، هم اتاقی خود را به کافه می‌برد و از شریک عاطفی خود می‌خواست که دوستش را نیز به کافه بیاورد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه برخی از مردان از دختران دانشجو و خوابگاهی سوء استفاده می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی از مردان زمانیکه متوجه می‌شوند دختری دانشجو ساکن خوابگاه و به دور از خانواده است، طمع خود را بیشتر کرده و احساس می‌کنند که این دختران طعمه‌های آسان‌تری برای رسیدن به اهداف غیر اخلاقی خود هستند.

وی ادامه داد: دختران زمانی‌که از خانواده جدا شده‌اند از لحاظ روحی و روانی کاملا بهم ریخته هستند. بنابراین تلاش دارند تا برای پر کردن اوقات فراغت خود سرگرمی هیجان انگیزی را ایجاد کنند. متاسفانه برقراری رابطه عاطفی با مردان و به صورت مکرر سر قرار رفتن در کافه، اولین گزینه این دختران است. در خوابگاه بارها شاهد بودم که دختران به صورت هم زمان با چندین پسر در رابطه و در طول روز در  کافه‌های متعدد قرار می‌گذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =