درمان بیماری‌های شایع و کشنده با ورزش

محققان در بررسی اخیر خود دریافتند، انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش می‌تواند به کنترل و درمان یکی از بیماری‌های بسیار شایع این‌روزهای جهان کمک کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد دو ساعت و نیم فعالیت بدنی در هفته می‌تواند اثر داروهایی که برای کنترل و درمان سرطان تجویز می‌شوند را تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

ترفندهایی برای ورزش‌دادن مغز

یافته‌ها بیانگر ان است، بیماران سرطانی که قبل از جراحی ورزش می‌کردند، بقای خود را ۵ سال افزایش می‌دادند. دانشمندان آمریکایی همچنین دریافتند ورزش اثربخشی داروهای سرطان را تا ۱۷۵ درصد افزایش می‌دهد.

محققان امیدوارند که نتایج این پژوهش به درمان بهتر سرطان پانکراس منجر شود؛ آنها پس از اثبات نظریه خود بر روی موش‌ها، داده‌های حاصل از آزمایش انسانی روی ۷۵ بیمار مبتلا به سرطان پانکراس را تجزیه و تحلیل کردند و مشخص شد ورزش در این دسته از بیماران تاثیر بسزایی دارد.

دانشمندان مدت‌هاست که فواید ورزش را از نظر کاهش خطر ابتلا به سرطان در افراد اعلام کرده‌اند، اما این مطالعه نشان می‌دهد که می‌تواند به افرادی که از این بیماری رنج می‌برند نیز کمک کند.

دانشمندان دریافته‌اند که افراد و موش های مبتلا به سرطان لوزالمعده که تحت یک رژیم ورزشی قرار می گیرند، بهتر می توانند با این بیماری مبارزه کنند. محققان دانشکده پزشکی NYU Grossman در نیویورک دریافتند انجام فعالیت بدنی به مدت ۳۰ دقیقه و پنج بار در هفته، سرعت تشکیل سرطان را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

توصیه‌های سرویس سلامت همگانی انگلیس بیان می‌کند که بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​در هفته یا ۷۵ دقیقه فعالیت با شدت شدید در هفته انجام دهند. آنها همچنین باید حداقل دو روز در هفته تمرینات تقویت عضلات را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1143763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =