حاج محمد: کار مربی بعدی استقلال دشوار است

کارشناس فوتبال گفت: قرار نیست هر بازیکن بزرگی تبدیل به یک مربی بزرگ شود و ما نباید تیم امید را فدای انتخابی احساسی و غیر کارشناسی می‌کردیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی حاج محمد پیشکسوت و کارشناس فوتبال اظهار داشت: در فوتبال ما تولید مربی متناسب نیست و برای همین تعداد معدودی مربی هستند که در این فوتبال از این تیم به تیم دیگری رفته و جای هم را می‌گیرند. این تعداد مربی با یکدیگر جابجا می‌شوند و برای همین پیشرفت فوتبال ما بسیار کند و لاک پشتی است.

بیشتر بخوانید:

مربیان خارجی حوالی نیمکت استقلال

پیشکسوت باشگاه استقلال بیان داشت: بنده ۵۰ سال پیش فوتبال بازی کردم و در آن زمان با مربی مثل رایکوف کار کرده‌ام و چیزهایی از او دیدم و آموخته‌ام که هنوز هم مربیان ما آن را بلد نیستند. این نشان می‌دهند فوتبال پیشرفته اروپا از ما خیلی جلوتر است و ای کاش برای پیشرفت فوتبال رویکرد بیشتری نسبت به استفاده از مربیان بزرگ خارجی داشته باشیم و یقین بدانیم که این به سود فوتبال است.

حاج محمد در خصوص حضور به همراه چند پیشکسوت استقلال در ورزشگاه آزادی و همراهی کردن این تیم در جشن قهرمانی بیان داشت: بعد از ۴۰ سال از باشگاه استقلال با ما تماس گرفتند و برای حضور در ورزشگاه از ما دعوت کردند. اما به عنوان پیشکسوت از میزبانی که در ورزشگاه آزادی از ما کردند گلایه دارم. این رسم کجاست که چهل پنجاه پیشکسوت یک باشگاه را چند ساعت پشت درهای بسته نگه می‌دارند و با هزاران منت و ده‌ها تماس که گرفته می‌شود تنها می‌گذارند ۱۵ دقیقه پایانی بازی را تماشا کنیم. در فوتبال ما هیچ چیز سر جای خودش نیست و باعث می‌شود یکی مثل من که تعدادمان کم هم نیست از این فوتبال دلسرد شده باشیم و اصلاً با جدیت مسائل آن را دنبال نکنیم.

وی افزود: یکی از معدود مدیران سالم فوتبال ایران محمد دادکان بود که برای خشکاندن فساد در داوری با اولین داوری که رشوه گرفت برخورد شدیدی داشت و حتی در زمان مدیریت خودش او را حذف کرد. اما سرنوشت او که مدیری سالم بود چه شد؟ خیلی راحت خودش را حذف کردند. برای همین است که فوتبال ما یا درجا می‌زند و یا عقب گرد می‌کند.

مربی بعدی استقلال کار سختی دارد/در این فوتبال هیچ چیز سرجایش نیست

پیشکسوت فوتبال در خصوص عملکرد تیم امید در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا گفت: بی تعارف می‌گویم این عملکرد نا امید کننده است و بعید می‌دانم با این تیم طلسم صعود به المپیک بشکند. مهدوی کیا در دوران بازیگری‌اش یک بازیکن بسیار بزرگ بود. اما هیچ قانونی نیست که یک بازیکن بزرگ حتماً مربی بزرگی هم باشد. بعید می‌دانم مهدوی کیا در این مأموریت بزرگی که بر عهده گرفته موفق باشد.

مهاجم اسبق تیم استقلال در خصوص جدایی مجیدی و انتخاب جانشین وی گفت: فرهاد بهترین عملکرد را در استقلال داشت و به جا گذاشتن چنین آماری شاید هر ۱۰۰ سال یک بار پیش بیاید. هر سال یک تیم قهرمان می‌شود اما همانطور که گفتم خیلی خیلی به ندرت پیش می‌آید که تیمی بدون شکست قهرمان شود و این آمارها کار مربی فصل بعد استقلال را بسیار دشوار می‌کند.

حاج محمد تصریح کرد: شاید استقلالی‌ها با نکونام تمام کرده باشند، اما سرمربی فصل بعد نکونام یا هر فرد دیگری باشد قطعاً با توجه به بالا رفتن انتظارات کار بسیار دشواری دارد چون هواداران این تیم دوست ندارند رکورد شکست ناپذیری تیم شأن شکسته شود.

منبع:‌ مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1143788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =