بهترین موقع برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟

چه از اینستاگرام برای کار استفاده کنید و یا تنها به عنوان سرگرمی به سراغش می‌روید، زمان‌های خاصی از روز یا روزهای خاصی از هفته وجود دارند که پست گذاشتن در آن‌ها تأثیر بسیار بهتری در افزایش فالوورهایتان خواهد داشت.

به گزارش گروه فناوری ایسکانیوز، بهترین زمان از روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام به چند عامل بستگی دارد. اولاً، اینستاگرام تمایل دارد تا پست‌های جدیدتر را بیشتر تبلیغ کند، بنابراین بهتر است محتوای خود را زمانی پست کنید که اکثر فالوورهای شما در آن زمان آنلاین هستند.

بیشتر بخوانید:

ترفندی برای آنکه بدانیم شماره واتساپ ما را چه کسانی دارند

اما زمان آنلاین و فعال بودن فالوورهای شما بستگی به مواردی مانند منطقه زمانی، ساعات کاری و شغل آن‌ها بستگی دارد. مطمئناً دانستن جزئیات دقیق در مورد تمامی فالوورها امکان‌پذیر نیست، اما خوشبختانه برخی از روندهای کلی نیز وجود دارد که می‌توانید برای تعامل بهتر با کاربران خود، از آن‌ها استفاده کنید.

بر اساس داده‌های Influencer Marketing Hub، بهترین زمان برای پست کردن محتوا در اینستاگرام، پنجشنبه بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ است. ساعات عالی دیگر برای پست گذاشتن، صبح‌ روزهای کاری (۶ صبح تا ۹ صبح) و عصرها (از ساعت ۵ بعد از ظهر به بعد) است. به این دلیل که اغلب افراد معمولاً قبل از شروع کار روزانه و بعد از فارغ شدن از کار، اقدام به چک کردن حساب اینستاگرام خود می‌کنند.

گزارش دیگری که توسط HubSpot منتشر شده، نشان می‌دهد که بهترین زمان روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام ساعت ۱۲ بعد از ظهر به وقت محلی است. این به این دلیل است که بسیاری از افراد در این ساعت، برای ناهار خوردن دست از کار می‌کشند و وقت کافی برای سر زدن به اینستاگرام را نیز دارند. البته، این ساعت برای تعطیلات آخر هفته هم صدق می‌کند، چرا که مردم معمولاً دیرتر از خواب بیدار می‌شوند.

همچنین، بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام به محتوایی هم که منتشر می‌کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال برای یک خانم خانه‌دار که کانالی در ارتباط با مهارت‌های خانه‌داری دارد، ساعات کاری روز می‌توانند بهترین زمان باشند، چرا که اغلب خانم‌های خانه‌دار در این ساعات می‌توانند از اینستاگرام استفاده کنند. اما اگر مخاطب شما کسانی هستند که در یک صنعت یا کسب‌وکار خاص مشغول هستند، بهتر است بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر پست بگذارید تا مطمئن شوید، مخاطبانتان از کار روزانه‌شان فارغ شده‌اند.

عوامل مختلفی وجود دارند که تعیین می‌کنند کدام روز از هفته بهترین روز برای تعامل با فالوورهای اینستاگرام شما خواهد بود.

بر اساس آمارهای گردآوری‌شده توسط Influencer Marketing Hub، پنجشنبه‌ها بیشترین فعالیت در اینستاگرام صورت می‌گیرد. اما گزارش Hootsuite کمی متفاوت است و ادعا می‌کند که چهارشنبه بهترین روز است. بنابراین، این روزها را باید جدی بگیرید و اهمیت بیشتری به آن‌ها بدهید.

بر اساس داده‌های Sprout Social، صبح روزهای تعطیل معمولاً زمان خوبی برای پست گذاشتن در اینستاگرام نیست. چرا که افراد در روزهای تعطیل صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوند و اگر قصد انتشار پستی را در یک روز تعطیل دارید، بهتر است در ساعات ظهر و یا عصر این کار را انجام دهید.

برای راحتی کار، اگر پست‌های شما از قبل آماده هستند، می‌توانید به کمک برنامه‌های ویژه‌ای که برای زمان‌بندی ارسال محتوا در اینستاگرام طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

ساعات اوج ترافیک در اینستاگرام

بر اساس داده‌هایی که پلتفرم بازاریابی رسانه‌های اجتماعی Later به دست آورده، در هر منطقه از جهان ساعات خاصی وجود دارد که اکثر کاربران اینستاگرام در آن ساعات آنلاین هستند. این مؤسسه، ۳۵ میلیون پست فید اینستاگرام را در سرتاسر جهان تجزیه و تحلیل کرده مشخص کند چه زمانی یک فالوور معمولی به احتمال زیاد آنلاین است و اینستاگرام را چک می‌کند.

بر اساس نتایج این تجزیه و تحلیل، ساعات اوج ترافیک اینستاگرام در مناطق مختلف جهان به صورت زیر است:

ایالات متحده و کانادا (ساحل شرقی): ۴ صبح تا ۹ صبح
ایالات متحده و کانادا (ساحل غربی): ۱۲ شب تا ۶ صبح
ایالات متحده و کانادا (مرکزی): ۶ صبح تا ۸ صبح
آمریکای جنوبی: ۴ صبح
اروپای غربی: ۶ بعد از ظهر تا ۸ بعد از ظهر
اروپای شرقی: ۵ صبح تا ۷ صبح
انگلستان: ۴ صبح تا ۶ صبح
آفریقا: ۶ صبح
خاورمیانه: ۳ صبح
آسیای شرقی و جنوب شرقی: ۱۱ شب تا ۴ صبح
استرالیا: ۱۱ شب تا ۲ صبح

در حالی که این اطلاعات کلی می‌توانند مفید باشند، اما تجزیه و تحلیل داده‌های شخصی و فکر کردن به این موضوع که فالوورهای شما چه زمانی از روز را در اینستاگرام فعال هستند، عامل بسیار تعیین کننده‌ای برای زمان ارسال پست در این شبکه اجتماعی خواهد بود. این اطلاعات نه تنها به شما در حفظ فالوورهای فعلی کمک می‌کنند، بلکه به شما این امکان را می‌دهند که مخاطبان بیشتری نیز به دست آورید.

ثبات و نظم در ارسال پست‌های اینستاگرام بسیار مهم و کلیدی است

زمان ارسال پست‌ها مهم است، اما ثبات داشتن عامل بسیار مهم‌تری است! هر چقدر منظم‌تر در اینستاگرام پست بگذارید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد پست‌های فعلی شما را ببینند و مشتاقانه منتظر دیدن محتوای آینده شما باشند. داشتن برنامه و ثبات مهم‌ترین عامل برای موفقیت در اینستاگرام است اما در ارسال پست هم نباید زیاده‌روی نکنید.

علاوه بر این، مطمئن شوید محتوایی که ارسال می‌کنید مورد علاقه دنبال کنندگان شما هست. به عنوان مثال، اگر افراد حرفه‌ای و فعالان یک کسب‌وکار خاص را هدف قرار داده‌اید، بهتر است از انتشار سلفی‌ها و تصاویر خانوادگی خودداری کرده و آن‌ها را در حساب شخصی اینستاگرام خود قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که کیفیت نیز بسیار مهم است. مردم از دیدن سلفی‌های یکسان خسته خواهند شد. در اینستاگرام، بهتر است محتوایی باکیفیت و متفاوت را در زمان‌های ثابت پست کنید.

جزئیات آماری حساب اینستاگرام خود را بررسی کنید

آیا مطمئن نیستید که مخاطبان فعلی شما چه کسانی هستند و از کدام مناطق جغرافیایی بیشترین بازدید را دارید؟ اگر یک حساب کاربری Business یا Creator در اینستاگرام دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش Insights، اطلاعات خوبی از میانگین منطقه زمانی و پراکندگی فالوورهای خود به دست آوردید.

برای دسترسی به Insights اینستاگرام در حساب تجاری خود باید به صورت زیر عمل کنید:

۱- در اپلیکیشن اینستاگرام به پروفایل خود بروید.

۲- بر روی دکمه Insights لمس کنید.

در این بخش می‌توانید جزئیات تاریخی پست‌های گذشته خود را مشاهده کنید. برای دریافت اطلاعات آماری درباره دنبال‌کنندگان خود نیز می‌توانید بر روی Total Followers لمس کنید. این داده‌ها شامل شهرها، کشورها، محدوده سنی و جنسیت است. در قسمت Most Active Times (بیشترین زمان‌های فعال) هم می‌توانید بین روزها جابه‌جا شوید تا محبوب‌ترین زمان را برای دنبال‌کنندگان خود پیدا کنید.

رمز موفقیت در اینستاگرام: انتشار محتوای باکیفیت و تعامل مداوم با مخاطبان

برای استفاده حداکثری از حساب اینستاگرام خود، باید با مخاطبان‌تان تعامل داشته و به آن‌ها پاسخگو باشید. به طور مداوم و منظم پست ارسال کنید، از کپشن‌های متفکرانه یا سرگرم کننده برای عکس‌های خود استفاده کنید، و سعی کنید زمانی که فالوورهای‌تان آنلاین هستند پست بگذارید.

منبع: دیجی رو

انتهای پیام/

کد خبر: 1143861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =