تسهیلات خرید مسکن اعضای هیئت علمی وزارت علوم افزایش یافت

سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن اعضای هیئت علمی با درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت بانک مرکزی به ۶میلیارد ریال و ودیعه به دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خواست افزایش سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن اعضای هیئت علمی تا یک میلیارد تومان با درصد پایین و افزایش وام ودیعه مسکن، سال گذشته توسط معاونت اداری مالی وزارت علوم به محمد علی زلفی گل وزیر علوم ارائه و با موافقت وزیر علوم این درخواست به بانک مرکزی ارائه شد که در صورت موافقت بانک مرکزی این مبلغ افزایش پیدا کند.

بر همین اساس با درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت بانک مرکزی؛ سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن به ۶ میلیارد ریال و ودیعه به دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال افزایش یافت.

سال ۱۴۰۰ تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی تا سقف ۵ میلیارد ریال افزایش داشت و همچنین تسهیلات جدیدی تا سقف ۲ میلیارد ریال جهت ودیعه مسکن برای اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شده بود.

گفتنی است سالانه هفت الی هشت هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها از تسهیلات وام خرید و ودیعه مسکن استفاده می‌کنند و به گفته همایون حسینیان مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر اساس صحبت‌هایی که با معاونت اداری مالی وزارت علوم شده، این ستاد درصدد است که بتوانند مسکن را برای اعضای هیئت علمی تأمین کند و در همین زمینه در حال بررسی گزینه‌های مختلف است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1143903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =