ماجرای توقیف هواپیمای ماهان توسط آرژانتین چیست؟

دولت آرژانتین هواپیمای ماهان را که در اجاره یک شرکت دولتی ونزوئلا قرار داشت، توقیف و پاسپورت مسافران آن را مصادره کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از رسانه‌های غربی، آرژانتین یک هواپیمای متلق به شرکت ماهان را توقیف و پاسپورت مسافران این پرواز را نیز مصادره کرده است. برخی رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که حداقل 5 نفر از مسافران این پرواز با سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در ارتباط هستند.

«فرنانداز آنیبال» –وزیر امنیت دولت آرژانتین- با تایید این خبر اظهار کرده که این هواپیما در اجاره یک شرکت دولتی ونزوئلا بوده است.

 مالکیت هواپیمای توقیف شده در آرژانتین ارتباطی به شرکت ماهان‌ ندارد

در همین رابطه، امیرحسین ذوالانواری» درباره به توقیف هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در آرژانتین که ادعا شده در مالکیت هواپیمایی ماهان قرار دارد، اظهار کرد: مالکیت این هواپیما یک سال است که واگذار شده و به یک شرکت ونزوئلایی فروخته شده است و در اجاره شرکت هواپیمایی نیست.

به گفته ذوالانواری یک سال از زمان فروش این هواپیما به شرکت ونزوئلایی می‌گذرد و توقیف این هواپیما با نام هواپیمایی ماهان اهداف سیاسی دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان تاکید کرد: خدمه‌ی این پرواز نیز در اختیار شرکت هواپیمایی ونزوئلایی بوده و هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد.

ادعاهای تایید نشده در مورد هواپیمای توقیف شده

یکی از نمایندگان پارلمان آرژانتین به نام «جراردو میلمان» در این خصوص مدعی شده که این هواپیما که در حال سفر از کوردوبا به بوئنوس آیرس بوده، دستگاه مسیریاب خود را بر فراز آسمان آرژانتین خاموش کرده است. همچنین تعداد زیاد خدمه حاضر در این پرواز که به گفته رسانه‌های آرژانتینی بیش از حد معمول گزارش شده، عامل دیگر مشکوک بودن به این هواپیما اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =