راه حلی برای موهای گره خورده و باز شدن گره های آن

گره خوردن موها یکی از مشکلات همیشگی موهای فر و وز است اما روش های خانگی و موثری وجود دارد که به راحتی می توانید از شر موهای گره خورده خلاص شوید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عواملی محیطی باعث از بین رفتن حالت طبیعی و یکدست موها و در هم گره خوردن یا وز شدن آنها می شوند. شانه زدن موهای درهم ریخته و گره خورده کار آسانی نیست و باعث ریزش مو و موخوره می شود.

بیشتر بخوانید:

خوراکی‌هایی که به رشد مو کمک می‌کند

رهایی از شر این گره های مو مشکل است و اگر حوصله به خرج ندهید، ممکن است موهای تان آسیب ببیند، ولی اگر به چند توصیه که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم توجه کنید، راحت تر و بدون آسیب رسیدن به موها می توانید از این حالت ناراحت کننده خلاص شوید.

موهای درهم گره خورده را در حمام باز کنید:

در حمام و هنگامی که موها خیس هستند ، آسیب پذیرترند و بیشتر دچار کشیدگی می شوند بنابراین باید راهکاری بیاموزید تا در حالت خیس موهای در هم پیچیده تان را از هم باز کنید.

۱.مثل همیشه موهای خود را با شامپو بشویید اما هنگام شستن موها مواظب باشید که موهای گره خورده شما کشیده نشود.

۲. به موهای خود نرم کننده بزنید و قبل از شستن نرم کننده آنها را با یک شانه دندانه درشت از بالای موها به سمت پایین موهای تان شانه کنید. در صورتی که گره ها سخت بودند و باز نشدند ، روی آن نقاط باز هم نرم کننده بریزید و اجازه دهید یک دقیقه همان گونه بماند تا گره موی شما آسان باز شود.

۳. نرم کننده را شسته و موهای خود را آرام با انگشتان خود شانه کنید.

۴. موهای مرتب شده خود را با دست مرتب نموده و در یک حوله بپیچید و زیاد آن ها را نمالید تا دوباره گره نخورند.

۵. یکبار دیگر موهای تان را از انتهای مو به سمت بالا شانه بزنید.و در صورتی که موهای شما گره داشت ، با یک دندانه شانه آنها را از هم باز کنید.

۶. در صورت استفاه از سشوار درجه حرارت آن را کم کنید و موها را از بالا به پایین شانه کنید تا مجددا گره نخورد . اینگونه شما می توانید موهای نرم و بدون گره خوردگی داشته باشید.

شستشو با سرکه سیب

درون یک فنجان آب گرم یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بریزید و پس از شامپو ، این مخلوط را روی موهایتان ریخته و بگذارید چند دقیقه بماند، بعد موها را با نرم کننده بشویید. باردیگر این کار را برای بازشدن گره خوردگی موهایتان تکرار کنید. قبل از استفاده از سرکه سیب اطمینان حاصل نمایید که به سرکه سیب حساسیت نداشته باشید.

ماسک جوش شیرین و نرم کننده

سه قسمت نرم کننده را با یک قسمت جوش شیرین ترکیب کنید. سپس موها را به چند بخش تقسیم نموده و این مخلوط را روی همه قسمت های مو و پوست سر بگذارید. این مخلوط را چند دقیقه روی موها ماساژ داده و بگذارید نیم ساعت بماند. بعد از نیم ساعت موها را با آب گرم آبکشی کنید .

اسپری نرم کننده

برای شانه زدن سریع موهای خود یک قسمت نرم کننده را با سه قسمت آب در یک بطری قابل اسپری کردن بریزیدو بطری را تکان دهید تا آب و نرم کننده مخلوط شوند، سپس آن را روی موها و گره خوردگی ها اسپری کنید. چند دقیقه ای صبر نمایید و بعد با شانه به آرامی دندانه درشت گره ها را باز کنید.

درمان توسط نرم کننده عمیق

قبل از خواب موها را با شامپوبشویید و از نرم کننده بیش از حد معمول استفاده کنید سپس با یک شانه دندانه درشت موهایتان را به آرامی شانه کنید و سرتان را با کلاه رنگ و یک حوله تمام شب بپوشانید و صبح روز بعد موها را بشویید.

استفاده از لوسیون برای باز کردن درهم تنیدگی

مقداری نرم کننده را با از مقداری لوسیون خودتان مخلوط کرده و روی موهایتان از بالا به پایین ماساژ دهید. دقایقی را صبر کنید و سپس موها را با آب گرم بشویید.

استفاده از روغن بچه

مقداری روغن بچه را با نرم کننده مخلوط کرده و روی گره خوردگی موها قرار دهید و به آرامی آن را ماساژ دهید . بعد موها را شانه بزنید و مانند همیشه با شامپو بشویید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =