جزئیاتی از احتمالات انتخاب سرمربی جدید استقلال

بررسی گزینه‌های مد نظر مسئولان باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه نشان می‌دهد آنها دیگر تمایلی به استفاده از مربی ایرانی ندارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شوک بزرگی که فرهاد مجیدی بلافاصله پس از قهرمانی استقلال به این تیم وارد کرد، شاید هواداران این تیم را غافلگیر کرد. اما برخی شواهد نشان می دهد که مدیران این باشگاه شاید از مدتی پیش از تصمیم سرمربی تیم شان آگاه بوده و لااقل همزمان با هواداران غافلگیر و شوکه نشدند.

بیشتر بخوانید:

بازگشت سربازان استقلال قطعی شد

مجیدی در فاصله کوتاهی پس از قهرمانی استقلال تیم جدید خود را در آن سوی آبها معرفی و عکس یادگاری‌اش را هم با این تیم گرفت و این در حالی است که تیم سابق او با گذشت دو هفته از جدایی‌اش همچنان با معمای بزرگی رو نیمکت مواجه می‌باشد.

در حالی که در روزهای اولیه جدایی مجیدی، نام نکونام خیلی جدی برای جانشینی وی مطرح شد و یک هفته مهم‌ترین گمانه زنی‌ها در خصوص نیمکت آبی پوشان به کاپیتان سابق تیم ملی ختم می‌شد اما در نهایت بیانیه نکونام از امارات آب پاکی بود که روی دست مصطفی آجورلو و استقلالی‌ها ریخت تا آنها با تاخیری یک هفته‌ای برای تعیین سرمربی فصل بعد خود به تکاپو بیفتند.

پس از منتفی شدن گزینه نکونام، ابتدا گزینه رضا عنایتی به شکلی جدی مطرح شد که این مورد دوام زیادی نداشت و هواداران استقلال خیلی زود آجورلو و عنایتی را از این تصمیم منصرف کردند تا باشگاه استقلال در یک عقب نشینی مذاکره با عنایتی را صرفاً برای تعیین او به عنوان دستیار مربی بعدی و خارجی دانست.

باوجود اینکه باشگاه استقلال در معرفی گزینه‌های خود و ارتباط با رسانه‌ها خِست به خرج داده و ترجیح می‌دهد مشخصاً چراغ خاموش عمل کرده و تنها پالس‌هایی از طریق برخی رسانه‌های نزدیک به مدیران میانی برای گرفتن بازخورد از سوی هواداران منتشر کند که این اطلاعات نه از سوی باشگاه تایید و نه تکذیب می‌شد، بازار شایعه و گمانی زنی هم طبیعتاً پیرامون این باشگاه داغ است.

آجورلو که سابقه طولانی مدت در فوتبال ایران داشته و در این رزومه بلند و بالا تجربه همکاری با مربیان خارجی را هم بیشتر از خیلی مدیران فوتبالی داشته و معمولاً هم در انتخاب‌های خارجی‌اش موفق عمل کرده، امروز می‌کوشد تا با بهره‌وری از تجارب گذشته با اینکه زمان زیادی صرف شده، اما بهترین انتخاب را برای نیمکت تیمش داشته باشد. این در حالی است که خیلی‌ها معتقدند شاید این آخرین مربی باشد که با حکم آجورلو در استقلال مسئولیت می‌گیرد. چرا که وی نیم نگاهی هم به ریاست فدراسیون فوتبال دارد که انتخابات آن در روز ۸ شهریور برگزار می‌شود.

در یک هفته گذشته گزینه‌های متعدد خارجی به آجورلو و همکارانش معرفی شده و شرایط آنها مورد بررسی قرار گرفته که شاید مهم‌ترین آنها ژوزه مورایس و آندره‌آ استراماچونی هستند. گرچه لابلای اینها چند گزینه ترک از جمله آرتور ساغلام هم به عنوان گزینه‌های پیشنهادی مطرح شدند، اما بعید به نظر می‌رسد که سرمربی آینده استقلال از کشور ترکیه باشد.

شاید اگر شرایط ویژه مالی استراماچونی در پیش نبود و پای مطالبات قبلی وی در میان نبود، استقلالی‌ها برای بازگرداندن وی تردید نداشتند. اما سخت گیری های این مرد ایتالیایی در بازپس‌گیری مطالبات قبلی‌اش پیش از صدور حکم دادگاه عالی ورزش او را قدری از بازگشت به تهران دور کرده است.

از ژوزه مورایس که از مربیان سرشناس دنیا و منطقه خاورمیانه است نیز به عنوان یکی از گزینه های استقلال یاد می شود. این مربی پرتغالی در روزهای گذشته برای چند دقیقه تصویری از فرودگاه امام در فضای مجازی خود منتشر کرد تا به این شایعه دامن بزند.

احتمال دیگری که ممکن است آن را برای نیمکت استقلال پیش بینی کرد، استخدام مربی ایتالیایی به جز استراماچونی است. از آنجایی که ادامه حضور گابریل پین در استقلال حتمی است، بعید نیست وی که فصل گذشته از مردان تاثیرگذار در قهرمانی آبی ها بود، در انتخاب سرمربی فصل بعد این تیم نقش داشته باشد که در این صورت باید حدس زد که مربی فصل بعد این تیم هم از ایتالیا خواهد آمد.

با توجه به فشار زیادی که بابت عدم انتخاب مربی و عدم ورود رسمی به بازار نقل و انتقالات روی کادر مدیریتی استقلال هست، ممکن است آنها به زودی با یکی از گزینه‌هایی که تاکنون با آنها مذاکره کرده‌اند به توافق رسیده و به زودی سرمربی فصل بعد خود را معرفی کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1143920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =