آقاجانیان: چه عیبی دارد مربیان ما هم لژیونر شوند؟

مربی اسبق تیم ملی در خصوص شرایط تیم‌های مدعی در لیگ برتر، آماده‌سازی تیم ملی و حضور مجیدی در امارات صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مارکار آقاجانیان، مربی اسبق تیم ملی فوتبال، درباره کیفیت لیگ بیست و یکم اظهار داشت: همان طور که همه مطلع هستند استقلال با یک رکورد و با اقتدار قهرمان شد و لیاقتش را هم داشت زیرا آمار گواه می‌دهد لایق بود. در کل البته ارزیابی‌ام از لیگ این است که فاصله بین تیم‌ها، مخصوصا فاصله رتبه‌های پایین با رتبه‌های بالا بسیار زیاد بود. کیفیت برخی بازی‌ها هم پایین بود و چند مرتبه تعطیلی هم تا حدودی به لیگ ضربه زد. البته بازی‌های با کیفیت هم وجود داشت. بازی‌های گل‌گهر را پسندیدم و همین طور بازی‌های سپاهان که تماشاگرپسند بود.

بیشتر بخوانید:

زیدان با پاری‌سن‌ژرمن به توافق رسید

وی در ادامه درباره مدعیان قهرمانی افزود: مثلث استقلال، پرسپولیس و سپاهان مانند همیشه به دنبال قهرمانی بودند اما این بار گل‌گهر هم اضافه شد. فولاد را هم نباید از میان مدعیان خط زد. آن‌ها درگیر بازی‌های آسیایی بودند و عملکردشان هم خوب بود اما گل‌گهر را تیم خوبی دیدم که درگیر کسر امتیاز شد. شاید می‌توانست بدون کسر امتیاز، اتفاقی دیگر رقم زده شود.

پیشکسوت فوتبال درباره پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: پرسپولیس در یک مقطع دچار افت و خیز شد. اگر آن نوسان نبود شاید می‌توانست تا روز آخر مدعی باشد. درباره کادر فنی؟ هیچ‌وقت درباره همکارانم نظر نمی‌دهم. درباره سپاهان باید بگویم که مهره‌هایی بسیار با کیفیت داشت. عدم نتیجه‌گیری‌اش را اما باید کمیته فنی این تیم و مدیرانش تشخیص دهند. فوتبال‌شان اما تماشاگرپسند بود. این تیم همیشه مدیریت خوب و امکاناتی شایسته دارد.

مارکار درباره جدایی فرهاد مجیدی از استقلال گفت: نتایج مشخص است که قهرمانی این تیم با چه آماری توسط مجیدی به دست آمده اما جدایی او تصمیم شخصی بود و مدیریت با آن موافقت کرده است. نمی‌توانم درباره آن نظر بدهم. قطعا با مدیریت صحبت شده که اجازه خروج داده شده. مجیدی جوان است و شاید شرایط بهتری در تیم‌های دیگر پیدا کند. در کل باید بگویم اگر مربیان ما خارج از ایران مربیگری کنند به نفع همه است. چه عیبی دارد مانند بازیکنان، مربیان هم لژیونر شوند؟

آقاجانیان درباره حضور مربیان خارجی در ایران گفت: اگر قرار است مربی خارجی وارد ایران شود بهتر است نمونه‌های درجه یک در کشور ما حضور پیدا کنند. نسل مربیان عوض شده. ببینید نویدکیا، گل‌محمدی، مجیدی چقدر خوب کار کرده‌اند یا خطیبی، الهامی و نکونام هم جزو مربیان جدید و جوان هستند. امیدوارم فضا باز شود و مربیان جوان بیشتر کار کنند. اگر مربی خارجی می‌آید باید آن‌قدر خوب باشد که به پیشرفت‌مان کمک کند.

عضو سابق کادر فنی تیم ملی درباره وضعیت آماده‌سازی شاگردان اسکوچیچ گفت: به طور کلی می گویم باید نگاهی دوراندیش داشته باشیم. باید از قبل به فکر تدارکات مناسب باشیم و همین حالا می‌شود به فکر فیفادی‌های بعد از جام جهانی باشیم. هر کسی مسئول است باید از همین حالا به فکر باشد. همه باید از قبل برنامه‌ریزی کنیم نه اینکه در فاصله 2 ماه تا جام جهانی با هر تیمی می‌خواهیم، بازی کنیم. لااقل از همین حالا برای 2 سال آینده برای فیفادی‌ها برنامه بریزیم. چرا دائما مقطعی کار می‌کنیم؟

وی در پایان درباره عدم حضور تیم‌های ریشه‌داری قدیمی چون آرارات در سطح اول فوتبال هم افزود: زمانی که فوتبال ما یک شبه حرفه‌ای شد باشگاهی چون آرارات، راه‌آهن، شاهین و خیلی‌های دیگر که سازنده بودند دچار مشکل شدند. همه از بین رفتند زیرا نمی‌توانند رقابت کنند. قبل از کرونا در لیگ تهران تعدادی از نام‌ها مشاهده شد اما به دلیل بحث نیروی انسانی و امکانات نتوانستند به کار ادامه دهند. تنها یکی دو تیم چون آرارات کاملا خصوصی هستند و دیگران به نوعی از دولت هزینه می‌گیرند. چند هفته پیش دوباره بحث شد و از ما درخواست کمک شد. ما اگر یک سال یا دو سال هم کمک کنیم مشکلی نیست اما بعد از آن چه؟ باید فکری اساسی کرد.

منبع: برنا

انتهای پیام//

کد خبر: 1143935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =