پیش بینی بورس دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

شاخص کل امروز با رشد ۱۴ هزار و ۹۱ واحد؛ به ۱ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۸۱ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با ۱ هزار و ۵۵۵ واحدی به ۴۲۱ هزار و ۴۲۱ واحد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز بازار بورس با عرضه نسبی بازگشایی شد. در ۳۰ دقیقه اول زمان معاملات؛ شاخص کل به میزان ۱۱۳ واحد افت کرد اما بر خلاف تصور ها این روند ادامه دار نبود و رفته رفته تقاضا در بازار افزایش یافت و در نهایت شاخص کل بعد از یک هفته نزول امروز ۱۴ هزار واحد رشد کرد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بورس شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای «شپنا»، «فولاد»، «نوری»، «شبندر»، «فملی»، «پارس»، «شتران» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

ایا این روند صعودی بازار بورس فردا دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت؟ پاسخ به این سوال واقعا دشوار است چراکه بازار بورس ایران اصلا بر اساس روش های تحلیل پیش نمی رود! با این حال می توان با توجه به عوامل تاثیر گذار بر بازار، تا حدودی وضعیت بورس فردا را پیش بینی کرد.

قدیمی های بازار سرمایه خوب می دانند که یکی از محرک های بازار بورس ایران نرخ دلار است. امروز نرخ دلار در بازار آزاد به ۳۳ هزار تومان رسید اما چرا دلار رشد می کند اما بازار بورس نه؟

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در صفحه اینستاگرامش گفت: اگر نمودار رشد قیمت دلار و شاخص کل بازار سرمایه در سال ۹۱ را بررسی کنید متوجه خواهید شد که شاخص کل بازار با یک تاخیر زمانی به رشد قیمت دلار واکنش نشان داد. به تصویر زیر خوب نگاه کنید.

بررسی شاخص کل با رشد دلار در 91
بررسی شاخص کل با رشد دلار در ۹۱ (۲۰۱۳)
نمودار سفید روند رشدشاخص کل در سال ۹۱  و نمودار بنفش روند قیمت دلار در سال ۹۱ را نشان می دهد. همانطور که در تصویر ۱ مشاهده می کنید نرخ دلار رشد عجیبی داشت و یک سقف جدیدی رو دید و شاخص کل نیز با ید تاخیر حدود ۱ سال به این روند صعودی واکنش نشان داد.  در تصویر ۲ می بینید که مجددا در سال ۹۶ دلار یک رشد قابل ملاحظه ای داشت و شاخص بورس نیز با یک لگ زمانی یا همان تاخیر به این رشد واکنش مثبت نشان داد. از این رو می توان به صعودی بودن بازار سرمایه در میان مدت خوش بین بود.

از آنجایی که امروز قیمت دلار به ۳۳ هزار تومان رسید می توان به روند متعادل و مثبت بازار بورس فردا دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ امیدوار بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =