به دنبال گرفتن میزبانی مسابقات آسیایی اسکیت هاکی هستیم

رئیس فدراسیون اسکیت از پیگیری برای گرفتن میزبانی مسابقات آسیایی اسکیت هاکی خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مجید هنرجو در مجمع عادی سالیانه هیات اسکیت کرمانشاه که امروز(۲۲ خرداد) برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۲ رشته اسکیت تاکنون هشت رشته آن در فدراسیون فعال شده، اظهار کرد: سرعت، هاکی، روی یخ، فری استایل، هنری، الپاین و... از جمله رشته های اسکیت هستند که تاکنون فعال کرده ایم.

وی ادامه داد: از آنجایی که چهار رشته اسکیت در بازیهای آسیایی حضور دارند، برای همین تیم های ملی این رشته ها تمرینات خود را از مدت ها قبل شروع کرده بودند، اما متاسفانه بازیهای  آسیایی یکسال به عقب افتاد.

رئیس فدراسیون اسکیت تصریح کرد: باتوجه به اینکه یکی از رشته هایی که در بازیهای آسیایی حضور دارد، رشته اسکیت سرعت است و کرمانشاه نیز در این زمینه صاحب یک پیست استاندارد شده، امیدواریم به فاصله یک سال مانده تا این بازی ها با برنامه ریزی صورت گرفته نفراتی را از این استان هم اعزام کنیم.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه پیست مجموعه ورزشی آزادی تهران هم فرسوده شده، با تکمیل پیست کرمانشاه می توانیم برخی از میزبانی های مهم کشوری را به این استان بدهیم.

هنرجو در ادامه به المپیکی بودن دو رشته اسکیت هاکی روی یخ و اسکیت برد اشاره کرد و گفت: از همه استان های کشور می خواهیم تا آنجایی که می توانند روی این دو رشته المپیکی تمرکز کنند.

وی فری استایل را یکی دیگر از رشته های مهم اسکیت برشمرد و گفت: از آنجایی که این رشته در حال حاضر چند استان  راه اندازی شده، از کرمانشاه انتظار داریم در این رشته هم ورود کند.

رئیس فدراسیون اسکیت با تاکید براینکه جایگاه ایران در رشته فری استایل در جهان و آسیا خوب است، افزود: ما در این رشته مدال آوران جهانی و آسیایی داریم و می توانیم رشد خوبی در این رشته داشته باشیم.

وی در ادامه از  پیگیری برای گرفتن میزبانی مسابقات آسیایی اسکیت هاکی خبر داد و گفت: اگر استانی متقاضی میزبانی این مسابقات باشد، استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه به فاصله دو ماهه تا برگزاری المیپاد استعدادهای برتر ورزش کشور اشاره کرد و گفت: در این المپیاد برای رشته اسکیت رده های سنی ۱۲ تا ۱۶ سال در هر دو بخش دختران و پسران در نظر گرفته شده است.

هنرجو یادآورشد: طبق برنامه ریزی که تاکنون صورت گرفته،  به دنبال این هستیم تا در رشته های سرعت ،رشته فری استایل و اسکیت برد این المپیاد را برگزار کنیم.

وی در ادامه با ابراز رضایت از وضعیت اسکیت در کرمانشاه، اظهار کرد: در چندسال اخیر تحولات خوبی در اسکیت کرمانشاه رخ داده که امیدواریم همچنان پله پله این مسیر ادامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون اسکیت یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این رشته را در کرمانشاه احداث پیست اختصاصی برای آن دانست و افزود: ساخت چنین پیست استانداردی کار راحتی نیست و سختی های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه احداث این پیست به رشد و ارتقای اسکیت کرمانشاه کمک می کند، ادامه داد: در گذشته یکی از مشکلاتی که داشتیم نداشتن یک پیست استاندارد برای اسکیت بود، به همین دلیل وقتی ملی پوشان خود را به مسابقات برون مرزی اعزام می کردیم، روی پیست های استاندارد دچار مشکل می شدند.

هنرجو یادآورشد: آن زمان قهرمانان بسیار خوبی در رشته اسکیت داشتیم، اما باتوجه به اینکه پیست استانداردی برای آنها نداشتیم، بنابراین نمی توانستند در رقابت های برون مرزی با حریفان خود رقابت کنند و توانایی هایشان را نشان دهند.

وی ادامه داد: اکنون که در کرمانشاه چنین پیست استانداردی را داریم، اگر امکانات جانبی آن هم احداث شود، می توانیم میزبانی اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری را به کرمانشاه بیاوریم.

کد خبر: 1143960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =