آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه تجربه کرسی‌های آزاد اندیشی به دیگر دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی ارائه فناوری و تجربیاتش در حوزه کرسی‌های آزاد اندیشی به  دیگر دانشگاه‌ها را دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختتامیه دومین رویداد ملی کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  در دانشگاه‌ها عصر امروز ۲۲خرداد در سالن کتابخانه حبیبی دانشگاه علوم تحقیقات برگزار شد.
در ابتدای این نشست جهانبین با تبریک میلاد امام رضا (ع ) خطاب به سخنان امام خمینی (ره ) آزادی را ویژگی و ‌موهبتی از سمت خدا به بشریت دانست و گفت: آزادی مسولانه عقلانی و با گفتوگو از اصول از اهمیت برخوردار است.
وی افزود: امام خمینی (ره )در سال ۶۸ تاکید کرد که باید اقدامات تربیتی به نحوی باشد که عقلانیت دانشجویان به تفکراتشان قالب باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این کرسی‌ها برد و باخت مهم نیست بلکه قدرت استدلال از اهمیت برخوردار است. از مهر ۱۴۰۰حدود سه هزار کرسی در دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله استانی و در مرحله کشوری این کرسی ها در ۴محور و حدود دو هزار و ۸۰۰ برگزار شد.
وی تاکیدکرد: در این دوره از کرسی‌های آزاد اندیشی شاهد حضور هزار و ۶۰ استاد مشاور بودیم و بیش از هزار داور در این کرسی ها به فعالیت خود ادامه دادند. 

به گفته وی در دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت وجود دارد تا فناوری در حوزه کرسی های آزاد اندیشی را در اختیار دیگر دانشگاه ها قرار داد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اگر مبارزه و تقویت روحیه جنگندگی از اهمیت برخوردارباشد باید آزاد اندیشی مورد توجه قرار بگیرد ‌و امیدواریم گام‌بعدی این رویداد ارزندهتر برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =