اختلاف دولت و مجلس در تدوین آئین‌نامه رتبه بندی معلمان / نمی‌پسندیم که معلمی با ۲۰ سال سابقه آزمون دهد

نادری با بیان اینکه اختلافاتی در تدوین آئین نامه رتبه بندی معلمان میان مجلس و دولت وجود دارد، گفت: برگزاری آزمون برای شروع استخدام خوب است اما ما نمی‌پسندیم که معلمی با ۲۰ سال سابقه کار برای رتبه بندی آزمون دهد.

احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که چرا دولت در تدوین جزئیات آئین‌نامه رتبه بندی معلمان تعلل می‌کند، گفت: بحث‌های ابتدایی در مورد تدوین آئین‌نامه اجرایی رتبه بندی معلمان انجام شده است اما اختلافاتی میان مجلس و دولت در این خصوص وجود دارد.

بیشتر بخوانید

تکلیف جزئیات آئین نامه رتبه بندی معلمان چه می‌شود؟ / ۷۰۰هزار معلم در انتظار اجرای قانون

او افزود: مواردی هست که دولت اصرار به انجام آن دارد اما مخالف نظر مجلس است. مجلس از طریق نمایندگانی که در کارگروه تدوین آئین نامه دارد و از روش‌های مختلف همچون وزیر و دوستان سازمان برنامه و بودجه نظرات خود را به دولت منعکس کرده است. امیدواریم که دولت از نظر مجلس تمکین کند و آنچه که مصوبه مجلس از رتبه بندی معلمان بوده و در کمیسیون آموزش و صحن علنی بررسی شده است، اجرایی شود.

او درخصوص شایعاتی که مبنی بر حضور نداشتن ناظر مجلس در تدوین آئین‌نامه مطرح شده بود، توضیح داد: در کمیته مربوط به تدوین آئین نامه دو نفر از نمایندگان مجلس حضور دارند اما اختلافاتی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در تشریح جزئیات اختلاف دولت و مجلس در رتبه بندی معلمان عنوان کرد: ما در مورد برگزاری آزمون رتبه بندی معلمان با دولت اختلاف نظر داریم و مجلس این نحوه برگزاری آزمون که توسط موسسات و برخی شرکت‌ها انجام شود را قبول ندارد. برگزاری آزمون برای شروع استخدام خوب است اما ما نمی‌پسندیم که معلمی با ۲۰ سال سابقه کار برای رتبه بندی آزمون دهد.  

انتهای پیام /

کد خبر: 1144004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 18
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      13 0
      ظالمانه ترین تصمیمات وعمالکردها در رابطه با رتبه بندب معلمان گرفته میشد وبرخورد گردیده همه این بیانات جز یک کلک بیش نیست مثل بچه ها وعده دروغین است چون بسیاری از تصمیامات که به نفع است یک شبه گرفته میشود وبی صدا هم اجرامیکنیند ولی بعد از یازده سال نزدیک به دو سال است برای چنر غاز حقوق معلم به هزار دسیسه روی اوردهان
      • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
        3 1
        با نظر شما کاملا موافقم... فقط میخوان تاخیر بیندارن
      • م ع ل م IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
        2 0
        آخرش که مشخصه چقدر حکم می زنن-خدا از باعث بانیش نگذره
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      7 0
      آبروی هرچه معلمه بردی با این وعده وعید دروغین
    • علی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      9 0
      بنزین رو بی سر و صدا گرون می کنین بعد برای رتبه بندی که هیچ خبری نیست دنیا رو خبر دار کردین
    • ع IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      7 0
      چرا تصمیمی که اینقدر واضح وروشن است به بازی گرفتهان ایا خبر از سفره فرهنگیان ندارن یک فرهنگی با سه چهار بچه هرگز سالی یک بارهم نمی تواند یک لباس بخرد بیشتر دندانها یش خراب است پول درست کردن ندار بعداز نزدیک به 30سال کار خانه وماشین ندارد اگرهم دارد درب وداغون افزایش جقوقی که هنوزانجان ندادهای وشاید هم هرگز واقع نشود ارگانهای دیگر بیش از چهار سال است که می گیرند یک کارمند بیمارستان کم سابقه تر از من نزدیک به 20سال حدواقل دوخانه وماشین دارد در حال حاضر بیش از چهارده ملیون حقوق بدون مزایای دیگر دارد حال که یک معلم در مخارج روزمره خود میماند واگر خوشاوند است باید از بسیاری تفریحاتی که انها می روند چشم بپوشد در جامعه ای که بر مبنای اسلام بنا شده وعدالت علی واسلام در ان باید باشد کسانی که کوتاهی کردند ومیکنند ظلمی بزرگ در حق معلمان کرده اند به خصوص در ای روزهای اخیر که حتی مایحتاج اولیه هم سر به فلک رسیده خواهش میکنم به فریادمان برسید
    • مهراب IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      8 0
      به یکی گفتن طنابتو بده قرض، گفت روش ارزن پهن کردم. دولت هم دنبال بهانه می گرده تا رتبه بندی انجام نشه یا فعلا عملی نشه.دولت گیج میزنه معلوم نیست چشه. خشت اول چون که معمار بنهاد کج، تا ثریا میرود دیوار کج.
    • معلم IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      3 0
      واقعا این همه تبلیغات برای کاری که بالای ده ساله از انجامش بر نمی یان چیه؟همه را خسته کردین
    • حقیقت گو IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 3
      حقوق بالاتر از 2 میلیون تومان برای معلم حرام می‌باشد . تابستان 4 ماه تعطیل است ، ایام عید نوروز 25 روز تعطیل است ، دهه ی فجر 10 روز تعطیل است ، پنجشنبه و جمعه تعطیل است ، تعطیلات رسمی تعطیل است!!! بنابراین چه موقع معلم ها میخوان کار کنند ؟؟؟؟
      • Reza IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
        1 0
        یا با سختی شرایط کار معلم آشنا نیسی که اینجور بی انصافی میکنی یا جز دانش آموزانی هستی که ....
    • سهراب گلوی IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      خواهشا به داد معلمان برسید زیر بار وعده ها مردیم
    • ناشناس IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      کاملا مفهوم سنگ اندازی در بحث رتبه بندی قابل مشاهده است ای کاش به جای تمرکز بر روی رتبه بندی معلمان تورم و مشکلات مردم را اپیگیری و حل می کردید تا این قدر مردم از حقوق و غیره... نالان نبودند پررویی هم حدی دارد .
    • حمید IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      درامتیازات رتبه بندی هیچ امتیازی به معلمانی که با گرفتن اضافه کاری تا حدودزیادی مشکل کمبودمعلم را حل کردند داده نشده ...
    • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      2 0
      من معلم فیزیک با 20 سال سابقه 6میلیون دریافتی دارم تازه جالبه دهک دهم هم شدم و یارانه ام قطع شده تنها دارایی ام یه ال 90 هست!
    • دنیا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      ما معلمین بی دفاع ترین قشر جامعه هستیم،چون در طول این چند سال اخیر وزیری که بتونه از حقوق معلمین دفاع کنه نداشتیم .متاسفانه یا خوشبختانه نمیدونم آیا کسانی یا کسی که وزیر آموزش و پرورش رو برای رآی اعتماد می‌فرسته مجلس نمیدونه یک وزیر باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟ نمیدونم از شانس و اقبال ما معلمین هستش یا........هر وزیری برا آموزش و پرورش معرفی میشه چشمش به دهان دیگران هستش تا برای این سازمان به این بزرگی تصمیم بگیرند.‌‌‌......بنده ی خدا یه حرکتی کن .......معلمین دستگاه زیر نظرت دیگه بریدند ....واقعا دیگه تو زندگی کم آوردیم و بریدیم....کجای دنیا دیدید که به یه معلم این همه ظلم و ستم بشه؟ ترکیه کشوری است که از لحاظ منابع و مخازن زیر صفر هستش ولی ببینید وضع معلمین این کشور رو.........من فقط از این کارهای مسئولین آموزش و پرورش یه نتیجه میگیرم و اون، اینه که همه رو بی سواد بار بیارند و........
    • 2120592357 IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      انقدر برای چندر غاز حقوق ابروی معلم رو بردن که حد نداره .حقوقهای خودشون رو ۵۰ درصد اضافه میکنن .ارگانهای دیگه هم همینطور حقوقهای زیاد میگیرن وقتی به معلم میرسه بودجه ندارن وهی کلک ووعده وعید دروغ .دیگه دستشون رو شده .بهتره برن از کشورهای دیگه یاد بگیرن حقوق معلم یعنی چی .جالبه نرخ گوشت ومرغ و...به دلار حساب میشه وقتی میرسه به حقوق معلم به ریال .انگار میخوان به گدا پول بدن
    • معلم بی نام IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      واقعا جای تاسف است آزمون بدو استخدام شنیدیم و دیدیم ولی بعد از ۲۸ سال سنوات آزمون پایان خدمت نشنیدم چرا در یک کلام برای همیشه اجرا نکنید وبگبد نه دیگه فرهنگ را ضایع و مسخره نکنید
    • ز ع IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      سلام اگر برای ارگان های محترم دیگر ی بود سریع انجام میشد ولی برای معلمان مظلوم هرروز یه بهانه درمی آوردید ازخدا بترسید