تولید دستگاه تهویه خورشیدی برای اولین بار در کشور

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با بیان اینکه دستگاه تهویه گرمایش و سرمایش خورشیدی را در کشور تولید کرده است، گفت: برای تولید تجهیزات این دستگاه نارسایی‌های متعدد وجود داشت اما توانستیم از تجهیزات تولید داخل برای این محصول استفاده کنیم.

علی لواسانی، کارشناس ارشد رشته مکانیک سیالات و تولید کننده تهویه سرمایش و گرمایش خورشیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دستگاه تهویه مطبوع وسایل گرمایش و سرمایش ساختمان و نوآوری این دستگاه به نحوی است که برق دستگاه از طریق پنل‌های خورشیدی تامین ‌شود.

وی افزود: برای اولین بار در ایران تولید تهویه خورشیدی را شاهد هستیم و با حمایت و اشتیاق مردم نتیجه خوبی از آن گرفته شده است.  این دستگاه مشابه داخلی ندارد و برای اولین بار از سوی شرکت ما تولید شده و سال گذشته هم وزیر نیرو این اقدام را تایید کرده و این دستگاه در بازار وجود داشته و در ۴-۵ سال اخیر به تولید و طراحی آن پرداخته شده است. در کشور این دستگاه مشابه نداشته و برای اولین بارتولید شده است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار درباره تفاوت این دستگاه تولید داخل با مشابه خارجی ادامه داد: در مقایسه محصولات باید به این امر تاکید کرد که کیفیت مناسب و هزینه‌ها متفاوت است. شاید برای تهیه این دستگاه با همین کیفیت با برندهای خارجی حدود دو برابر هزینه کرد و تمامی وسایل و کیفیت بکاربرده شده در تولید محصولات از مشابه خارجی خود کمتر نیست.

این محصول قدرت رقابت با مشابه خارجی را دارد

لواسانی درباره احساس نیاز جامعه برای تولید این محصول گفت: برای مردم در وضعیت اقتصادی کنونی تامین هزینه‌ها دشوار است. در این شرایط مردم برای این دستگاه هزینه کرده و دیگر پرداخت هزینه برای تامین برق به صلاح نیست و باید بتوان انرژی از طریق نور خورشید را تامین کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود برای تولید این دستگاه تامین هزینه‌ها است، ادامه داد: برخی از قطعات به هیچ عنوان در کشور ما تولید نمی‌شود. از سوی دیگر در زمینه واردات و تامین هزینه‌ها نارسایی وجود داشته  و هم اکنون توانستیم اقدامات در راستای تولید را انجام دهیم.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار گفت: دانشگاه هماهنگ کرده و کارگاه در پارک فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و فضایی برای این فعالیت‌ها در اختیار قرار گرفته است. رویدادها و نمایشگاه‌های علمی و فناوری در راستای حمایت از تولیدات دانش بنیان داخلی موثر است.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1144020

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =