همه برای نمایش ورزش حرفه‌ای جانبازان و معلولین مامور هستند

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام شمیرانات در خصوص اولین جشنواره افراد دارای معلولیت و جانبازان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، روز جمعه در مجموعه تفریحی و ورزشی باهنر جشنواره جانبازان و افراد دارای معلولیت توسط ریاست کمیته کراس ترینینگ و فیتنس شمیرانات برگزار شد. علیرضا نوبخت در این خصوص گفت: این جشنواره برای هیئت جانبازان و افراد دارای معلولیت  شمیرانات بود و هماهنگی هایش را با اداره ورزش و جوانان شمیرانات انجام دادند. بحث جانبازان و افراد دارای معلولیت  در میان بود و همه ماموریت پیدا کردند ورزش حرفه ای خود را در کنار خانواده هایشان به نمایش بگذارند.

او در مورد تعداد شرکت کننده ها و استقبال از این جشنواره ادامه داد: از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴ سه هزار نفر بازدید کننده داشتیم و استقبال خیلی خوبی صورت گرفت.

نوبخت در مورد اینکه برای برگزاری جشنواره در ماه ها آتی برنامه ریزی کردند یا خیر گفت: طبق برنامه ریزی که هر رشته ورزشی دارد جشنواره ای برگزار می شود. برای مثال روز گذشته هیئت بدنسازی و پرورش اندام که کمیته های زیرمجموعه آن مچ اندازی، فیتنس پاورلیفتینگ و قوی ترین مردان است بانی این کار شد، هدف ما این است در بخش توانخاهان و جانبازان شرایط بهتری را ایجاد کنیم که آنها هم بتوانند از این رشته های ورزشی استفاده کنند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بدنسازی به این امر و برگزاری جشنواره کمک کرده یا خیر توضیح داد: ورزش ما آماتور است ولی در بخش معلولین و جانبازان فدراسیون مربوطه دارد فعالیت می کند اصلاً ربطی به فدراسیون بدنسازی ندارد. وقتی وزارتخانه فدراسیونی به اسم جانبازان و معلولین گذاشته پس تمام بحث مدیریت این افراد را به عهده این سازمان گذاشته و آن ها هم دارند سنگ تمام می گذارند و واقعاً دارند کار می‌کنند. حوزه هایی که در شمیرانات بوده چنین فضایی را ایجاد کرده و مطمئنا با مجوز فدراسیون بوده است. یکسری از ورزشکاران ما مشکل نخاعی دارند یا اینکه تصادف کردند، داریم سعی میکنیم شرایط را هموارتر کنیم تا بچه ها ورزش قهرمانی را جلو ببرند.

وی در پایان یادآور شد: امیدوارم این جریان برای کلیه ورزش ها شوکی باشد و افرادی که به این جشنواره آمدند متوجه بشوند به جای اینکه در خانه بنشیند قابلیت این را دارند حرفه ای کار کنند. امیدوارم معلولیت دیگر محدودیت نباشد و همه در کنار هم جامعه ورزشی خوبی داشته باشند.

کد خبر: 1144033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =