کشف محموله بزرگ مواد مخدر از سوی گمرک

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران، از کشف سومین محموله بزرگ مواد مخدر شیشه در مرزهای شرقی کشور، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فریده زبیدی گفت: در بررسی موضوع گسترش جاسازی‌های حرفه‌ای مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه (مت آمفتامین) در وسایل نقلیه تجاری و شخصی، انواع کالاهای تجاری و به خصوص تانکرهای خالی ورودی از افغانستان، از قسمت داخلی بدنه کابین کامیون ورودی از این کشور در گمرک ماهیرود، مقدار ۱۵۳ کیلو و ۴۶۷ گرم موادمخدر صنعتی شیشه کشف شد.

او می‌گوید: بعد از کشف مواد مخدر جاساز شده، کامیون توقیف و مواد مکشوفه همراه با مدارک متهم افغان (گواهینامه صادره از افغانستان، گذرنامه، گواهینامه بین المللی و...) برای طی مراحل قانونی در اختیار سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دستگیری سرشبکه اصلی انتقال مواد مخدر به استان تهران

معاون گمرک ایران گفت: ماموران گمرک ماهیرود در حین کنترل و بازرسی یک دستگاه کامیون تانکری سفید رنگ با پلاک افغانستان، متوجه دستکاری در پیچ‌های حفاظ پشت کابین شده و با استفاده از دستگاه برش جوش کاری و سنگ فرز، قسمت‌های زیرین تخت برش زده و جاسازی حرفه‌ای نمایان شد. در این جاسازی، تعداد ۱۹۴ بسته مواد مخدر شیشه کشف و پس از هماهنگی با دادستان، به نمایندگان ذیصلاح تحویل شده است.

به گفته زبیدی، با وجود گسترش حجم جاسازی‌های حرفه‌ای مواد مخدر صنعتی و سنتی از مبدأ افغانستان، ایجاد پست‌های سازمانی و بهره‌گیری از تعداد بیشتر متخصصان این حوزه و امکانات مطلوب کنترلی و ایکس ری، خواسته ما در گمرک است.

طبق اعلام گمرک، از ابتدای سال علاوه بر کشف روزانه مواد مخدر در رویه‌های مسافری و تجاری، کشفیات بزرگی در چند مرحله با میزان ۵۸۰ و ۶۰ کیلوگرم از مخدر شیشه داشتیم که کشف محموله ۱۵۴ کیلوگرمی در روزهای اخیر، سومین محموله بزرگ کشف شده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =