مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۳ خرداد

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در  دوشنبه ( ۲۳خرداد )  را در ادامه می‌خوانید:

روسای ۶ سرای نوآوری تعیین شدند

بررسی صلاحیت روسای پیشنهادی شش سرای نوآوری در دستور کار کمیته برنامه ریزی و هماهنگی سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با ریاست ماریا خسروی در سرای نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی واحد شیراز، احمد مصلی‌نژاد در سرای نوآوری فناوری های برق، ارتباطات و اطلاعات واحد شیراز، حمیدرضا جوانمرد در سرای نوآوری بذر و نهاده‌های گلخانه‌ای واحد مجلسی، حمیدرضا عابدینی در سرای نوآوری کاشی و سرامیک واحد میبد و طرلان فرهوش در سرای نوآوری صنایع و امنیت غذایی واحد شبستر موافقت شد.

 برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با عنوان جام آزاد سازی خرمشهر

مسابقات ورزشی ویژه دانشجویان غیرایرانی (جام آزاد سازی خرمشهر) به همت اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و با همکاری اداره کل امور ورزشی واحد تهران مرکزی در چهار رشته: تنیس روی میز، شطرنج، دو ومیدانی و فوتسال در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

این گزارش حاکی است، محمد ملکی نیا مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که در سالن ورزشی امام علی (ع) واقع در مجتمع دانشگاهی شهید سلیمانی واحد تهران مرکزی برگزار شد در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین از همکاری اداره کل امور ورزشی واحد تهران مرکزی به جهت برگزاری این دوره از مسابقات قدردانی کرد و گفت: هیچ تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی در دانشگاه آزاد وجود ندارد و تمام سعی مان بر این است تا محیطی سالم و پویا برای دانشجویان غیر ایرانی فراهم نمائیم.

 وی افزود: با توجه به استقبال بی نظیر دانشجویان غیر ایرانی جهت شرکت در این دوره از مسابقات در نظر داریم برنامه های متنوعی را در حوزه های فرهنگی و ورزشی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران عملیاتی کنیم.   

در ادامه محمد توسلی مدیرکل امور ورزشی واحد تهران مرکزی با تاکید بر اینکه دانشجویان ولی نعمت ما هستند گفت: دانشگاه با وجود دانشجویان هویت پیدا می کند و ما باید در خدمت دانشجویان باشیم.

وی گفت: از همین تریبون اعلام می کنم اداره کل امور ورزشی واحد تهران مرکزی آمادگی کامل جهت برگزاری هر گونه مسابقات ورزشی در سطح واحدهای استان تهران ویژه دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی را دارد و از هر گونه پیشنهادی در این راستا در چارچوب قوانین سازمان مرکزی و استان استقبال می کنیم.

بر اساس این گزارش، در مسابقه تنیس روی میز برادران: محمدرضا رجبی از واحد تهران جنوب، مصطفی مصلح از واحد تهران مرکزی و محمدرضا قاسمعلی پور از واحد یادگار امام(ره)، مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.

فریبا رضایی از واحد تهران مرکزی، یگانه بیات از واحد تهران غرب و ثریا خاوری از واحد اسلامشهر در مسابقات شطرنج این دوره از مسابقات به ترتیب مقام های اول ،دوم و سوم را بدست آوردند.

در مسابقات دو ومیدانی خواهران که به صورت امتیازی برگزار شد، واحد اسلامشهر با ۲۴ امتیاز مقام این مسابقات را به خود اختصاص داد و واحدهای یادگار امام و تهران جنوب به ترتیب با ۲۳ و ۲۲ امتیاز مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در مسابقات دو و میدانی برادران: واحد اسلامشهر  با ۳۲ امتیاز ، واحد رودهن با ۱۸ امتیاز و واحد تهران شمال با ۱۶ امتیاز به ترتیب عناوین اول تا سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.

در مسابقه فوتسال ویژه برادران: چهار تیم از واحدهای تهران شمال، تهران جنوب، اسلامشهر و شهر قدس به یک چهارم نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کردند و در رده بندی تیم واحد شهر قدس به مقام سوم دست یافت.

در فینال این دوره از مسابقات فوتسال، تیم واحد تهران جنوب در مقابل تیم واحد اسلامشهر به مقام قهرمانی رسید.

بهبود فضای کسب و کار با مهارت آموزی، کاربنیانی و حرفه‌ای

حجت الاسلام رضا کهساری، صبح امروز در  نشست معاون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، ضمن تشریح مزایای  علم مفید، اظهار کرد: دین مبین اسلام همواره بر علم آموزی مفید و پرهیز از علوم غیر مفید تاکید دارد.

وی با بیان اینکه  فراگیری علوم باید بر مبنای نیاز جامعه باشد، اظهار کرد : علومی که در دانشگاه ‌ها ارائه می‌شود در زمره علوم مفید هستند اما مسئولان دانشگاه ملزم به پالایش علوم ارائه شده هستند تا بر مبنای پاسخ به نیاز جامعه باشد.

کهساری با اشاره به ضرورت آموزش و ترویج فنون مهارت آموزی و کاربنیانی و حرفه‌ای در دانشگاه‌ها اظهار کرد : علومی که اشباع شدند و بازار کار ندارد باید توسط مسئولان دانشگاه رصد شوند و علم مهارت آموزی  باید گسترش یابد تا فضا کار  برای دانشجویان فارغ التحصیل آماده باشد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان، با اشاره به اینکه مهارت آموزی زمینه‌ای برای ایجاد  کسب و کار در جامعه است، ادامه داد: دانشجویان نباید تنها به  دنبال میز اداری باشد و  باید به سطحی برسند که در کنار دانش به بحث مهارت هم ورود کنند .

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد از دانش آموختگان دانشکده مهارت و کارآفرینی، شاغل می شوند، از این رو به مسأله مهارت آموزی باید ورود جدی‌تر داشته باشیم و مشکلات حوزه مهارت آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز باید مرتفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =