داوطلبان آزمون سراسری خلاصه‌نویسی‌ها را مطالعه کنند/ مقایسه توانایی کنکوری‌ها با یکدیگر ممنوع!

مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران با بیان اینکه مقایسه توانایی داوطلبان کنکوری با یکدیگر از سوی خود و خانواده ممنوع است، گفت: داوطلبان در روزهای باقی مانده به کنکور باید به مطالعه خلاصه نویسی‌ها بپردازند.

امیرعلی سامخانیان مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه مطالعه در روزهای باقی مانده به برگزاری کنکور اظهار کرد: از سوی مشاوران کنکور بیشترین توجه و تمرکز بر روی قابلیت‌های داوطلبان است. داوطلب باید بر روی توانایی خود درباره مهار اضطراب‌ها تمرکز کند و در این شرایط می‌توان از تکنیک‌های متعدد استفاده کرد. باید داوطلبان واقع‌بینانه و بر اساس توانایی‌هایشان از خود انتظار داشته باشند.

مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران با بیان اینکه شبیه‌سازی کنکور در روزهای باقی مانده به آن از اهمیت برخوردار است، ادامه داد: داوطلبان در روزهای باقی مانده به کنکور وقتی برای یادگیری مطلب جدید ندارند؛ بلکه در روزهای باقی مانده به برگزاری کنکور باید مطالب را جمع بندی کنند تا بتوانند به مباحث تسلط داشته باشند.

وی افزود: مطالب کنکوری به تمرین و تکرار نیاز دارد و در این زمان نمی‌توان برای یادگیری مطالب جدید وقت اختصاص داد، بلکه داوطلبان با توجه به محفوظات ذهنی خود و مطالبی که تاکنون یادگرفته‌اند باید تسلط داشته باشد.

مقایسه توانایی داوطلبان کنکوری با دیگر افراد ممنوع

سامخانیان گفت: در این ایام نقش اولیا در کاهش اضطراب داوطلبان  اهمیت داشته و توصیه می‌شود داوطلبان به انجام حرکات ورزشی  و تنظیم ساعت خواب بپردازند. در این ایام شرایط فیزیکی اتاق، تغذیه، خواب و عدم مقایسه داوطلب با دیگر افراد از سوی خود و خانواده پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اطرافیان به داوطلبان امید داده و به آنها یاد آوری کنند که کنکور فقط یک آزمون همچون دیگر آزمون‌های دشوارتر در زندگی است، تاکید کرد: انتظار می رود تا والدین و اطرافیان شرایط و جو روانی محیط پیرامون را به شکل مناسب تهیه کرده و از عوامل مزاحم همچون مهمانی‌های بی‌مورد و رفت و آمدهای بی‌دلیل پرهیز کنند.

خلاصه‌نویسی‌ها در روزهای باقی مانده به کنکور مطالعه شود

مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران گفت: در این ایام مطالعه خلاصه نویسی‌ها به داوطلبان پیشنهاد می‌شود و باید فضای ذهنی مثبت برای شرکت در کنکور در بین افراد ایجاد شود. در این ایام خانواده داوطلب با افرادی مراوده داشته باشند تا با دیدگاه آنها همسو بوده و آزمون سرنوشت‌ساز همچون کنکور برای آنها از اهمیت برخودار باشد. مدیریت زمان در قالب شبیه‌سازی کنکور می‌تواند در جلسه آزمون برای داوطلب کمک کننده باشد.

چگونگی مدیریت استرس و زمان در جلسه کنکور را فرابگیرید

به گفته وی، در این شرایط داوطلب در یک زمان مناسب می‌تواند لباس پوشیده و همچون جلسه کنکور واقعی پشت میز نشسته و به تست زنی بپردازد. در این اقدام مهارت تست زنی فرد ارتقا یافته و توان مدیریت استرس و زمان را پیدا خواهد کرد.

مدیر متوسطه دوم مدرسه سما پاسداران اظهار کرد: داوطلبان در روزهای باقی مانده به کنکور باید آرامش خود را حفظ کرده و مطالعه را کنار گذاشته تا بتوانند از پس امتحانات بربیایند. داوطلب در روز قبل از برگزاری کنکور باید کارت ورود به جلسه را تهیه و اقلام مورد نیاز همچون مداد، پاکن، سنجاق و ... را آماده کنند تا در روز آزمون با آرامش بتواند به وسایل مورد نیاز دسترسی داشته باشد.

سامخانیان افزود: داوطلبان در روز برگزاری آزمون از مصرف تخم مرغ و شیر پرهیز کرده و بجای آن صبحانه سبک به همراه چای کمرنگ میل کنند. درضمن هر داوطلب باید به توانمندی خود باور داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144133

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یحیی افشار IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      3 3
      آقای « عین الله سامخانیان» که به اشتباه در این مطلب «امیرعلی سمخانیان» ثبت شده از مدیران و مربیان با سابقه مدارس سما تهران هستند. نظرات و دیدگاه های ایشان در باب تربیت و آموزش نیاز به دقت و حلاجی است. باعث افتخار بنده است که حدود یک دهه به عنوان همکار و دوست از تجربیات و نظرات خلاقانه ایشان بهره مند گردیده ام. خداوند به ایشان توفیق دهد.
      • سید مسعود میرشفیعی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
        0 0
        جناب آقای سامانیان و جناب آقای افشار هر دو از عزیزترین مربیان من در دوران تحصیل در اوایل دهه ۸۰ بودید. همیشه به یادتان بودم و هستم.