پای اسکوچیچ روی پوست موز

بعد از شکست تیم ملی ایران در بازی تدارکاتی مقابل تیم دوم الجزایر منتقدین اسکوچیچ خواهان برکناری او شدند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، جام جهانی قطر کمتر از ۶ ماه دیگر در سواحل نیلگون خلیج فارس برگزار می‌شود و تیم‌های صعود کننده در سرتاسر جهان بازیهای دوستانه و آماده سازی خود را قبل از شروع جام جهانی انجام می‌دهند و هر کدام از تیم‌ها در کشور و قاره ای اردوهای چند هفته‌ای برگزار کردند و تیم ملی کشورمان بعد از لغو بازی با کانادا و سپس لغو بازی با اروگوئه از جانب سرمربی تیم ملی به بهانه مسافت زیاد و در حالی که مسافت کانادا و اروگوئه اختلافی با هم ندارند و انگار هدف سرمربی تیم ملی جلوگیری از یک شکست سنگین مقابل تیم بزرگ اروگوئه بوده است.

 تیم ملی کشورمان بعد از لغو بازی‌های دوستانه برای برگزاری اردویی ده روزه راهی کشور قطر شد و قرار بر چند بازی دوستانه و تدارکاتی در راه جام جهانی با تیم‌های عمان و روسیه و دیگر کشورها بود که هیچ کدام حاضر به بازی با تیم ملی ایران نشدند و بازیها را لغو کردند و سرمربی تیم ملی بازیکنان را به قطر برد و در حالی که خود قطر از گرمای شدید دوحه به سواحل قناری در اسپانیا رفته و آنجا اردوی تدارکاتی خود را انجام دادند.

از مدتها پیش زمزمه اعتراض ملی پوشان و به خصوص بزرگترهای تیم ملی با گذاشتن استوری در شبکه‌های اجتماعی علنی شد و همه از برگزاری بازیهای تدارکاتی و سپس اردوی آخر در کشور علنی شد و بعضی بازیکنان از جمله سردار، طارمی و جهانبخش اعتراضات خود را علنی کردند و از فدراسیون فوتبال و مسئولان فوتبالی انتقاد کردند و از بازی تدارکاتی آن هم در آخرین روز اردو به شدت شاکی بودند و از گرمای شدید در تابستان دوحه و برگزاری اردویی بدون برنامه و بازی تدارکاتی حسابی شاکی و معترض بودند.

 در آخرین روز اردو یک بازی تدارکاتی مقابل تیم دوم یا بقولی سوم الجزایر با ترکیب اصلی و باز هم با قراردادن نورافکن در دفاع میانی و در حالی که از بهترین تیم لیگ که در یک فصل ده گل خورده بودند، هیچ خبری از بازیکنان استقلال نبود و با بازی پر اشتباه تیم ملی در همه خطوط و بخصوص در خط دفاعی و دروازه بار دیگر نشان از بی برنامه بودن سرمربی تیم ملی و آقای اسکوچیچ داد و با همین بازی بدون برنامه به تیم دوم الجزایر باختیم و این نشان داد که سرمربی تیم ملی از نظر فنی چیزی در چنته ندارد و همین بدون استراژی و پروژه بودن سرمربی تیم ملی بود که بازیکنان بزرگتر تیم ملی از مدتها پیش اعتراض خود را چه علنی مثل طارمی و غیر علنی به گوش مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال رساندند و چه بهتر بود که همان روز بعد از صعود تیم ملی به فکر یک سرمربی بزرگ و باتجربه که تجربه در راه جام جهانی نیز داشته باشد، می‌رفتند و این همه وقت نیز هدر نمی‌دادیم.

بعد از بازی تیم ملی و شکست مقابل الجزایر بار دیگر اعتراض‌ها از سوی تحلیلگران، پیشکسوتان، روزنامه نگاران، هواداران و بخصوص بعضی از اعضای کمیته فنی تیم علنی شده و هواداران و بعضی روزنامه نگاران با به راه انداختن هشتگی خواهان اخراج اسکوچیچ و جایگزینی یک سرمربی بزرگ و با تجربه برای تیم ملی شدند تا از همین اکنون جلوی آبرو ریزی بزرگ در دوحه را بگیرند.

بنابراین اگر همین امروز به فکر تیم ملی و دلسوزان که بدرستی خواهان اخراج اسکوچیچ هستند، نباشیم و همه چیز را به دست پکیج بندان و حامیان اسکوچیچ که فقط به فکر مادیات و منافع خود هستند واگذار کنیم، با دست خود بهترین نسل فوتبالی که اکثرا تجربه بین المللی دارند را تباه کرده ایم و باید سالها حسرت این نسل خورده و منتظر ظهور یک نسل دیگر تا سالهای بعد باشیم.

فدراسیون فوتبال که بی در و پیکرترین فدراسیون سال‌های اخیر است، انگار هیچ اراده و قدرت تصمیم گیری از خود ندارد و باید کمیته فنی همان طور که خبر فراخوانی اسکوچیچ به این کمیته به گوش می‌رسد و افرادی چون مدیر روستا و بعضی دیگر علنا نگرانی خود را ابراز کرده اند و باید سریع با وزارت ورزش نیز بدون اینکه دخالتی در کار فدراسیون شود نیز مشورتی صورت بگیرد تا در مدت کوتاه بهترین جایگزین را برای اسکوچیچ انتخاب تا منتظر آبروریزی دوحه نباشیم.

در مراجع بالاتر از فدراسیون فوتبال بعضی مشاوران این روزها گزینه تغییر در کادر فنی تیم ملی را پیشنهاد داده‌اند و از فردی که از تیم ملی شناخت کافی داشته باشد نیز سخن به میان آمده است.

سرمربی تیم ملی جا پای محکمی نزد بازیکنان نیز ندارد و بازیکنان به دو گروه مخالف و موافق اسکوچیچ تقسیم شده اند و بازیکنان جدید که هر سرمربی بود احتمال دعوت شان به تیم ملی خیلی کم بود هوادار و هواخواه اسکوچیچ و بازیکنان باتجربه و بقولی تاپ تیم ملی از اول اسکوچیچ را از نظر فنی قبول نداشتند و باید دید بعد از این جو وحشتناک که بعد از بازی تیم ملی و شکست مقابل الجزایر شروع شده است به برکناری اسکوچیچ منجر می‌شود و یا سمبه پیکج بندان و حامیان اسکوچیچ همچنان پر زورتر است؟

برای جواب به این سوال زمان زیادی نداریم.

 محسن بهره دار

کد خبر: 1144163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پدرام CA ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      یعنی داری خودتو جر میدی! ژاپن دیشب تو خونه 3تا از تونس خورد ولی این کولی بازیها رو کسی در نیاورد. اگر 2تا بازیکن الجزایر نباشن میشه تیم سومش اونوقت ما که 5 تا غایب داشتیم تیم چندممون میشه؟اینهمه تیم از سنگال و کانادا و زاپن و امربکا و ... با مربیهای جوون و جویای نام اومدن جام جهانی هیچکدوم هم مربی در استانه حذف تیم رو تحویل نگرفت ولی تو یکیشون این مسخره بازیها نیست. فقط ما این مدلی هستیم