اظهارات متناقض مسئولان درباره طرح ۱+۳ / نامشخص بودن زمان اجرا، دانشجو معلمان را سردرگم کرده است

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان معتقد است ابهامات درباره اجرای قطعی طرح ۱+۳ و زمان آن، دانشجومعلمان به ویژه ورودی‌های سال ۹۸ را سردرگم کرده است؛ چرا که مسئولان دانشگاه در این باره اظهارات ضد و نقیض بسیاری دارند.

محمد رضا ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اجرای طرح ۱+۳ در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کلیات این طرح به این صورت است که دانشجو معلمان به مدت ۳ سال مشغول به تحصیل هستند و سال چهارم به مدارس رفته و در آنجا مشغول به تدریس شوند. همچنین در این طرح دانشجومعلمان باید تمام روزهای هفته را در مدارس حاضر باشند و ۲ روز انتهای هفته(پنجشنبه و جمعه) را در دانشگاه واحدهای سال آخر تحصیل بگذرانند.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی یا معلم، مشکل و معضل نظام آموزش و پرورش است، گفت: آمار بالای تعداد بازنشستگان و عقب ماندگی از سال‌های گذشته مهم‌ترین عوامل کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرروش است. در نتیجه مسئولان این وزارتخانه و دانشگاه فرهنگیان برای جبران این کمبود، طرح ۱+۳ را برای مرحله اجرایی آماده کرده‌اند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره سایر علل اجرای طرح ۱+۳ اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان برای کسب آمادگی بیشتر در راستای افزایش ظرفیت پذیرفته‌شدگان در کنکور قصد دارد تا دانشجو معلمان ورودی سال ۹۸ را نیز از کلاس‌های درس این دانشگاه خارج و فارغ التحصیل اعلام کرده و به عنوان معلم به نظام آموزشی کشور وارد کند.

ابهامات طرح ۱+۳ 

وی درباره ایرادهای طرح ۱+۳ تصریح کرد: در این طرح محل خدمت و محل تحصیل دانشجو معلمان یکسان نیست و این موضوع باعث می‌شود تا دانشجو به علت ناهماهنگی و نبود برنامه مسئولان، در هفته چندین کیلومتر را  بی جهت طی کند. به عنوان مثال یک دانشجو معلم در تهران تحصیل کرده است؛ اما برای تدریس باید در شهر دیگری حضور پیدا کند.

ملاشاهی  ادامه داد: ابهامات درباره اجرای قطعی این طرح و زمان آن، دانشجومعلمان به ویژه ورودی‌های سال ۹۸ را سردرگم کرده است؛ چراکه در این‌باره مسئولان دانشگاه اظهارات ضد و نقیض بسیاری دارند. همچنین نظام اطلاع رسانی دانشگاه نیز به شدت قطره چکانی بوده و توضیحات کاملی درباره زمان اجرای این طرح ارائه نمی‌دهد.

این دانشجو معلم درباره تفاوت‌های کاورزی با طرح  ۱+۳ بیان کرد: دانشجو معلمان برای گذراندن دوره کارورزی فقط یک روز در هفته سر کلاس درس حاضر می‌شوند ولی تدریس نمی‌کنند؛ اما در این طرح باید تمام ایام هفته را در مدرسه بوده و تدریس کنند. همچنین دانشجویان معلمان باید در چهار درس ۲ واحدی نمره قبولی کسب کنند، البته در کارورزی ۱ و ۲ و ۳ فقط تجربه نگاری و گزارش نویسی کرده و در کارورزی ۴ می‌توانند به صورت عملی به عنوان معلم در کلاس درس حضور یابند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1144179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =