مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۴ خرداد

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در  سه شنبه ( ۲۴خرداد )  را در ادامه می‌خوانید:

لزوم حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانش‌بنیان‌شدن علوم

مراسم اختتامیه طرح تاریخ تمدن‌ساز در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مازندران با حضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و استادان شرکت‌کننده در این طرح در سالن همایش سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

شریفانی در این مراسم با قدردانی از همه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران برای اجرای موفق طرح تاریخ تمدن‌ساز، این استان را از پیشتازان جدی طرح دانست و از چهار محور تقوا، جهاد، ایمان و علم به عنوان فضیلت‌های انسان در قرآن یاد کرد و گفت: سرآمد همه این فضیلت‌ها علم است؛ بنابراین دانشگاه آزاد هم با همه مشکلاتی که دارد باید فعالیت خود را به سمت دانش‌بنیان شدن علوم سوق دهد و سرمایه و ثروت خود را چه از نظر منابع و چه از نظر نیروی انسانی در جامعه و کشور گسترش دهد تا جامعه در این فضا رشد کند.

وی با بیان اینکه تمدن بدون علم بی‌معناست، اظهار کرد: بیش از هزار تعبیر در قرآن وجود دارد که نشان‌دهنده اهتمام به اندیشه‌ورزی، علم، فکر و تدبیر است و تنها مؤلفه‌ای که در اسلام هیچ محدودیتی چه از نظر زمانی و چه از نظر مکانی در آن وجود ندارد، علم‌آموزی است که می‌تواند به‌عنوان اساس و زیربنای یک تمدن باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به عناصر ۱۰گانه تمدن‌ساز در قرآن بیان کرد: فکر، اندیشه و علم، کار و تلاش، سرمایه و ثروت قدرت سیاسی علمی، امنیت، تعهد اخلاقی، نهادینه‌سازی نظم و قانون عقلانیت، عدالت، نگرش فراقومی و سهولت دینداری مهم‌ترین عناصر تمدن‌ساز هستند.

چاپ کتاب «نهاد حبس و عدم کارآیی آن در پیشگیری از تکرار جرم»

بهرام هاشمی‌شهری، دانشجوی مقطع دکتری حقوق و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با همکاری میلاد جهانی جناقرد، دومین کتاب خود را با عنوان «نهاد حبس و عدم کارآیی آن در پیشگیری از تکرار جرم» در سبک، جرم‌شناسی و کیفرشناختی و آسیب‌های زندان به چاپ رساند.

در بخشی از این کتاب آمده است: زندان به‌عنوان یکی از مجازاتی بوده که در حقوق کیفری و کیفرشناسی از آن استفاده می‌شود؛ اما پرسش اینجاست کدامین مجرم یا مجرمین باید از این مجازات برخوردار شوند؟ آیا هر مجرمی با هر مجازاتی مستحق اعمال نهاد حبس و مجازات آن با همه شرایط حاکم بر زندان است؟ به واقع تناسب جرم و مجازات باید مبتنی بر پایه عدالتی باشد که فرد بزهکار برای آن جرم دوباره مرتکب نشود. در نهایت، زندان آخرین راهکار برای مجرمان بوده که اصلاح در آنان نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و این تکرار جرم توسط بزهکار روی‌داده و جامعه را به‌سوی بی‌نظمی سوق خواهد داد.

برداشت ۱۰ تن کلزا از مزارع تحقیقاتی دانشگاه آزاد آیت‌الله آملی

حامد برجسته در حاشیه نخستین روز برداشت محصول کلزا از مزارع تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی اظهار کرد: در پنج هکتار از زمین‌های دانشگاه که به زیر کشت محصول استراتژیک کلزاِ رفته است به میزان ۱۰ تن کلزا برداشت شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی با بیان اینکه رقم کلزای برداشته شده ازجمله ارقام «هیبرید امپریو» بوده است، بیان کرد: با توجه به میزان برداشت در هکتار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی اکنون به عنوان تولیدکننده برتر کلزا در شهرستان آمل تبدیل شده است.

برجسته گفت: کشت کلزا یکی از طرح‌های کارگروه کشاورزی این دانشگاه بوده که با هدف افزایش درآمد غیرشهریه‌ای اجرا شده و نتیجه خوبی حاصل شد.

وی ادامه داد: توجه به توانمندی‌ها و استفاده از بسترهای مناسب تولید محصولات کشاورزی و ارتقای میزان تولید محصولات و استفاده بهینه از زمین های بدون استفاده دانشگاه را سیاست کارگروه کشاورزی دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد سال آینده شاهد گسترش درآمدزایی از تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144224

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =