اشتغال دانشجویان با مهارت و تخصص تضمین می‌شود

مدیر کل توانمندسازی آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری مسابقات ملی مهارت خبر داد و افزود: هدف هر دانشجو یک مهارت از سوی نظام نامه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه ای ابلاغ شده و امیدواریم بتوان برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بر اساس مهارت کسب شده اشتغال ایجاد کرد و رویکر مهارت آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما اقدام جدید است.

علیرضا مرادی، مدیر کل توانمندسازی آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره روند برگزاری مسابقات  ملی مهارت گفت: برای برگزاری مسابقات مهارت تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده است.

وی افزود: سازمان  فنی و حرفه‌ای متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت است و امسال بیستمین  دوره مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود که پیرو تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در وزارت علوم ورود کرده و همیشه پیشگام بوده است و پیرو این قضیه نشستی با مدیران ارشد سازمان فنی و حرفه ای در زمینه این مسابقات برگزار شده است.

مدیر کل توانمندسازی آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این وضعیت قرار شد تا دانشگاه آزاد اسلامی جامعه دانشجویی و دانش آموزی را در سطح واحدهای دانشگاهی اعلام کرده تا شاهد حضور حداکثری از حضور دانشجویان و دانش آموزان در این دوره از مسابقات باشیم.

مرادی تاکید کرد: ثبت نام بیستمین دوره مسابقات از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ادامه داشته و پایگاه اینترنتی در این زمینه ایجاد شده است. حدود ۴۳ رشته برای این مسابقات در نظر گرفته شده و مخاطبان این مسابقات زیر ۲۱ سال هستند و می‌توانند در زمینه دانشجویی و دانش آموزی در این رشته شرکت کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت مناسب در این زمینه در دوره پیشین میزبانی سه رشته از ۴۳ رشته را بر عهده داشته است. برای مثال در سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در زمینه اپلیکیشن موبایل میزبانی کلی این مسابقات را در واحد شهرکرد میزان رشته الکترونیک را برعهده داشت و در اردوهای آماده‌سازی جهانی واحد کرج  به میزبانی پرداخت.

مدیر کل توانمندسازی آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این دوره بر اساس ظرفیت‌های موجود این میزبانی اتفاق افتاده است، چون دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدید در واحدهای دانشگاهی و مدارس سما انتظار می‌رود تا تمامی تلاش‌ها انجام شود.

مرادی افزود: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی با یکدیگر مسابقه داده و بعد از راه یابی به مرحله استانی افراد برگزیده به  اردوی جهانی راه می‌یابند.

مدیر کل توانمندسازی  آموزش های آزاد و فعالیت‌های کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امکانات مناسب از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور فراهم شده تا شرکت کنندگان در هر دوره از مسابقات گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای به این افراد اختصاص داده شود و می‌توان زمینه اشتغال را برای این افراد ایجاد کرد. اطلاعیه این فراخوان آماده و روند عضوگیری تا ۱۷ تیر ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که در زمینه کارآفرینی چه اقداماتی از سوی مدارس سما در دستور کار قرار دارد؟ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۹ پیرو سخنان مقام معظم رهبری در خصوص هر دانشجو یک مهارت نظام نامه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه ای را ابلاغ کرده و پیرو آن دانشکده جدید تحت عنوان مهارت کارآفرینی ایجاد کرده که خرداد ۱۴۰۰ به واحد دانشگاه آزاد اسلامی افزوده شده است.

مرادی با بیان اینکه متولی و هدف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مهارت به دانشجویان است، اظهار کرد: امیدواریم بتوان برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بر اساس مهارت کسب شده اشتغال ایجاد کرد و  رویکرد مهارت آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما اقدام جدید  از سال ۹۹ است تا دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان پرچم‌دار مهارت بتواند فرمایشات رهبر معظم انقلاب را ایفا کند. مهار آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی اقدامی نوپا است و تلاش شده در زمینه پرورش دانش آموزان و دانشجویان ماهر  اقدامات مناسب را انجام دهد.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1144230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =