وزارت نیرو مکلف به ارائه مجوز صادرات برق مازاد تولیدی بخش خصوصی شد / درخواست ۵۰ نماینده برای رسیدگی خارج از نوبت به طرح اصلاح قانون مهریه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری را در دستور کار دارند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری (ارجاع از جلسه علنی) و بررسی گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی در دستور کار امروز نمایندگان مجلس قرار دارد.

بررسی گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۵) به ماده(۳۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹ (در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس)، بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکتهای وابسته خصوصاً شستا(در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس) و رسیدگی به گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس) از دیگر عناوین دستور کار جلسه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

 اعلام وصول ۵ لایحه و طرح در صحن علنی مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس ۵ لایحه و طرح را اعلام وصول کرد که یکی از آنها درخصوص اصلاح ماده ۱۲۴ قانون کار است.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه ۲۵ خردادماه مجلس موارد اعلام وصولی را به شرح ذیل قرائت کرد:

- لایحه مستثنی کردن معاملات دستگاه های اجرایی که از منابع مالی بین المللی استفاده می کنند از ثبت اطلاعات در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

- لایحه اصلاح ماده ۱۲۴ قانون کار

- لایحه الحاق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی

- لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی

- طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور

 موافقت مجلس با بررسی دوفوریت طرح تغییر تاریخ سال مالی ۱۴۰۱

نمایندگان مجلس با بررسی دوفوریت طرح تغییر تاریخ سال مالی ۱۴۰۱ موافقت کردند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه ( ۲۵ خرداد) در نشست علنی مجلس با بررسی دوفوریت طرح تغییر تاریخ سال مالی ۱۴۰۱ موافقت کردند.

 موافقت مجلس با نوسازی شبکه های انتقال برق در مناطق محروم

نمایندگان مجلس با نوسازی شبکه های اصلی انتقال برق در مناطق محروم در بودجه های سنواتی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه مجلس در روند بررسی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق با بند ۶ ماده ۲۹ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ موافقت کردند.

دولت موکلف است با رعایت سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون و بند ۶ ماده ۲۹ قانون اجرای سیاست های کلی مذکور، منابع حاصل از دارایی های مرتبط با صنعت برق از جمله اموال سهام و حق الشرکه که در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی سازی قرار دارد را با اولویت بازسای و نوسازی شبکه های اصلی انتقال برق در مناطق محروم در بودجه های سنواتی پیش بینی و اختصاص دهد.

 درخواست ۵۰ نماینده برای رسیدگی خارج از نوبت به طرح اصلاح قانون مهریه

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس از درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان برای رسیدگی خارج از نوبت به طرح اصلاح قانون نحوه رسیدگی به محکومیت‌های مالی (مهریه) خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست کرده‌اند که طرح اصلاح قانون نحوه رسیدگی به محکومیت‌های مالی (مهریه) خارج از نوبت در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: این درخواست پس از امضای ۵۰ نفر از نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت:‌ طبق آئین‌نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس درخواست داشته باشند تا طرحی خارج از نوبت در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد هیأت رئیسه این درخواست را در صحن به رأی می‌گذارد و در صورت موافقت اکثر هیأت نمایندگان طرح مذکور خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه تعداد بسیاری از زندانیان در بحث جرائم مالی مربوط ب مهریه است  و نیز با توجه به افزایش قیمت سکه حجم دادخواست‌ها برای کم کردن قسط ماهانه مهریه‌ها که افزایش چشمگیری است لذا لازم و ضروری است هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: چنانچه فردی دادخواست خود را برای کاهش قسط مهریه تقدیم کند تا زمانی که این دادخواست مورد رسیدگی قرار گیرد و حکم برای آن صادر شود حدود ۶ تا ۷ ماه زمان می‌برد و فرد در این مدت یا باید اقساط مهریه را پرداخت کند و یا اینکه به زندان برود تا حکم نهایی صادر شود.

 وزارت نیرو مکلف به ارائه مجوز صادرات برق مازاد تولیدی بخش خصوصی شد

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو مکلف به ارائه مجوز صادرات برق مازاد تولیدی بخش خصوصی شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه مجلس در روند برسی طرح طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور با اصل ماده ۱۹ این طرح موافقت کردند.

براساس این ماده وزارت نیرو مکلف است پس از اطمینان از تأمین برق مورد نیاز داخلی طبق برنامه اعلامی سالانه، مجوز صادرات برق تولیدی را برای بخش خصوصی بویژه برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر صادر کند مشروط بر آنکه با سیاست های صادراتی دولت مغایرت نداشته باشد.

همچنین بر اساس تبصره این ماده، سوخت مورد نیاز برای تولید برق صادراتی نیروگاه های حرارتی موضوع این ماده با نرخ صادراتی محاسبه می شود و هزینه انتقال آن برای صادرات (به استثنای برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر) مطابق تعرفه اعلامی توسط شرکت مادر تخصصی توانیر تعیین می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =