استقلال به یک شرط می‌تواند قهرمانی را تکرار کند

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است در صورتی که این تیم فعالیت مفیدی در نقل و انتقالات داشته باشد می‌تواند در قهرمانی لیگ برتر دبل کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، استقلال پس از سالها ناکامی با فرهاد مجیدی موفق شد نام خود را بر بیست و یکمین جام لیگ حرفه‌ای ایران حک کند تا هواداران استقلال خوشحال شوند اما این خوشحالی تداوم زیادی نداشت و با جدایی فرهاد مجیدی کام هواداران استقلال تلخ شد و  درحال حاضر برخلاف تصور همه که فکر می کردند پایان این فصل مانند گذشته نخواهد بود اما این باشگاه شرایطی مانند فصول گذشته را تجربه می کند و مدیران این باشگاه هنوز نتوانسته اند با هیچ مربی به توافق برسند. در همین خصوص گفتگویی با محمد نوری پیشکسوت استقلال داشته ایم که در ادامه می خوانید:

قهرمانی استقلال به شما هم چسبید؟

استقلال کار بزرگی انجام داد که قبل از این هیچ تیمی نتوانسته است به قهرمانی بدون باخت دست پیدا کنند. استقلال در حیث امتیازگیری هم رکورد زد و هیچ تیمی به این زودی نمی تواند به رکورد های استقلال برسد. خیلی خوشحال هستم که استقلال یک قهرمانی پاک و بدون حاشیه و بی حرف و حدیث به دست آورد. مدیریت به تیم آرامش داد و بستر را برای کادرفنی و بازیکنان فراهم کرد، مهمترین آیتم هواداران بودند که در این قهرمانی بسیار سهیم بودند و شاید بیشترین سهم را داشتند و همراه با پیشکسوتان که واقعا حمایت کردند و بدون حسادت از تیم محبوبشان دفاع کردند. این قهرمانی خیلی شیرین بود و هواداران را خوشحال کرد.

نقش مدیریت در قهرمانی استقلال را چه اندازه می دانید؟

با آمدن آقای آجورلو و دادن اطمینان خاطر که با فرهاد مجیدی به مدت سه سال قرارداد بست که ایشان اطمینان پیدا کند جایگاهش متزلزل نیست و با قدرت بیشتری کارش را ادامه دهد. مدیریت نقش خیلی خوبی داشت، کمتر مصاحبه می کردند و بیشتر بستر را برای تیم فراهم می کردند که و مشکلات و کمبود ها را رفع کرد. این آیتم ها باعث شد تا مدیریت نمره‌ی قبولی بگیرد و استقلال یکی از فاکتورهایش در قهرمانی عملکرد خوب، بی حاشیه بودن و ایجاد آرامش توسط مدیرعامل باشگاه بود.

جدایی فرهاد مجیدی کار اشتباهی بود؟

آقای مجیدی با توجه به قهرمانی که با استقلال کسب کرد، باشگاه های داخلی و خارجی با فرهاد مجیدی صحبت می کردند و خواستار این مربی بودند. از مدتی پیش این بستر برای آقای مجیدی فراهم شد و الاتحاد امارات با ایشان مذاکره کرده بود و مقدمات کار یک ماه پیش از این که استقلال قهرمان شود فراهم بود. فرهاد مجیدی اگر در آن زمان ادعا می کرد که قصد جدایی دارد حاشیه و مشکلاتی ایجاد می شد. کار مجیدی از دید خودش حرفه‌ای بود و در دنیای حرفه‌ای فوتبال این اتفاقات است و این حق را می دهیم که مربی بتواند تصمیم گیری کند. تصمیم گیری ایشان چه در زمان بازیگری که در چندین مقطع تا قهرمانی استقلال نزدیک بود تیم را ترک کرد و سابقه‌ی همچین چیزی را داشته است و باتوجه به تفکرات و سابقه‌ای که داشت این کار را انجام داد. هواداران نظر دیگری داشتند و دوست داشتند ایشان در استقلال بماند و سال آینده هم سکان هدایت استقلال را داشته باشد و در جام باشگاه های آسیا شرکت کند و ستاره سوم را بگیرد. با خوب بودن مهره‌های استقلال این بستر فراهم بود که فرهاد مجیدی بتواند با توجه به شناختی که دارد در فصل آینده هم قهرمان شود و در آسیا مدعی باشد. بنده با کار مجیدی مخالف بودم، هواداران از این مربی خیلی حمایت کردند و من اعتقاد داشتم که آقای مجیدی باید می ماند. به هر حال تصمیم گیری ایشان بود و جدایی های زمان بازیگری را به حساب بی تجربگی می گذاشتیم اما در زمان مربیگری با تجربه تر شده بود و باز هم رفت. ما هرچقدر در رابطه با جدایی مجیدی صحبت کنیم فایده‌ای ندارد و هواداران از این قضیه ناراحت هستند و نتوانستند از کسب قهرمانی خوشحال باشند و کامشان تلخ شد. در هر صورت آرزوی موفقیت دارم برای ایشان و تشکر هم می کنم بابت اینکه استقلال را قهرمان کرد و به کادرفنی، بازیکنان و هواداران تبریک می گویم.

ترجیح خود بین مربی خارجی و داخلی چیست؟

از نظر بنده و بسیاری از پیشکسوتان و هواداران گزینه خارجی برای استقلال بهتر است، چرا که گزینه‌ی داخلی در حال حاضر نمی تواند به استقلال بیاید و می ترسد. بزرگترین مربی داخلی هم بیاید همین نظر را دارد و می ترسد نتیجه نگیرد و خراب شود. اگر قرار است گزینه‌ی خارجی جذب شود باید یک مربی رزومه دار باشد که هواداران پذیرا باشند و در آرامش به امید خدا استقلال در سال آینده هم قهرمانی را کسب کند.

وضعیت نقل و انتقالات را چطور می بینید؟

استقلال در نقل و انتقالات تا به امروز چراغ خاموش جلو رفته است، مدیران در سکوت درحال مذاکره با بازیکنان هستند و مطرح  و رسانه‌ای نکردند. انشالله تیم در نقل و انتقالات چراغ خاموشی که به جلو می رود خوب باشد و نفرات خوبی را جذب کند چون تیم رقیب چند بازیکن را جذب کرده و بازهم درحال جذب بازیکن است. امیدوارم استقلال از تیم رقیب و تیم های دیگر عقب نماند و مذاکرات مثبت باشد و چند مهره‌ی کلیدی جذب کند و همچنین مهره‌های کلیدی تیم را نگه دارد، از جمله یامگا، مهدی پور و سیلوا که امیدوارم بتواند حفظ کند و با قدرت بیشتری در لیگ جدید شرکت کند.

با توجه به این شرایط آیا استقلال می تواند فصل آینده هم قهرمان شود؟

همه‌ی تیم ها در نقل و انتقالات به دنبال جذب مهره‌های کلیدی هستند و خود را آماده لیگ جدید می کنند. بیشتر تیم ها به قصد مدعی بودن وارد لیگ می شوند و تکرار قهرمانی کار سختی است اما غیرممکن نیست چون استقلال بدون باخت قهرمان شده است و یک رکورد رویایی ثبت کرده است. همه‌ روی استقلال حساب ویژه‌ای باز کرده اند و می کنند و استقلال بازهم مدعی قهرمانی است به شرطی که سریعتر مربی و بازیکنان را تعیین و جذب کند تا زودتر تمرینات شروع شود و تیم برای تکرار قهرمانی آماده شود.

شرایط حال و حاضر و آینده تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید؟

متاسفم برای کسانی که دست اندرکار هستند و در تیم ملی دخالت دارند و گزینش می کنند. تیم های آسیایی با بهترین تیم های دنیا بازی تدارکاتی برگزار می کنند اما ایران ضعیف ترین تیم از این لحاظ است. خیلی بد است که هیچ تیمی با ایران بازی نمی کند، فدراسیون و دست اندرکاران این قدرت را ندارند بازی خوب برای تیم ملی تدارک ببینند. سالهای زیادی است که شرایط به همین شکل است و درحال حاضر فدراسیون ضعیفی وجود دارد و مربی ضعیف تیم ملی که دست اندرکاران فردی را انتخاب کرده‌اند که هرکاری می خواهند انجام دهند و دستور دهند و بله قربان گو باشد و بارها هم مشاهده کرده‌ایم. اگر مربی بزرگ برای تیم ملی انتخاب می کردند به صحبت ها و دستور های دیگران توجه نمی کرد. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که تیم ملی بتواند از حیثیت فوتبالمان در قطر دفاع کند و زنگ تفریح نباشد.

علیرضا آذربرزین

کد خبر: 1144289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =