مصوبه افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی، مغایر با زیرساخت های وزارت بهداشت است

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه براساس قانون، مصوبه ستاد راهبردی نقشه باید در صحن اصلی شورای انقلاب فرهنگی با حضور ریاست شورا تصویب شود، گفت: پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن الزامات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی باعث افت کیفیت پزشکی و صدمه به سلامت مردم خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل باقری فرد ضمن بیان این مطلب و در واکنش به مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش رشته دندان پزشکی که روز گذشته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، گفت: مصوبه ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در خصوص افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و زیرساخت های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۰۰۰ دانشجوی دندانپزشکی در مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند که در برخی دانشگاه ها، تجهیزات و فضاهای مناسب آموزشی را در اختیار ندارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن الزامات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و  رفاهی باعث افت کیفیت پزشکی و صدمه به سلامت مردم خواهد شد.

باقری فرد اظهار کرد:براساس قانون، مصوبه ستاد راهبردی نقشه باید در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور ریاست شورا که شخص رئیس جمهور می باشند، مطرح و سپس به تصویب برسد.

وی خاطر نشان کرد: مجدداً تاکید می نماییم دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر تعداد مناسب کادر سلامت، نیاز به بومی گزینی و ماندگاری پزشکان و دندانپزشکان و پوشش مناسب خدمات بیمه همگانی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه رشته دندانپزشکی اصول مهم علمی و پذیرفته شده جهانی دارد، افزود: هر چقدر به موضوع درمان بپردازیم، بیماری های دهان و دندان افزایش می یابد زیرا پیشگیری و بهداشت تضعیف می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =