افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی با تبدیل سرمایه‌های راکد به مولد/ دانشگاه با کمک تعاونی‌ها برای کارکنان خود مسکن می‌سازد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: طرح ساخت مسکن کارکنان، اعضای هیات علمی و بازنشستگاه دانشگاه آزاد اسلامی قرار است توسط تعاونی‌ها و انبوه‌سازان مسکن بزودی اجرا شود که در حال حاضر ما به دنبال تک‌برگ کردن اسناد زمین‌های دانشگاه هستیم.

مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: اصلاح مشکلی که ریشه آن به ۱۵ الی ۲۰ سال قبل مربوط می‌شود، ظرف مدت کوتاه یک یا دو سال غیرممکن است و نیازمند صبر و حوصله بیشتری است. همچنین می‌دانیم افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌هایی کم بوده و متناسب با افزایش هزینه‌ها رشد نکرده ‌است و همین باعث می‌شود که منابع لازم را برای ترمیم یکباره پایه حقوق‌ کارکنان و استادان در اختیار نداشته باشیم.

وی افزود: همه ما از استاد تا کارمند عضو یک خانواده هستیم، بنابراین انتظاری که برای افزایش برابر حقوق‌ها در دانشگاه وجود دارد، انتظاری منطقی است و همواره مقایسه دستمزد کارکنان و اعضای هیات علمی یکی از مسائل مطرح در دانشگاه آزاد  اسلامی بوده ‌است. بخشنامه الف و ب که حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را تا مقدار قابل توجهی در سال گذشته افزایش داد، اهداف خاص خود را دنبال می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: افزایش حقوق اخیر کارکنان که در دریافتی خرداد  لحاظ می‌شود در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از حدود ۲۵ تا ۵۷ درصد متغیر بوده‌ که میانگین آن ۳۰ درصد است. این مقدار برای استادان ما با توجه به رتبه علمی و سابقه، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد و به صورت میانگین ۲۰ درصد بوده است. احکام همه آنها صادر شده و در اختیار کارکنان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بعضی موارد همچون وضعیت جوی نامناسب و فوق العاده ویژه عملکرد ابهاماتی وجود داشت که در حال رایزنی با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع آنها و لحاظ در دریافتی کارکنان دانشگاه آزاد استان هستیم. میزان مثبت ۱۰ درصد خاص عملکرد فقط برای دو واحد از ۵ واحد و ۲ مرکزی که در سمنان  از سوی سازمان تایید شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین تمرکز خود را باید بر روی آموزش‌های کوتاه مدت بگذاریم و از ظرفیت دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی بیش از پیش استفاده کنیم؛ در این صورت می‌توانیم درآمدهای زودبازده  مناسب را عاید دانشگاه کنیم. همچنین تبدیل سرمایه‌های دانشگاه از حالت راکد به مولد می‌توان به درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی کمک بیشتر و ملموس‌تری کند.

وی عنوان کرد: فعال‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب ثروت از محصولات آن‌ از دیگر مجاری درآمدهای غیرشهریه‌ای است که البته مدت زمان طولانی‌تر و دیپلماسی خاص خود را می‌طلبد.

منصوری در پایان تصریح‌کرد: طرح ساخت مسکن کارکنان، اعضای هیات علمی و بازنشستگاه دانشگاه آزاد اسلامی قرار است توسط تعاونی‌ها و انبوه‌سازان مسکن بزودی اجرا شود که در حال حاضر ما به دنبال اسناد لازم و تک‌برگ کردن سندهای زمین‌های دانشگاه هستیم.

خبرنگار: مصطفی مسلمی امیرانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1144343

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =