دانشکده‌های تعلیم و تربیت در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص های موردنظر برای کیفیت مدارس سما ارتباط نظام علمی این مدارس با دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: راه‌اندازی به موقع دانشکده‌های تعلیم و تربیت زیر نظر معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی از اهمیت به سزایی برخوردار است. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه شورای راهبری آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور  محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمد بطحائی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه، نوید ادهم دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا برگزار شد.

 طهرانچی در این جلسه، با تأکید بر اهمیت نظام ساختارمند معلمی که توسط مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی در حال تدوین است، گفت: اگر این نظام به خوبی طراحی و پیاده‌سازی شود، سایر مدارس هم از این شیوه استفاده و الگوبرداری می‌کنند. این نظام باید به گونه‌ای اجرایی شود که کارکردن در مدارس سما به عنوان سوابق درخشان و امتیاز معلمان محسوب شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص های موردنظر برای کیفیت مدارس سما ارتباط نظام علمی این مدارس با دانشگاه آزاد اسلامی است، تاکید کرد: راه‌اندازی به موقع دانشکده‌های تعلیم و تربیت زیر نظر معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی از اهمیت به سزایی برخوردار است. 

در ادامه این نشست، بطحائی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته مدارس سما در قالب پروژه‌های سازمانی، گفت: بر اساس قالب‌های تعریف‌ شده در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی، شناسنامه 38 پروژه تدوین شده است.  

وی  گزارشی از پروژه‌های این معاونت شامل «برنامه ساماندهی نیروی انسانی»، «برنامه کنترل و تضمین کیفیت مدارس»، «طراحی و اجرای نظام ارتقای شایستگی مدیران مدارس سما شامل ارزیابی، انتخاب، انتصاب و ارتقا» و «استقرار و گسترش روش‌های خلاقانه یاددهی - یادگیری در مدارس سما» ارائه کرد. 

 بطحائی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام آموزشی بحث روش است، گفت: ما در نظام تعلیم و تربیت از حیث محتوا غنی، اما به لحاظ روش با چالش‌هایی روبرو هستیم. بر این اساس، در سازمان سما روش‌های نوآورانه یاددهی - یادگیری در دستور کار است و جلسات کارشناسی با صاحب نظران و متخصصان برگزار و دستاوردهای ارزشمندی حاصل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144376

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =