جام جهانی ۲۰۲۲ و احتمال حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی

تیم ملی فوتبال کشورمان یکی از عجیب‌ترین دوران عمر خود را تجربه می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان یکی از عجیب ترین دوران عمر خود را تجربه می‌کند. دورانی که با مارک ویلموتس و هدایت چهار هفته‌ای این مربی و البته سقوط تیم ملی تا مرز بازماندن از ادامه مسیر رسیدن به جام جهانی شروع شد و در ادامه با روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ و دریافت بی دردسر مجوز حضور در قطر همراه گردید. هر چند تیم ملی بدون شکست این صعود را به دست آورد اما منتقدان زیادی نسبت به عملکرد اسکوچیچ اعلام نارضایتی کردند. هر چقدر که این شرایط بیشتر ادامه پیدا کرد، بر بیشتر شدن انتقادات دامن زد.

در حال حاضر حدود پنج ماه تا آغاز جام جهانی باقی مانده و تا به امروز تیم ملی کشورمان نتوانسته آنطور که باید در مسیر آماده سازی این تورنمنت قرار گیرد. همین موضوع باعث شده تا هواداران، پیشکسوتان و اهالی فوتبال به انتقاد از شرایط موجود بپردازند. بی برنامگی در اردوی اخیر تیم ملی در قطر و نمایش بازی ضعیف مقابل تیم دوم الجزایر آخرین ثمره‌ای است که از عملکرد مسئولان فدراسیون و تیم ملی دیده می‌شود. حجم انتقادات به حدی است که صدای برخی بازیکنان تیم را هم درآورده است.

همه این‌ها باعث شده تا موضوع تغییر سرمربی و گمانه‌زنی‌های پیرامون آن شدت گیرد. در این خصوص نام کارلوس کی‌روش بیشتر به گوش می‌رسد و زمزمه های آن لحظه به لحظه جدی‌تر می‌شود. البته میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در واکنش به این ماجرا اینطور وانمود کرد که دراگان اسکوچیچ با تیم ملی قرارداد دارد و هر آنچه مطرح شده کذب است اما پس از طرح این اظهارات از سوی ماجدی، موضوع تغییر سرمربی ابعاد جالب‌تری به خود گرفت.

برخی افراد مطلع و نزدیک به فدراسیون فوتبال در محافل خود ضمن تاکید بر پایان همکاری دراگان اسکوچیچ زمان عملی شدن این تصمیم را هم اعلام کرده و گفته اند نهایتا در یک بازه ۱۴ روزه این اتفاق رخ خواهد داد. این افراد کماکان از کی‌روش به عنوان گزینه اصلی فدراسیون یاد کرده‌اند. به گفته این منابع اگاه چنانچه به هر دلیلی توافقی میان مسئولان فدراسیون و کارلوس کی‌روش حاصل نشود، علی دایی و جواد نکونام به ترتیب گزینه‌های دوم و سوم هستند.

بنابر این بعید نیست در جام جهانی قطر یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی کشورمان بنشیند اما آنچه بعید به نظر می‌رسد تداوم همکاری اسکوچیچ تا آن زمان است. در این دوره از جام جهانی انتظار همه هواداران فوتبال کشورمان صعود از مرحله گروهی است و باید دید مسئولان تصمیم گیرنده به چه صورت این مطالبه علاقه‌مندان را مورد توجه قرار می‌دهند.

هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1144379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =