قطعنامه آژانس تاثیری در روند اقدامات ایران نخواهد داشت

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به قطعنامه آژانس انرژی اتمی، گفت: این قطعنامه تاثیری در روند اقدامات ایران نخواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، یاسر ارشادمنش کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به لحن ملایم قطعنامه شورای حکام درباره ایران، گفت: آمریکا و تروئیکای اروپایی برخوردی محتاطانه با ایران داشتند تا با تحریک ایران، باعث نشوند به سمت غنی سازی بیشتر اورانیوم حرکت کند.

بیشتر بخوانید

 توصیه دوستانه کمالوندی به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی

وی با اشاره به بومی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و مشکلات داخلی آمریکا، افزود: مکانیزم تحریم‌ها عملا بی‌نتیجه مانده و دشمنان را به مطلوبِ خود نرسانده از طرفی ایران تهدیدکرده تعداد بیشتری از دوربین‌های نظارتی آژانس را غیرفعال می‌کند، به همین دلیل قعطنامه شورای حکام لحنی ملایم و آرام داشت.

ارشادمنش با اشاره به اینکه نداشتن قطعنامه شورای‌حکام ضمانت اجرایی ندارد، تصریح کرد: این قطعنامه تاثیری در روند اقدامات ایران ندارد؛ چراکه پیشنهاد دهندگان آن صرفا می‌خواهند لابی‌های رژیم صهیونیستی را راضی کنند، از طرفی ایران هم بر مواضع خودش پافشاری می‌کند. 

این کارشناس مسائل بین‌المل با بیان اینکه تصویب قطعنامه شورای حکام  برای ایران اهمیتی نداشته ولی تاثیراتی را بر افکار عمومی گذاشته است، گفت: این اقدام، آمریکا و تروئیکای غربی را به اهدافشان نمی‌رساند و ایران هم فرآیند غنی‌سازی اورانیوم را ادامه می‌دهد چراکه انرژی اتمی در کنار قدرت موشکی نقش به سزایی در امنیت کشور دارند.

هفته گذشته قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با پیشنهاد آمریکا و تروئیکای غربی( آلمان، انگلیس، فرانسه) و مخالفت روسیه و چین تصویب شد.

در واکنش به این اقدام شورای حکام ایران هم اعلام کرد برخی از دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را غیرفعال می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1144417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =