پایگاه نظامی آمریکا در سوریه مورد حمله پهپادی قرار گرفت

رسانه‌های مختلف از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، پهپادهای ناشناس  دیشب مقر عناصر تروریستی «مغاویر الثوره» در داخل پایگاه «التنف» در جنوب شرق سوریه را هدف قرار دادند.

گروهک «مغاویر الثوره» با انتشار تصاویری در صفحه فیس‌بوک خود  اعلام کرد که که مقر این گروهک در داخل پایگاه  التنف مورد هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

یکی از رهبران ارشد داعش در سوریه دستگیر شد

در خصوص میزان خسارت ناشی از حمله پهپادها این گروهک تروریستی مدعی شدند که  تنها خسارت جزئی به آن وارد شده  و تلفات جانی  نداشته است.

ائتلاف آمریکایی  تاکنون در این خصوص هیچ اظهار نظری نکرده اند و هیچ کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

گروهک «مغاویر الثوره» به طور مستقیم از سوی ارتش آمریکا و سی.آی.ای تشکیل شده و سازمان یافته است و مقر آن نیز در داخل پایگاه التنف قرار دارد.

این اولین بار نیست که پایگاه التنف هدف حمله پهپادی قرار می‌گیرد، در اکتبر 2021 نیز التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفت. پایگاهی که در 42 کیلومتری گذرگاه التنف در نزدیکی مرز عراق و اردن قرار گرفته است.

پایگاه التنف در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن قرار دارد. این پایگاه غیر قانونی بنا شده و 50 کیلومتر منطقه ممنوعه دارد؛ منطقه التنف کلیدی و از حیث ژئواستراتژیک بسیار مهم است زیرا برای آمریکا و رژیم صهیونیستی، نقش ایجاد مانع بر سر راه کریدور ایران، عراق و سوریه را ایفا می‌کند.

    بیشتر بخوانید

گذرگاه «التنف» نقطه مرزی مشترک بین سه کشور سوریه، عراق و اردن است که نخستین و مهم‌ترین گذرگاه مرزی سوریه با عراق به شمار می‌آید.آمریکا و متحدانش طی سال‌های اخیر همواره تلاش کردند کنترل این گذرگاه در اختیار ارتش سوریه و متحدانش قرار نگیرد.کنترل این گذرگاه تا شعاع 56 کیلومتری در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دارد و واشنگتن حتی به نیروهای سوری نیز اجازه نزدیک شدن به گذرگاه التنف را نمی‌دهد.

وبگاه شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» روز جمعه در گزارشی نوشت، از سال گذشته حملات علیه مواضع آمریکایی‌ها در عراق و سوریه تشدید شده، اما این حملات تاکنون بی‌پاسخ مانده‌اند.

در این گزارش آمده است، فقط در ماه گذشته میلادی 7 مورد حمله علیه پایگاه‌هایی که نظامیان آمریکایی در آن‌ها حضور دارند انجام گرفته است و در مجموع از اکتبر سال گذشته میلادی، 29 حمله انجام شده که آمریکایی‌ها هیچ پاسخ عملی به آن نداده‌اند.

نیروهای آمریکایی در چند پایگاه نظامی در سوریه مستقر هستند که مهمترین آن‌ها در نزدیکی میدان نفتی العمر و میدان گازی کنیکو در دیرالزور و التنف در جنوب شرق سوریه است. دولت سوریه بارها تأکید کرده است که به حضور اشغالگرانه آمریکایی‌ها در خاک خود پایان خواهد داد.

«اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفته است: «ما از وضعیت تازه در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه نیست، بسیار نگرانیم؛ به ویژه در ادلب و التنف؛ [منطقه‌ای] که حضور نظامی غیر قانونی آمریکایی‌ها در آن، پابرجاست».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1144465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =