دولت از بازنشستگان حداقل‌بگیر تامین اجتماعی حمایت می‌کند

دولت سیزدهم در اقدامی بی‌سابقه حقوق ۵۷ درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را در راستای عدالت و با حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌های بازنشستگی را افزایش داد که این حقوق ۲۰ درصد بالا از نرخ رسمی تورم است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دولت سیزدهم با تاکید بر عدالت‌محوری، رسیدگی به معیشت افراد کم‌درآمد جامعه و توجه به جامعه کارگران و حداقل بگیران، حقوق حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی را افزایش داد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی پس از تصویب در هیات وزیران در ۱۵ خردادماه امسال اعلام شد تا حداقل دریافتی بازنشستگان کمتر از حداقل حقوق مصوب کارگران نباشد.

بیشتر بخوانید:

شروع پرداخت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

مصوبه شورای‌عالی کار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ را به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان مصوب کرد که طبق قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای‌عالی کار، نباید حداقل دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی کمتر از این مبلغ باشد.

اکنون میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی، معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه است.

این افزایش حقوق در حالی با آخرین آمار تورم در کشور که ۳۸٫۷ درصد است اعلام شد که ۲۰ واحد درصد بالاتر از تورم است از این طریق قدرت خرید جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت.

بر اساس آمارهای تحلیلی، قدرت خرید ۷۰ درصد بازنشستگان حداقلی بگیر بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال بیش از نرخ تورم افزایش پیدا کرده است.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

حدود ۷۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی، حداقل بگیر هستند که رشد بیش از ۵۷ درصدی را تجربه کردند بر این ‌اساس بازنشسته‌ای که حقوق سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کرد، اکنون بعد از این مصوبه حقوق بین پنج و نیم میلیون تا شش میلیون تومان بر اساس تعداد عائله‌مندی آنها افزایش خواهد یافت.

همچنین بازنشستگانی که حقوقی بین ۶ تا هفت میلیون تومان داشتند، امسال شاهد افزایش یک میلیون و ۵۲۶ هزارتومانی بر روی حقوق‌های خود خواهند بود. بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق آنها بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان بود افزایش حقوق یک میلیون و ۴۴۴ هزارتومانی خواهند بود.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازنشستگانی که ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، با یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آنها افزایش خواهد یافت.

بر این اساس برای سایر سطوح بازنشستگان تا حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد به‌علاوه ۶۰۰ هزار تومان افزایش را خواهند داشت که در مجموع بیش از ۲۰ درصد حقوق افزایش خواهد یافت.

بر اساس آمارها این افزایش در چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است و افزایش حقوق سایر سطوح به‌صورت پلکانی و به نفع دریافتی‌های کمتر تنظیم شده است.

طبق آمار و اطلاعات، سازمان تأمین اجتماعی حدود ۳.۵ میلیون نفر مستمری‌بگیر دارد که بالغ بر ۷۰ درصد از آنها حداقل مستمری را دریافت می‌کنند و حقوق آنها در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت.

سخنگوی دولت از دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای بررسی و ارائه پیشنهادهای حمایتی درباره وضعیت دریافتی بازنشستگان با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

علی بهادری جهرمی شنبه شب در توئیتی نوشت: «در پی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان محترم درخصوص وضعیت دریافتی خود در سال جاری از رییس جمهور، آیت‌الله رئیسی به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی بررسی و پیشنهادات حمایتی خود را ارائه نمایند.»

 بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پرداختی هر ماه به بازنشستگان از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا شروع می‌شود، به روال عادی قبلی حقوق خرداد طبق زمان‌بندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت می‌شود که واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به‌صورت جداگانه شروع می‌شود و مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1144473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 42
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      دولت اگر راست میگه از جیب خودش بده نه اینکه دستش را تو جیب بازنشسته های تامین اجتماعی بکنه بعد ادعای حمایت از حداقلی بگیران را بکنه ولی حق کسی که ۳۰ سال حق بیمه بیشتر داده را کم نکنه مثل این میمونه که یکی دیگه کار بکنه یکی دیگه مزد بگیره
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 0
      دولت سیزدهم در اقدامی بی سابقه کل قانون رو در مورد بازنشستگان زیر پا گذاشت و بازنشستگان را به سه دستگی تقسیم کردن .مرحبا به این دولت
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      دولت در حمایت از قشر حد اقلی بگیر خیلی خوب عمل کرد ‌و وزیر مستعفی آقای عبدالملکی در این باره رسالت خود را به درستی انجام داد و مطمئنا قشر کثیر حد اقل بگیران سپاسگزار ایشان و خدماتشان هستند و در هر جا که باشند برایشان آرزوی توفیق در خدمت و رضایت الهی را دارند
    • علی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      لطفا اینقدر ما را شرمنده نکنید حمایت کافیه. ما از خوشی داریم می‌میریم. فلاکت تا همین جا کافیه.
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      سلام،بخدا در مورد اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ گونه عدالتی وجود ندارد شما بگویید با داشتن سه فرزند و حقوق 5/800000 میتوان زندگی کرد،زندگی نه ، آیا میشود شکم آنها را سیر کرد،ب والله که عدالت علی علیه السلام اینگونه نبوده، لطفاً در این مورد تجدید نظر کنید، حق کشی و پایمال شدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا کی
    • یدالله مکانیکی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      بله از جیب دیگران حاتم شدن آسان است
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      (افزایش حقوق سایر سطوح به‌صورت پلکانی و به نفع دریافتی‌های کمتر تنظیم شده است.)؛ خب، اگر افزایش حقوق کمتر سایر سطوح بنفع دریافتی های کمتر است، چرا حقوق مدیران و مسئولان دولتی را بنفع دریافتی های کمتر ، کاهش نمیدهند!!؟ اولا دولت قانونا حق ورود به موضوعات کارگری از جمله تعیین حقوق کارگران را ندارد، بدلیل اینکه سازمان تامین اجتماعی در ناسازمان بی برنامه و بودجه دولت ردیف بودجه ندارد و تمامی درآمدهای آن از محل حق بیمه های کارگران و کارفرمایان و سرمایه‌گذاری هایی است که توسط همان حق بیمه ها صورت می گیرد. دوما این چه عدالتی است که بازنشسته ای که در دوران اشتغال، حق بیمه بیشتری پرداخت کرده و طبق قانون تامین اجتماعی و بر اساس تبلیغات سازمان مندرج در دفترچه های درمان، مشمول دریافت مستمری بیشتر در زمان بازنشستگی خواهد بود، دریافتی اش کمتر میشود!!؟ سوما اگر دولت سید محرومان صادق است و دغدغه عدالت را دارد، بهتر است بعنوان بزرگترین بدهکار سیستم مالی کشور، بدهی خود به تأمین اجتماعی را که در واقع متعلق به کارگران بوده و مصداق بارز حق الناس است پرداخت کند، که این به عدالت بسیار نزدیکتر است.
    • بازنشسته IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      بیش از ۳۲ سال حق بیمه بیشتر پرداخت کردیم حال حق وحقوق که از اندوخته خودمون میخوام بگیریم اجازه نمیدن .،،،،من بااین حقوق حتی جواب گوی دوتا جوان بیکارم نیستم .آخر بی عدالتی .ولی.....بماند
    • Aa IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      دولت از جیب مبارک از حداقل بگیرها حمایت کند نه از پول من که حداکثر پرداختی را داشتم نان حلال با زحمت است من ۳۶۵ روز شب و روز کامل پرداختی داشتم حق من را نمی دهد .بعد طرف کل عید تعطیل شب خانه تعطیل تعطیل حالا حق من را میدهند به او کدام عقل سلیم حلال می کند این حقوق را حرام است.
    • مختاری IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      باسلام شما در خبرتون سرتیتر دزدید که کمک دولت به حداقل بگیران تامین اجتماعی در صورتی که دولت بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی است و بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است کدام کمک یکجا ردیف بودجه در مجلس بیاورید که دولت به سازمان تامین اجتماعی کارگران مبلغی کمک کرده باشد فقط اعلام کنید که دولت لطفاً بدهی ش رابه سازمان تامین اجتماعی بپردازد دستش را از جیبش کارگران در بیاورد کمک پیشکش
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      دولت حق ندارد حق عده ای را به زور وظالمانه به عده دیگری بدهد اگر می خواهد عدالت انجام شود از بودجه خودش بدهد نه حقدیگران
    • سلیمی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      باسلام دولتها از جیب بازنشستگان برداشت کرده اند حالا منت هم میگزارند که افزایش حقوق داده ایم با این تفاوت که از حقوق سایر مستمربگیران برداشت به جیب حداقل بگیران پرداخت میکنند هم قانون و هم شرع را زیر پا میگذارند و اصلا این کار حلال نسیت و عقوبت دنیوی و اخروی دارد.
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      دولت باید از جیب خودش هزینه کنه نه از جیب صندوق بله به این افراد باید کمک بیشتری بشه صندوق تامین اجتماعی باید هر کس به اندازه آورده اش برداشت کند صندوق دارای مقررات و قوانین خاص خودش میباشد
    • حبیب IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      بی قانون آن هم توسط مجریان قانون افزایش حداقل بگیرها ۵۶% سایر سطوح حقوق بگیر برخلاف مصوبه سازمان ۱۰% تورم اعلانی ۴۵% یعنی کاهش ۳۵% حقوق نمیدونم مگه صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی ارث باباشونه یا از دولت بوجه میگیره که مصوبات هیت مدیره وسازمان را گذاشتن کنار و دلبخواهی افزایش میدهند اونیکه در دوران خدمت حداکثر بیمه پرداخت کرده چرا باید الان دریافتیکمتر داشته باشه عدالت یعنی هر چیزی به مقدار و در جای خودش نه مساوات کمونیستی این روش مساوات گستره نه عدالت وبزودی همگی حداقل بگیر میشوند اینکار نه شرعا نه قانونا و نه عرفا درسته
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      دولت محترم دست تو جیب مانکنید حمایت پیشکش
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      متشکریم از دولت که تو فکرحداقل بگیران
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      سایر سطوح را اشتباه نوشتید چون ۳۸ درصد بعلاوه ۵۵۰ هزارتومان را شورایعالی کار و وزارت کار تصویب کرده است . یعنی معادل تورم یعنی کاهش ارزش پول ملی که مورد قبول دولت و بانک مرکزی است . اینجوری که شما نوشتید از فدرت خرید حقوق واقعی بازنشسته ۲۸ درصد تسبت به سال گذشته کم شده . یعنی هر ماه ۳ تا شیر میخرید الان دو تا باید بخرد، اینکه اسمش کاهش است .
    • صدیقه IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      بنظر من ۵۵۰۰۰۰۰تومان رقم کمی برای حقوق حداقل بگیرها هست فکر کردید جطوری باید شکم ۵ نفر رو سیر کرد واجاره خانه پرداخت کرد
    • سید علی مشهد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      اینقدر دولت دولت نکنید مگه از جیب خودش میده از کسانی که بیشتر از حداقل پرداخت کردن که آسایش بیشتری داشته باشن موقع بازنشستگی در آورده میده به دیگران بعد میگین دولت من نوعی که در 10 سال چیزی حدود 200 میلیون اضافه پرداخت کردم حالا باید از حداقلی کمتر بگیرم و لابد چند سال دیگه با این دولت انقلابی میشم حداقل بگیر نمیدونم این همه پول رو چکار کردن لابد یکی پیدا شده برده کانادا گندش رو در نمیارن
    • ناشناس IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      ما هم که حقوق متوسط پرداخت کردیم موندیم وسط دولت چه می‌دونه سر زندگی ما چی داره میاد
    • پاشائی JP ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      امروز ۲۷ خرداده هنوز پرداخت نشده
    • سادات جبلی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      ای کاش دولت سیزدهم برای کسیکه سی سال کار سخت و زیان آور، کرده و الان مثلا سی و پنج روز حقوق میگیره و فقط کمی بیشتر از حداقل حقوق میگیره انصاف بخرج بده آخه کو عدالت؟ چرابه اسم حمایت از محرومین تیشه به ریشه ی محرومین میزنید چرا نرخ تورم در نظر نمیگیرید چرا قانونی رفتار نمیکنید
    • مالک پاداد IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      مسئول محترم من باسابقه بیش از سی سال ۵۱۵۰۰۰۰تومان میگرفتم فقط ۱۱۶۰۰۰۰تومان به حقوقم اضافه شده آیا این شد عدالت یکم فکرکنید اونهایی که مقدارکمی از حداقد بیشتر میگیرند حالا شدن سایر ستوه بخاطر فقط ۳۰۰تومان ۱۵۰۰۰۰۰ تومان از حقوق من کم شده لطفا رسیدگی فرمائید
    • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      سلام دولت باید از همه اقشار که به حق پایبند هستند حمایت کنه چرا تفرقه میاندازید اگر ناحقه محاکمه شود
    • شهریار پوراحمدی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      دولت اصلاکجای تامین اجتماعی قراردارد که برای آن برنامه میدهد . دولت اگر خیلی طرفدارسازمانه لطفاً دستش راازجیب سازمان خارج کندومزاحم سازمان نباشدماکمال تشکرراداریم اردوان .
    • بازنشسته IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      دولت دست شو از جیب بازنشسته‌ها بیار بیرون و بدهی شو به تامین اجتماعی بدهد، این بزرگترین حمایت خواهد بود.
    • منصور IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      زمانی که ما سایر سطوح ۳برابر حداقل‌ها بیمه پرداخت می کردیم هیچ بحثی درآن نبود الان یادشان اومده با حداقل‌ها باید همسان سازی بشیم
    • رضا فیض اللهی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      باافزایش ده درصدی ،بازنشسته سقف بگیر امسال 10 ملیون تومان بیشتر از بازنشته سقف بگیر 8 سال پیش خواهد گرفت ،،آیا این عدالت است،،لطفا تصمیمات برپایه عدالت اسلامی باشد،،نه عدالت کمونیستی !!!
    • داود حمیدی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      جناب دولت شما واقعا دلسوز مردم هستید؟ شما واقعا فکر مردم بوده و اهیت داریم؟ شما فکر همه ی بازنشستگان باشید. شما به بالای ۱۰ میلیون حقوق بگیر ۱۰درصد اضافه کردید و خودتون میدونید نمیشه با گرانی و تورمی که بوجود آورید زندگی کرد. شما خوب میدونید چطور این سختی ها رو بوجود بیارید و باری بر دوش مردم گذارید. شما عاقبت بخیر نمیشید.و در این دنیا عذاب سختی برایتان خواهد بود. خداوند قادر به همه کار هست.
    • یه بازنشسته IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      همچین منت سر آدم میزارن انگار دولت از جیب خودش بهمون حقوق میده، حقوق ما از حق بیمه کارگران تامین میشه، البته ظاهرا" پول توجیبی دولت هم از همینجا تامین میشه
    • یک بازنشسته IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      وقتی نمیدونی که نحوه افزایش ها به چه صورت است چرل، از خودت مینویسی من حقوقم بین 9 تا ده میلیون و فقط 1 میلیون با افزایش معیشت و اولاد و بقیه مزایا اضافه شده پس بیخودی از خودت محاسبات الکی نکن لطفاً
    • نصرت روانبد IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 0
      سلام دولت واقعا در حق افراد باسابقه ۳۰سال سابقه و بالاتر اجحاف کرده کسی که ۳۰تا۳۵سال زحمت کشیده حقوقش با پنج سال وده سال سابقه یکی شده زمانی که درحال کار بودیم موقع عیدی دادن کارمند می شدیم و بعداز عید کارگراین عدالت دولته که ادعامیکنه طبق قانون عمل کرده وبا اجرا نکردن مصوبه شورای عالی کارانرا زیر پا گذاشته
    • امیر حسین IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      1 0
      اولا دولت کا بسیار پسندیده ای انجام می دهد که از حداقل بگیر ها حمایت می کند اما این حمایت نباید باظلم به سایر حقوق بگیران انجام گیرد چون این افرادتمام هزینه های قانونی خود را پرداخت کرده اند و قانون درباره آنها باید انجام گیرد دوما بهترین حمایت دولت پرداخت بدهی های خود به سازمان است چراکه سازمان خودش حمایت کردن از بازنشستگان را بلد است و حداقل به آنها به چشم صدقه بگیر نگاه نمی کند
    • بی نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      گروه ایسکانیوز هم شما وهم هشتاد میلیون جمعیت همه می‌دونن که تورم از صد درصد هم گذشته بعد شما اعلام میکنید حقوق ما مستمری بگیران ۲۰ درصد هم بالاتر از تورم یعنی ما الان صدو بیست درصد حقوقمون اضافه شده ،،حرفایی میزنید که تو دکان هیچ عطار وبقالی پیدا نمیشه ما همه قدرت رسانه رو میدونیم ولی افکار مردم و خرجی رو که دارن مردم از جیبشون بابت خریدهای بالاتر از صد درصد رو نمیشه (مثل روغن و شکروقند و روغن ومرغ ووو) گول زد اینو هیچوقت فراموش نکنید و دیگرونم فراموش نکنن ...والسلام
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      امروز 27 خرداد هستش ولی هیچ مبلغی بابت افزایش حقوق خرداد واریز نشده...
    • احمد نجفی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      حمایت دولت از حداقل بگیر ها ،که این همه بزرگ نمایی می‌کند، مصوبه شورای عالی کار است و قانون ، آیا دولت بابت این حمایت بودجه دولتی هم پرداخت کرده ؟ يا از جیب خود مستمری بگیران است ،آنهم از افرادی که بالای حداقل بگیر هستند ،که زمان بیمه پردازی پرداختی بیشتر داشتند و حالا حداقل برداشت را دارند،این نوع پرداخت نه عدالت است نه شرع اسلام وحلال نیست.
    • علی IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      تنها کمکی که دولت در حال حاضر می تواند به بازنشستگان تأمین اجتماعی بکند. این است در این گرانی و تورومی که وجود داره!! از حقوق بازنشستگان مالیات کسر نشود . به قول معروف مورچه 🐜 چیه که کله پاچه اش چی باشه.
    • هموطن IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      با درود فراوان،ندیدیم و نمی‌بینیم با سپاس
    • شیرخان IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      1 0
      باسلام بله دولت پول سایر سطوح را که سی سال زحمت کشیده وحق بیمه پرداخت کرده است می دهد به حداقل بگیر این بالاترین ظلم در حق سایر سطوح است و به نوعی خود نوعی دزدی است.
    • علی شمس IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      حمایت صددرصدی حقوق بگیران هفت برابری کردید به نام حداقلیها چراحق نامه حق بیمه بیشتری داده این ضایع می کنید
    • حمید جانباز و برادرشهید IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      پس این همه پرداخت بیمه تو جایگاه مشاغل سخت وزیان آور چه میشه پس اشتباست هرکس مبلغ بیشتری پرداخت کند چه فرقی بین ما و اونها که با یه سال بیمه پرداختی حقوق شش ملیونی میگیرن اینجاست که حق و حقوق خیلی ها با این تصمیمات پایمال می‌شود
    • بهزاد IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      افزایش 57درصدی حداقل بگیران هم تصمیم شورای عالی کاربودوطبق قانون دولت نمیتونست کم کنه پس لطفامنت سربازنشسته ها14نذاریدجایی که تونست ازحقوق بازنشسته هازد