بمباران مخفیگاه‌های تروریست‌ها در کرکوک عراق

جنگنده های ارتش عراق امروز (پنجشنبه) در عملیاتی مخفیگاه ها و پناهگاه های بقایای گروه تروریستی «داعش» را در دو منطقه استان کرکوک واقع در شمال این کشور بمباران کردند و مواضع تروریست ها را درهم کوبیدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، گروه رسانه های امنیتی عراق در بیانیه ای که در خبرگزاری دولتی «اینا» منتشر شده اعلام کرد که  بمب افکن ها با یورش به محل اختفای عناصر داعش پناهگاه های تروریستی را در کرکوک در هم کوبیدند.

این عملیات با همکاری نهادهای اطلاعاتی در وزارت کشور  و هماهنگی مشترک نیروی هوایی و زمینی انجام شد و طی آن مخفیگاه های داعش در دره «الگور» استان کرکوک به طور کامل منهدم شد.

همچنین جنگنده بمب افکن های اف – ۱۶ ارتش عراق در  عملیات دیگر سه بار به مخفیگاه های داعش در منطقه «وادی الشای» کرکوک یورش بردند و به طور دقیق آنها را هدف گرفتند.

بیشتر بخوانید:

عراق بدهی گازی خود به ایران را پرداخت کرد

منابع نظامی در ارتش عراق تا کنون جزییات تلفات گروه تروریستی در این دو عملیات را منتشر نکرده اند.

بقایای عناصر داعش با وجود شکست سال ۲۰۱۷ این گروه، همچنان در برخی مناطق دوردست استان های شمالی، غربی و شرقی عراق همچنان فعال هستند و هر از چندی در این مناطق دست به اقدام های تروریستی و ناامنی می زنند.

در مقابل، نیروهای نظامی و امنیتی عراق هنوز برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

دیروز (چهارشنبه) هم در تازه ترین عملیات امنیتی، نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) مناطق «حی العظیم» در استان دیاله و پناهگاه های گروه جنایتکار داعش را پاکساری و منهدم کردند.

نیروهای تیپ ۲۲ بسیج مردمی در چارچوب این عملیات نظامی با پشتیبانی نیروی هوایی، مخفیگاه های بقایای داعش در منطقه «المیته» در ناحیه حی العظیم استان دیاله واقع در شرق عراق را منهدم کردند. این مخفیگاه ها متشکل از چندین رشته کانال و مکان بود که داعش از آنها برای عملیات آموزش و اختفای تروریست ها استفاده می کرد.

هدف از این عملیات تعقیب و جست وجوی بقایای گروه داعش و انهدام مخفیگاه های آنها با هدف پایان دادن به تهدیدهای تروریستی و دستیابی به امنیت و ثبات در این مناطق اعلام شد.

در ماه های گذشته بسیاری از سرکردگان داعش در نتیجه عملیات های ویژه نیروهای نظامی به دام افتاده یا به هلاکت رسیده اند.

با وجود شکست داعش در عراق همچنان بقایای این گروه تروریستی در بخش های از این کشور از جمله بغداد، پایتخت و استان های دیاله، نینوا، صلاح الدین، کرکوک و الانبار هر از گاه با استفاده از اصل غافلگیری دست به تحرک و انجام عملیات های کور تروریستی  علیه شهروندان و نظامیان عراقی می زنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1144479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =