کمبود آب چه اثراتی در بدن ایجاد می‌کند؟

کمبود آب در بدن منجر به دهیدراسیون می شود و در چنین شرایطی عموما بدن دارای توانایی همیشگی خود برای انجام فعالیت های همیشگی نخواهد بود.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، آب به عنوان مهمترین بخش تشکیل دهنده بدن، نقش بسیار مهمی در سلامت هر فرد دارد. تمام ارگان های بدن برای فعالیت خود به آب نیاز دارند و از طرفی مواد سمی بدن به کمک آب از بدن خارج می شود. آب در رساندن مواد غذایی به سلول های مختلف بند نقش مستقیمی دارد و همچنین محیط مرطوب مورد نیاز برای گلو،بینی و گوش را فراهم می کند.

کمبود آب در بدن منجر به دهیدراسیون می شود و در چنین شرایطی عموما بدن دارای توانایی همیشگی خود برای انجام فعالیت های همیشگی نخواهد بود. بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که بدن 2 درصد از حجم کل آب موجود را از دست بدهد، دچار تشنگی می شویم. با این توضیحات به بررسی این سوال قدیمی می پردازیم که در طول روز چند لیوان آب بنوشیم؟ پس پیش از خرید آب یا دیگر انواع نوشیدنی برای رفع تشنگی دقایقی را همراه ما باشید.

با اینکه از گذشته های دور باور عمومی به نوشیدن 8 لیوان آب بوده است، اما این دستور مصرف برای همه قابل اجرا نیست. با توجه به اینکه بر مبنای لیوان استاندارد، هر لیتر آب تقریبا 4 لیوان می شود پس 8 لیوان معادل با 2 لیتر است. یعنی در طول روز حداقل باید 2 لیتر آب نوشید که لزومان صحیحی نیست. میزان مصرف آب را با توجه به نیاز بدن و حس تشنگی تعیین کنید چرا که مصرف زیاد آب می تواند منجر به مسمومیت آبی هم بشود.

 چند لیوان آب در روز بنوشیم؟

بر اساس آخرین توصیه های اعلام شده و البته وابسته به حجم فعالیت، سن فرد و دمای هوا، توصیه به مصرف 2.7 لیتر آب برای زنان و 3.7 لیتر آب برای مردان می شود. مسلما در شرایط متفاوت این مقادیر نیز می تواند دارای تغییر باشد، بطوریکه یک فرد با نوشیدن یک بطری آب آشامیدنی کوچک در طول روز نیز نیاز بدن خود را تامین کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1144497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =