شکاف طبقاتی بین مدارس قابل قبول نیست

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه فاصله طبقاتی بین مدارس از حد قابل انتظار و قابل قبول فراتر رفته است، گفت: تنوع بیش از حد مدارس مشکلاتی را برای عدالت آموزشی ایجاد کرده است.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، علی‌اصغر فانی عضو شورای عالی آموزش و پرورش در گردهمایی نمایندگان استانی مؤسسه رشد دانش‌آموزان مناطق محروم، با اشاره به آموزش‌های ارائه شده طی دو سال اخیر به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه «شاد»، اظهار کرد: 25 ماه یا دو سال تحصیلی به دلیل شروع کرونا مدارس تعطیل بودند و در هر سال تحصیل به میزان 40 درصد عقب‌ماندگی به وجود آمد که باید جبران شود؛ یعنی ممکن است هم اکنون نمرات خوبی در کارنامه دانش‌آموزان ثبت شده باشد اما این نمرات با سواد دانش‌آموزان سازگاری ندارد.

وی با بیان اینکه افت تحصیلی در دوران کرونا موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود، افزود: در این مدت تربیت اجتماعی دانش‌آموزان نیز ضعیف بوده است زیرا به جای اینکه بچه‌ها به مدرسه بروند و با هم معاشرت و بازی کنند، موبایل یا تبلت به دست در یکجا نشسته‌اند و تحرکی نداشته‌اند؛ نتیجه اینکه دچار مشکل گردن، کمر و قامت شده‌اند. اکنون باید به فکر رفع این مشکلات باشیم، چرا که مشکلات قامتی،‌ آموزشی، علمی و تربیت اجتماعی بچه‌ها جدی است.

فانی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر بچه‌ها منزوی، درون‌گرا و فردگرا شده‌اند و باید برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کنیم، گفت: در مؤسسه رشد دانش‌آموزان مناطق محروم در حال برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا هستیم.

بیشتر بخوانید:

چگونه مجوز مدرسه غیرانتفاعی بگیریم؟

وی ادامه داد:‌ یکی از اهداف این گردهمایی با توجه به فروکش کردن کرونا، اتخاذ خط‌مشی و سیاست‌های جدید در رابطه با مؤسسه است زیرا هم اکنون 360 هزار  دانش‌آموز در 40 منطقه آموزشی تحت پوشش این مؤسسه هستند که نیاز به بازنگری در برنامه‌ها، ترسیم و جبران در یادگیری بچه‌ها و اصلاح در تربیت آنان احساس می‌شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: با شنیدن نقطه نظرات نمایندگان استانی این مؤسسه و بیان مشکلات، مسائل و انتظارات، می‌توان برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری انجام داد.

فانی همچنین تصریح کرد:‌ فاصله طبقاتی بین مدارس از حد قابل انتظار و قابل قبول فراتر رفته است و هم اکنون فاصله بین مدارس خیلی زیاد شده است به طوری که در یک مدرسه با بهترین کیفیت و مدرسه دیگری با بدترین وضعیت فعالیت می‌کند لذا تنوع بیش از حد مدارس مشکلاتی را برای عدالت آموزشی ایجاد کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1144517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =