بهترین ماسک‌های صورت برای درمان جوش چیست

جوش‌ صورت همواره ناراحت کننده و آزاردهنده است و دیدن آن‌ها چندان خوشایند نیست. در نتیجه با استفاده از ماسک‌های طبیعی می‌توان آنها را از بین برد.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، جوش صورت در هر سن و سالی برای ما ناراحت کننده و آزاردهنده هستند و دیدن آن‌ها چندان خوشایند نیست. این جوش‌ها معمولا زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بر روی اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارند؛ به خصوص زمانی که قصد رفتن به یک میهمانی یا مراسم مهم را داشته باشید. خوشبختانه طب سنتی در زمینه مراقبت از پوست بسیار قوی است و ماسک‌های طبیعی بسیاری برای محافظت از پوست در برابر جوش‌های مزاحم وجود دارند.

ساخت و استفاده از این ماسک‌ها زمان زیادی از شما نمی‌گیرد؛ اما فواید بسیاری برای پوستتان خواهد داشت و کمک می‌کند که همواره سالم و شاداب باشد. فراموش نکنید که پوست یکی از حساس‌ترین اعضای بدن است که همواره در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارد و باید به خوبی از آن مراقبت شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین ماسک‌هایی را که می‌توان با استفاده از آن‌ها از شر جوش‌های صورت خلاص شد معرفی کنیم. توصیه می‌کنیم که یک بار استفاده از آن‌ها را امتحان کنید و به پوستتان کمک کنید که همواره سالم، شاداب و با طراوت باشد.

ماسک‌های صورت چه فایده‌ای برای پوست دارند ؟

پوست ما همیشه در معرض انواع آلودگی‌ها و آسیب‌ها قرار دارد و خیلی زود آسیب می‌بیند؛ معمولا جوش‌های ریز و درشت صورت اولین نشانه‌هایی هستند که این آسیب‌ها را نشان می‌دهند و شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های ساده جلوی افزایش شدت آن‌ها را بگیرید. ماسک‌های صورت از موادی کاملا طبیعی و سازگار با پوست ساخته می‌شوند که می‌توانند مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها را فراهم کنند. پوست ما نیازمند انواع پروتئین، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است تا بتواند در برابر عوامل آسیب رسان مقاومت کند.

مقداری از این مواد مغذی از طریق خون‌رسانی درست به پوست به آن می‌رسند؛ اما زمانی که جوش‌ها به وجود می‌آیند و منافذ بسته می‌شوند راه برای ورود این مواد بسته خواهد شد و به همین دلیل پوست ما کم‌کم پیر و آسیب دیده می‌شود. به همین دلیل لازم است که با استفاده از ماسک‌های صورت این مواد را به صورت خارجی به آن برسانیم تا منافذ به طور کامل پاک‌سازی شوند و خون‌رسانی به پوست به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود. به همین دلیل هم هست که اغلب بعد از استفاده از ماسک‌ها احساس سبکی می‌کنیم و پوستمان کاملا روشن و درخشان می‌شود.

با توجه به اهمیتی که ماسک‌ها در حفظ سلامت پوست دارند، در ادامه این مطلب روش ساخت تعدادی از بهترین ماسک‌های صورت برای درمان جوش را به شما معرفی می‌کنیم. توصیه می‌کنیم که حتما آن‌ها را در منزل تهیه کنید تا بعد از مدتی تاثیرات آن‌ها را به چشم ببینید و دیگران را نیز به مراقبت از پوست از طریق روش‌های ساده و ارزان دعوت کنید.

ماسک عسل و لیمو

از قدیم‌الایام پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما از عسل برای ترمیم زخم‌ها استفاده می‌کردند و آن را به عنوان یک داروی قوی و موثر می‌شناختند. عسل سرشار از آنتی اکسیدان و انواع ویتامین و پروتئین است که می‌تواند پوست شما را به طور کامل پاک‌سازی کند و همه آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه موجود در منافذ را از بین ببرد.

در کنار این لیمو نیز سرشار از ویتامین C است که یک فاکتور حیاتی برای حفظ سلامت پوست به شمار می‌آید. لیمو یک لایه بردار بسیار عالی برای پوست شما هم هست و با از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست سلامتی و شادابی را به آن برمی‌گرداند. علاوه بر این به کمک این ماسک می‌توانید جوش سرسیاه را نیز ریشه‌کن کنید و صاحب پوستی کاملا یکدست و شفاف شوید.

روش تهیه

یک قاشق غذاخوری عسل را با آب نصف لیمو ترش تازه به خوبی مخلوط کنید و اجازه دهید که حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در محیط بیرون باقی بماند تا به دمای محیط برسد. سپس این ترکیب را روی همه پوست خود بمالید و حدود ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا بر روی پوست شما خشک شود. اکنون با استفاده از آب ولرم صورتتان را بشویید و سپس با یک حوله نرم و تمیز آن را کاملا خشک کنید. بسته به اینکه شرایط پوستتان چگونه است می‌توانید از این ماسک هرروز یا هفته‌ای یک یا دو بار استفاده کنید.

ماسک انار و گوجه فرنگی

انار و گوجه فرنگی هردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی هستند که می‌توانند با از بین بردن رادیکال‌های آزاد پوست مانع از آسیب دیدن آن‌ها شوند. انار دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند باعث بهبود آکنه‌های صورت شما شود. ترکیب این دو ماده یک ضد جوش بسیار قوی است که مانع از تجمع چربی‌ها در منافذ پوست و بروز جوش‌های سر سیاه یا سر سفید می‌شود و پوستی شفاف و روشن را به شما هدیه می‌دهد.

روش تهیه

دو قاشق غذاخوری دانه انار را به همراه نصف یک گوجه فرنگی متوسط در غذا ساز بریزید و آن‌قدر مخلوط کنید تا ترکیبی خمیر مانند به وجود آید. دستتان را خوب بشویید و سپس به کمک انگشتان خمیر را روی صورت و گردنتان بمالید. حدود ۱۵ تا ۲ دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و آن را با یک حوله کاملا تمیز خشک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =