درخشان: کادر فنی تیم‌ملی فوتبال باید تقویت شود

حمید درخشان می‌گوید یک بازی ملاک خوبی برای ارزیابی تیم ملی نیست اما باید کسی به کادر فنی تیم‌ملی اضافه شود که توانمند باشد و بار فنی داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حمید درخشان درباره شکست ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل الجزایر در دیدار دوستانه گفت: مطمئنا نتیجه بازی تدارکاتی مهم نیست. مهم این است که چقدر توانایی دارید و نقاط قوت و ضعف شما چیست. این مسائل را باید در بازی‌های تدارکاتی شناسایی کرد. پس از این باید بتوانیم مشکلات را بازسازی و یک تیم خوب را برای جام جهانی آماده کنیم. حالا که بازی برگزار شده، فرصت داریم روی خودمان کار کنیم و تیم ملی را از نظر فنی توسعه بدهیم و تا جام جهانی یک تیم مقتدر و گردن کلفت داشته باشیم.

او با بیان اینکه فعلا برای قضاوت زود است و باید بازی‌های بیشتری از تیم ملی فوتبال ایران ببینیم، گفت: طبیعتا یک بازی ملاک ارزیابی نیست. بازی‌های دیگر هم مدنظر است که توانایی‌های خودمان را بشناسیم و کمترین اشکالات را شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید:

اخبار نقل و انتقالات فوتبال ایران پنج‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

این مربی فوتبال درباره مشکلات ایران در دیدار با الجزایر که در تمام بخش‌های زمین از دروازه تا حمله قابل مشاهده بود اظهار کرد: مشکلاتی مانند ناتوانی در بازی‌سازی و خارج شدن از فشار حریف، قابل مشاهده بود. باید این مسائل را رفع کنیم. مشکل عمده ما این بود که وقتی حریف از جلوی زمین، راه را به روی ما می‌بست، نمی‌توانستیم از این شرایط توپ را خارج کنیم. هافبک‌های ما بسیار، بسیار سنگین بودند و جنگندگی لازم را نداشتند. فوتبالمان کند بود و انتقال توپ از خط هافبک به حمله، بسیار ضعیف بود. مشکلات ما باید برطرف شوند. حتما تیم ملی جای کار دارد.

درخشان در واکنش به این سوال که آیا مشکلات تیم ملی مربوط به امروز است یا از گذشته در این تیم وجود داشته اما جلوی تیم‌های آسیایی رؤیت نشده است گفت: مشکلات ما ریشه‌ای است. باید ببینیم چقدر در لیگ خودمان رشد کرده‌ایم. ما در لیگ برتر ایران هم مشکل داریم. ما بازیکنان خوب و قابلی داریم. باید یکسری اصلاحات انجام شود.

وی ادامه داد: با این حال مشکلات ما مال یک هفته و یک ماه قبل نیست. در مقدماتی جام جهانی و در آسیا با تیم‌های قدرتمندی دیدار نکردیم. رقبای ما که در حد جام جهانی نبودند. اشکال ما جلوی کره‌جنوبی که با برنامه بازی کرد، مشخص شد و دو گل هم خوردیم. باید خودمان را اصلاح کنیم. پیروزی جلوی امارات که «به‌به و چه‌چه» ندارد. نباید پیروزی مقابل امارات را بزرگ کنیم.

برخی معتقدند که تغییر سرمربی تیم ملی می‌تواند به ایران کمک کند. درخشان در پاسخ به این سوال که او چه راهکاری برای بهبود شرایط تیم ملی پیشنهاد می‌کند؟ گفت: با تغییر سرمربی موافق نیستم. راهکار من این است که کادر فنی را تقویت کنیم و کسانی را بیاوریم که به اسکوچیچ کمک کنند.

این مربی فوتبال درباره اینکه اسکوچیچ دستیاری را به کادر فنی خود اضافه کرده اما چندان شناخته شده نیست، گفت: به نظرم باید کسی را اضافه کنند که توانمند باشد. باید فردی به نیمکت ایران اضافه شود که بار فنی داشته باشد. این مساله حائز اهمیت است.

درخشان درباره نتایج خوب ولز و آمریکا در بازی‌های اخیر و موفقیت انگلیس جلوی تیم‌های بزرگ اروپا هم گفت: این تیم‌ها مدام کار می‌کنند و در حال برنامه‌ریزی هستند. آمریکا، آمریکای ۲۵ سال پیش نیست. شرایط ما هم خوب نیست. رقبای ما رشد می‌کنند و رو به جلو هستند ولی ما هنوز درجا می‌زنیم. هنوز همان جایی هستیم که ۳۰ سال قبل بودیم. به نظرم کیفیت بازیکنان ۱۰ سال قبل بهتر از امروز بود.

این مربی درباره نبود ثبات در دروازه تیم ملی نیز گفت: این یک رقابت است. نمی‌توانیم از خارج کشور هم کسی را بیاوریم. همین نفرات را داریم. تا حدودی هم رضایت‌بخش هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1144565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =