قوه عاقله نظام درباره نحوه همکاری با NPT تصمیم می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صدور بیانیه علیه ایران در شورای حکام اقدامی خلاف قانون بود و قوه عاقله نظام درباره چگونگی برخورد با این رفتارهای آژانس تصمیم می‌گیرد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به قطعنامه شورای حکام علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران که در پی گزارش خلاف واقع امانوئل گروسی صادر شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون مطابق برجام تمام تعهدات خود را انجام داده و معتقدم تصویب قطعنامه در شورای حکام یک اتفاق کاملاً غیرقانونی بود.

وی افزود: هدف جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای مذاکرات اعتماد افزایی در جامعه جهانی بود و طی این مدت هم صادقانه تعهدات خود را پیش برد. کسی که تعهدات را اجرا برجام را اجرا نکرد و نمی‌کند، طرف آمریکایی بود که به رغم ادعاها بسیار راحت از توافقات برجام خارج شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره اقدام متناسب با رفتار آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: معتقدم نباید مقابل رفتارهای خلاف قانون شورای حکام عجولانه تصمیم بگیریم بلکه باید منطقی رفتار کنیم. مطئنم قوه عاقله نظام بهترین تصمیم را در این زمینه خواهد گرفت. موضوع مهمی است و یک کمیسیون و یا نهادی خاص نمی‌تواند در این زمینه اظهار نظر کند.

نخعی با تصریح اینکه مطمئناً ارکان کشور تصمیم مقتضی در زمینه چگونگی ادامه همکاری با آژانس خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: باید از رفتارهای هیجانی بپرهیزیم و در زمین دشمن بازی نکنیم. 

وی گفت: آژانس قطعنامه‌ای خلاف واقع صادر کرد و سازمان انرژی هسته ای ما هم در واکنش به آن محدودیت‌هایی را ایجاد کرد و برخی دوربین‌ها از مدار خارج شد. به نظرم این رویه منطقی و متناسب با اقدام طرف مقابل بود و باید در همین مسیر پیش رویم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه اگر طرف مقابل به رفتارهای خلاف عرف بین‌الملل خود ادامه داد آنوقت تصمیم مناسب‌تری می‌گیریم، اظهار کرد: گزینه‌های مناسب بیشتری داریم که به هر رفتار خارج از چهارچوبی پاسخ دهیم. جمهوری اسلامی ایران NPT را داوطلبانه پذیرفت و اکنون مختار است که فعالیت‌های فراتر از مقررات آژانس را محدودتر کند و همانطور که گفتم قطعاً قوه عاقله نظام در جای مناسب تصمیمات مقتضی در این زمینه را خواهد گرفت.

کد خبر: 1144578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =