بررسی سلامت دانش آموزانِ سما به کمک اپلیکیشنِ تغذیه‌ای/ راه اندازی بوفه‌های سلامت در مدارس

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی اپلیکیشین برای بررسی سلامت دانش آموزان خبر داد و افزود: برای بهبود وضعیت سلامت دانش آموزان در کشور بوفه‌های سلامت ایجاد می‌شود.

جمشید همتی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف برگزاری کلاس‌های تابستانی برای دانش آموزان گفت: مسابقات ورزشی در تابستان برای دختران، پسران و کارکنان سازمان سما برگزار می‌شود. بر این اساس برای پسران و کارکنان مدارس سما مسابقات فوتسال و برای دختران مسابقات کاراته برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره بین المللی کاراته در شهریور سالجاری در تهران برگزار می‌شود و علاوه بر آن در تمامی استان‌ها پایگاه‌های تابستانی ورزشی فعال شده و بسیاری از استان‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی برنامه‌ریزی کردند.

آکادمی‌های ورزشی به فعالیت می‌پردازند

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:  مدارس اختصاصی ورزشی در قالب آکادمی‌ها به فعالیت پرداخته و بر اساس تقویم اجرایی استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام می‌شود.

وی درباره فعالیت‌ها برای بررسی وضعیت سلامت دانش آموزان ادامه داد: در یک ماه اخیر در مشهد نشست تخصصی با مسئولان حوزه بهداشت و سلامت در سراسر کشور به میزبانی مشهد برگزار شد و بهداشت دانش آموزان، شرایط جسمی آنها و بررسی وضعیت قامتی دانش آموزان و پرونده پزشکی و بهداشتی آنها شاخص توده بدنی و موارد مختلف دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.

همتی از راه اندازی اپلیکیشن تغذیه  دانش آموزان در تمامی استان‌ها خبر داد و افزود: تاکنون این اپلیکیشن در مشهد رونمایی شده است و به نماینده‌های استانی آموزش داده شد تا در بین تمامی دانش آموزان و خانواده‌های آنها از طریق یک اپلیکیشن به رصد نوع تغذیه، دریافت کالری و روند فعالیت بدنی و مشاوره مورد بررسی قرار بگیرد.

بوفه‌های سلامت در مدارس راه اندازی می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ا ادامه داد: برای ارتقای وضعیت  بهداشت و سلامت در مدارس بوفه‌های سلامت راه اندازی می‌شود. همچنین برای بررسی سلامت و فعالیت‌های روزانه دانش آموزان اقدامات تخصصی در دستور کار قرار گرفته است و باید این کار را در اول خرداد انجام داد و  در اول مهر  وضعیت سلامت بدنی دانش آموزان بررسی شود. بی‌شک  برگزاری پایگاه‌های تابستانی و توسعه رشته های ورزشی مختلف در فعالیت فیزیکی دانش آموزان موثر است.

زورخانه‌های دانش آموزی در فارس و تهران افتتاح می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در تابستان سالجاری افتتاحیه زورخانه‌های دانش آموزی در استان تهران و استان فارس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما جایگاه رشته زورخانه‌ای با محوریت اخلاق مداری و توسعه منش پهلوانی و جوان مردی است، تاکید کرد: در ورزش زورخانه‌ای می‌توان آموزه‌های ایرانی اسلامی را مشاهده کرد. برای مثال ورزش زورخانه‌ای تنها ورزشی با موسیقی زنده، ریتمیک و اخلاق محور در قالب یک مجموعه کامل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =