آموزش آشپزی/ طرز تهیه کوکوی اسفناج

قیمت گوشت، مرغ، سبزیجات و در نهایت انواع غذا در رستوران‌ها بالا رفته و لذت یک تفریح بدون دغدغه کمی از ما گرفته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  تا چند ماه پیش اگر رفتن به یک فست‌فود یا رستوران ایرانی متوسط به‌صورت میانگین ۵۰ هزار تومان هزینه می‌برد الان به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده و با این وضعیت نابسامان اقتصادی، این لذت گذرا را از بسیاری از خانواده‌ها گرفته است. خانواده‌ها هم برای خرج کمتر به رستوران‌هایی با قیمت پایین‌تر می‌روند و در این روند کیفیت پایین و استفاده نکردن از موادغذایی مرغوب، سلامت خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند. 

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی/ طرز تهیه پلو اسفندی خوشمزه و مجلسی به روش شیرازی

کوکو اسفناج

مواد لازم:

اسفناج: ۳۰۰ گرم

تخم مرغ: ۳ عدد

پیازچه: ۲ عدد

پیاز: ۱ عدد

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

زردچوبه: به میزان لازم

فلفل سیاه: به میزان لازم

نمک: به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه:

۱. ابتدا اسفناج و پیازچه را به خوبی می‌شوییم و خرد می‌کنیم. حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و با مقدار کمی روغن در یک تابه می‌ریزیم و خوب تفت می‌دهیم. پس از اینکه رنگ پیاز تغییر کرد اسفناج و پیازچه را به تابه اضافه می‌کنیم.

۲. مواد داخل تابه را خوب تفت می‌دهیم تا آب اضافی سبزیجات تبخیر شود. بعد از اینکه آب اضافی سبزیجات تبخیر شد، آنها را کنار می‌گذاریم تا سرد شوند. برای تهیه مایه کوکو سبزیجات تفت داده شده را داخل یک کاسه می‌ریزیم.

۳. توجه داشته باشید که سبزیجات باید به دمای محیط برسند تا هنگام اضافه کردن تخم مرغ باعث سفت شدن تخم مرغ نشوند. حالا تخم مرغ‌ها را به صورت جداگانه در یک ظرف دیگر می‌شکنیم و خوب می‌زنیم و به مواد کوکو اضافه می‌کنیم.

۴. در اینجا آرد سفید را کم کم اضافه می‌کنیم و مواد را هم می‌زنیم تا آرد گوله نشود. ادویه‌ها (نمک، فلفل سیاه و زردچوبه) را نیز به مایه کوکو اضافه می‌کنیم. مواد کوکو را خوب مخلوط می‌کنیم تا کاملا یک‌دست و صاف شوند.

۵. تابه‌ای روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد مانند کوکو سبزی مایه کوکو را به صورت کامل داخل تابه می‌ریزیم. مایه کوکو را با قاشق در همه نقاط تابه به صورت یکسان پخش می‌کنیم.

۶.  در تابه را می‌گذاریم و حرارت زیر تابه را ملایم می‌کنیم تا قسمت زیرین کوکوی ما سرخ شود. پس از اینکه سمت زیرین کوکوی اسفناج سرخ شد آن را با دقت بر می‌گردانیم و اجازه می‌دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1144615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =